Draadloze koptelefoon ervaringen gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 562 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik zit al een tijdje te denken om een nieuwe koptelefoon aan te schaven. Maar mijn grootste twijfel zit hem nog in het nemen van een koptelefoon met of zonder snoer. Vooral om dat ik hier en daar nog al wat dingetjes op pik zoals problemen met het geluid en geen goede verbinden oid.

Mijn vraag dan ook aan de mensen met een draadloze headset in hun bezit.
Ben je er te vreden over, of had je liever je geld gestoken in ééntje met snoer?
(vermeld er ook even bij welke je in je bezit hebt)

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-02 14:33
Hey,
Ik heb ervaring met een koptelefoon die via infrarood werkt en met een die via fm golven werkt.

De infrarood koptelefoon werkte goed, maar natuurlijk als er iemand tussen de zender en ontvanger loopt valt het signaal weg en je bent met zo'n koptelefoon nog steeds niet echt mobiel.

De fm koptelefoon werkte ook wel redelijk, maar deze werd nogal vervelend vaak gestoord door allerlei objecten. Op de wc werkte hij nog wel goed :+ .

Ik zelf zou voor een koptelefoon met kabel kiezen. Als je weinig waarde aan mobiliteit hecht, dan zou ik zeker een koptelefoon met snoer kiezen. Je hebt ook dan logischerwijs ook geen lege accu's.

Die koptelefoons die ik heb getest zijn wel zeker 5 jaar oud en misschien een beetje budget. Ik heb geen ervaring met nieuwere draadloze koptelefoons.
gr

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:53
Ik heb hier een draadloze koptelefoon van Sennheiser. Deze had ik speciaal gekocht zodat ik op m'n bed films kon kijken en niemand tot last was vanwege het geluid.
Met deze koptelefoon heb ik nooit echt storing of ruis ondervonden, behalve als ik naar de garage liep, dan had je alleen nog maar ruis. Ook als ik naar het toilet ging kon ik nog alles horen. Ok, een film zet je dan meestal wel op pauze, maar voor andere doeleinden is het misschien wel handig.
Zelf vind ik het ook handig dat je niet met een draad aan je hoofd zit, want die draad is toch altijd net te kort. Of die draad nou 1, 2, 5 of 10 meter is, hij is altijd te kort.

Hoewel ik m'n koptelefoon nauwelijks meer gebruik sinds ik een eigen huis heb ben ik er nog wel tevreden over. Ook zet je hem gewoon in de cradle waarin hij kan opladen. Volgens mij zit de cradle hier niet meer in het stopcontact, dus zal hij nu wel eens leeg zijn.

Mocht je een draadloze kopen, let dan wel op dat je meerdere kanalen kan kiezen waar deze op kan opereren. Lijkt me vrij standaard voor koptelefoons tegenwoordig, maar anders hoor je misschien de babyfoon van de buren of het geluid van andere draadloze koptelefoon gebruikers. Door die meerdere kanalen kun je dan eenvoudig switchen, zodat je er geen/minder last van hebt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Pixeldude
Bedankt voor jullie reacties Bumpy en Jan :)

Ik zat zelf ook te denken aan een Sennheiser RS 130, meede ook omdat ik deze via de postbank met rente punten voor iets minder dan 80 euro kan kopen wat het erg aantrekkelijk maakt :P

Welke heb jij Jan?

• Jan_V
Als ik op de Sennheiser website kijk dan moet het de 120 zijn, maar dan wel met een cradle. Waarschijnlijk dus een ander nummer.
De 130 is inderdaad ook niet lelijk.
Zo nu en dan komen ze ook wel tevoorschijn op die webwinkes met 1-dag-aanbiedingen. Ik weet dus niet hoe snel je eentje wilt bemachtigen, maar anders is dat misschien ook een goed idee, hoewel minder als 80 euro al niet echt veel is.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:02
Civic519 schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:06:
Bedankt voor jullie reacties Bumpy en Jan :)

Ik zat zelf ook te denken aan een Sennheiser RS 130, meede ook omdat ik deze via de postbank met rente punten voor iets minder dan 80 euro kan kopen wat het erg aantrekkelijk maakt :P

Welke heb jij Jan?
Ik heb dat type nu op mijn hoofd zitten. Werkt perfect, meerdere kanalen, nooit problemen met de batterijen aangezien hij automatisch oplaad via het station waar je hem ophangt (zitten gootjes in de koptelefoon zodat hij automagisch via de metalen hanger oplaad.
Nooit storing, ik heb de zender op de 2e verdieping staan en kan rond het hele huis/tuin lopen en nog steeds goed naar muziek luisteren. Handig als je in de zomer gras maait. 3 kanalen te kiezen en een knopje voor "surrounding", al heb ik die nooit gebruikt. Destijds 150 euro voor betaald, en dat was het zeker waard.

Je hoort inderdaad ruis als hij geen geluid oppikt, maar daar is de aan/uit schakelaar voor.

[ Voor 4% gewijzigd door thaan op 24-12-2007 02:16 ]

• Pixeldude
@ thaan, goed om te horen dat hij bevalt, inmiddels heb ik hem ook besteld en kan ik over een weekje ook genieten van draadloos geluid :)

• Pieter Kimpen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Hallo,

ik heb de Philips Cineos SBC HD 1502U deze is echt geschikt voor alle doeleinden en biedt een uitstekende kwaliteit en draagconfort ben er meer dan tevreden over.

Groeten,

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
Ik heb van de week een draadloze koptelefoon van Anycom gekregen. Staat met koeienletters op dat hij geschikt is voor Gameing&chat. De verbinding loopt via bluetooth. En ik heb zo'n bluetooth dongle ding.

Ik weet niet of het aan de dongle ligt of aan de koptelefoon, maar er zit een dikke vetraging in het geluid tijdens het gamen.
De bluetooth software geeft de maximale sterkte van de verbinding aan. Het is wel een dongle class II, maar dat heeft alleen met de afstand te maken toch? Weet iemand hoe ik de reactiesnelheid van het geluid kan verbeteren?

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
Niemand anders die een koptelefoon via bluetooth heeft?

• Jan_V
Ik kan wel met enige zekerheid zeggen dat dit gewoon aan Bluetooth ligt.
Dat is niet echt een enorm snelle poort, vandaar dat het best mogelijk is dat er lag voorkomt.
Zelf heb ik ook een BT muis gehad van Microsoft. Deze had zo nu en dan ook lag en soms kwamen signalen niet goed door.
Ligt volgens mij aan dat BT een lage prioriteit heeft en dus eerst alle usb, andere seriele poorten en de rest wordt afgehandeld, daarna de BT.

Dit is natuurlijk een gokje.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Ik heb een Nokia Bluetooth koptelefoon (fullsize model) die ik bij mijn N95 heb gekregen. deze heb ik gekoppeld aan mijn laptop zitten en daar merk ik ook wel enige vertraging. Het is minimaal, maar het is wel aanwezig.

Het geluid is verder wel super goed.Ik heb ook nog een Sennheiser HD201 en ik vind het geluid van de Nokia beter. Het voldoet voor mij perfect voor het ongestoord kijken van een filmpje en het luisteren van muziek.

Ik heb in het verleden ook een draadloze Sennheiser gehad. Was blij dat ik dat ding voor een redelijk bedrag weer kon verkopen. Waardeloos ding. Stoorde heel erg snel. Weet niet meer of het infrarood was of 1 met FM signalen.
Pagina: 1