Digitale Optische Ingang vermeerderen

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik vroeg mij af of er een apparaat bestaat op de markt waardoor ik meerdere apparaten kan aansluiten via een optische ingang op een versterker met maar 1 optische ingang.

Ik heb namelijk een Xbox 360 staan en een gewone Xbox en daar komt later nog een HD-DVD of een Blu Ray speler bij die waarschijnlijk ook via een optische ingang aan de versterker geplugged moeten worden.

Ik word een beetje gek van kabeltjes wisselen, dus is er een apparaat waardoor ze allemaal tegelijk aan te sluiten zijn op mijn versterker?

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 14:55
Ik gebruik de Joytech 245C als audio input switch voor mijn apparaten. Misscien is deze ook wel wat voor jou? Hij kost echter wel 100,-

GTA VI - All aboard the hype train!!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:40

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Ik heb hetzelfde probleem en gebruik al geruime tijd de volgende low-budget oplossing naar volle tevredenheid: optische schakelaar.
Je moet welliswaar even opstaan om handmatig te schakelen tussen bronnen, maar voor dit grote prijsverschil zal me dat worst wezen ;)

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
chielepiel schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:30:
Ik heb hetzelfde probleem en gebruik al geruime tijd de volgende low-budget oplossing naar volle tevredenheid: optische schakelaar.
Je moet welliswaar even opstaan om handmatig te schakelen tussen bronnen, maar voor dit grote prijsverschil zal me dat worst wezen ;)
Nette oplossing idd !

Overigens bij blu-ray spelers gaat de audio link iets anders worden naar verluid. HD audio schijnt niet meer via coaxiaal of optisch te kunnen gaan.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Als niet beide bronnen tegelijk aanstaan zou je ook een simpele optische toslink spliter kunnen overwegen......

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Friedchicken schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:53:
[...]

Nette oplossing idd !

Overigens bij blu-ray spelers gaat de audio link iets anders worden naar verluid. HD audio schijnt niet meer via coaxiaal of optisch te kunnen gaan.
Kan nog wel over optisch of coaxiaal, alleen het wordt ook over HDMI gestuurd waardoor versterkers met HDMI Lipsync kunnen gaan doen enzo...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Die Joytech 245C lijkt me wel wat, want ik heb dus een hekel aan opstaan en ik wil best geld investeren zodat ik de rest van mijn vrije tijd lekker lui op de bank kan blijven zitten :P

Edit:

Heb net even op de joytech site gekeken en daar hebben ze ook de Control Center 540C die speciaal voor de xbox 360 is gemaakt en dus ook dat uiterlijk heeft. Dan zou ik beter deze kunnen pakken toch? Omdat de Control Center 540C ook een speciale ingang heeft voor de 360, of gaat dit niks uitmaken omdat je eigenlijk het beeld niet door het apparaat hoeft te gooien?

Voor de rest is volgens mij de Control Center 540C identiek aan de Joytech 245C.

[ Voor 53% gewijzigd door WiXX op 24-12-2007 13:22 ]

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 14:55
Die joytech switches vallen wel een beetje tegen. Dit merk je namelijk goed met video signalen. Hierbij komen vaak problemen mee kijken. Zo kan het zijn dat je beeld vol ruis zit, of dat het soms weg valt (bij erg wit beeld). Maar als audio switch doet hij het iig wel goed. Maar dan nog, 100,- om eventjes wat gemakkelijker van input te switchen. Het is dan wel een dure grap ;)

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-02 14:57
Heb je de tip van kajee gelezen? Voor 4,50 euro heb je dan een oplossing waarbij je niet hoeft op te staan.. (enkel om je xbox uit te zetten als je wisselt.)

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ja die heb ik gelezen, maar kan ik zomaar 2 van die verdeel doosjes achter elkaar zetten + verloopstekkers van toslink female naar optisch 3.5mm gebruiken? Zonder dat ik hoorbaar kwaliteits verlies heb? Die verloopstekkers heb ik dan nodig omdat die appraten allemaal werken met die 3.5mm verbinding.

Ik weet dat het digitaal is dus als aan de ene kant er een 1tje ingaat en er aan de andere kant een 0.99 uit komt dat het apparaat weet dat het een 1tje is (om het maar even makkelijk te beschrijven). Maar ergens moet er toch een grens liggen lijkt mij?
Pagina: 1