Toon posts:

Medion 8383 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 994 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds enkele jaren de Medion 8383xl (hier wat informtie over de computer; http://www.diskidee.nl/20...ltimedia-pc-waard-/5495/4)

Een tijdje geleden begon hij raar te doen met opstarten (Ik had niks aan de pc gedaan of veranderd). De ventilatoren gingen wel aan, en een enkele keer ging het gepaard met een aanhoudende piep, maar hij startte niet op. Na een paar keer op te starten deed hij het vaak wel weer.

Ik was van plan om windows opnieuw te installeren (mijn dvd speler werkte ook niet), en dus heb ik een ext. harde schijf besteld om daar al mijn foto's en films op te zetten. Helaas ging het al mis voordat die er was.

Nou start hij helemaal niet meer op, en gaan alleen de ventilatoren aan.

Ik heb wat op internet gezocht maar daar vond ik ook niet de oorzaak/probleem(vaak starte de pc niet meer op na hardware veranderingen wat bij mij niet het geval is), ik heb de bios batterij eruit gehad, de computer uit elkaar gehad en alle stof eruit geblazen maar hij doet het nog steeds niet.

Het enigste wat ik merk is dat nadat ik de stekker in het stopcontact doe en direct op de aan-knop druk, het langer duurt dat de pc aan gaat (lees; ventilatoren draaien).

Alvast bedankt,

Willard

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kan echt van alles ziin, je zult meer moeten uitsluiten door evt. te testen met andere onderdelen. het kan je voeding zijn, moederbord, RAM, CPU, noem het maar op.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het testen van je hardware kan je doen door Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen en alles 1 voor 1 uit te sluiten.

Wauw, een sig!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
En dit is meteen een leermoment. Waarom nemen mensen genoegen met een PC die je eerst 10x moet aandrukken voordat hij echt opstart? Dit geeft toch aan dat er iets mis is met je PC? :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:53
LiquidT_NL schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:31:
En dit is meteen een leermoment. Waarom nemen mensen genoegen met een PC die je eerst 10x moet aandrukken voordat hij echt opstart? Dit geeft toch aan dat er iets mis is met je PC? :S
Lol, zo herkenbaar inderdaad. Je gaat toch ook naar de garage als je iedere morgen een minuut bezig bent met het starten van je auto?

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn zou ik niet naar de garage gaan maar los ik het zelf op ;) maargoed computers zijn niet zo mijn ding. Het is vrij snel gegaan, en ik dacht dan ook dat het iets met de software te maken had. Ik probeer het niet goed te praten, je hebt zeker gelijk, maar door onkunde/weinig verstand gebeuren vaak verkeerde dingen.

Ik begrijp dat het heel veel kan zijn, maar omdat hij het soms wel deed dacht ik dat het misschien iets standaards was, bijv. een slecht contact makend stekkertje, of omdat het nu enkele seconden duurt voordat hij begint te zoemen nadat je de aan-knop indrukt dat er iets met de voeding is?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aangezien je geen specs van je system geeft, vermoed ik dat je ze zelf nog niet opgezocht hebt. Begin daar eens mee. Dan kun je gerichter zoeken waar het probleem is, bijvoorbeeld met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter . Helaas is er niet "iets standaards" - dit zou zonder meer een issue kunnen zijn met voeding, moederbord, CPU, powerknop, of kortsluiting in willekeurig welk apparaat dat erop aangesloten zit (VGA, HDD, optische drives, geheugen, uitbreidingskaarten etc.), of een kortsluiting tussen mobo en kast. Dat is zo'n enorme waslijst dat we werkelijk niets kunnen zeggen op voorhand. Daarom dat we de troubleshooter gemaakt hebben, daarmee kun je een voor een die zaken afstrepen. Belangrijkste is om mobo+CPU+geheugen+videokaart uit de kast te halen, op de voeding aansluiten en dan op een niet-geleidend ondergrond op te proberen te starten. Dan sluit je vrijwel alle kortsluitingen en uitbreidingsdingen uit. Als het dan nog niet werkt, weet je dat het PSU, CPU, mobo, VGA of geheugen is. Dat zijn maar vijf dingen. Enige manier om dan nader erachter te komen is puur een voor een die dingen uitwisselen met een ander systeem totdat je de schuldige hebt.

Succes :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.