Toon posts:

mail versturen niet mogelijk vanaf een eigen domein?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik heb een eigen .nl domein, maar het lijkt erop dat ik via Speedlinq geen e-mail meer kan versturen vanaf adressen van dit domein. Eerder was ik bij Tele2, toen ging dat wel. Mail versturen via een gmail-account lukt wel! Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
Jan

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:45:
Hey!
Ik heb een eigen .nl domein, maar het lijkt erop dat ik via Speedlinq geen e-mail meer kan versturen vanaf adressen van dit domein. Eerder was ik bij Tele2, toen ging dat wel. Mail versturen via een gmail-account lukt wel! Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
Jan
Het kan zijn dat speedlinq mailserver alleen mail accepteerd die ook vanaf @speedlinq.nl adressen gestuurd is. (Geen idee, ik heb een eigen SMTP server die ik gebruik)

Vaak zit er echter bij je hosting ook een SMTP server in, die je, met username/pass, ook kunt gebruiken.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:44
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:45:
Hey!
Jan
Hoe verstuur je? Welke smtp server gebruik je? Wat voor melding krijg je?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8" ? Dubbel-posten is niet helemaal de bedoeling, in ieder geval.

Maar inderdaad; doe eens iets meer onderzoek en geeft errors, wat je zelf al hebt geprobeerd te fixen/veranderen etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replys! Bij het checken van de instellingen merkte ik zelf al de gemaakte fout; ik had nog de instellingen van m'n oude provider. Wat dat betreft kan deze thread gesloten worden - MAAR... nu staat er bij de e-mails die ik verstuur ***** SPAM ***** - dat kan ook niet helemaal de bedoeling zijn?
Ik gebruik Eudora als e-mail programma. De SMTP-server is mail.[gebruikersnaam].speedlinq.nl. Mijn domein wordt gehost door hostingdiscounter/tiscomhosting.nl.
Iemand een idee hoe ik die melding van SPAM kan veranderen? Wordt mijn adres misbruikt voor het versturen van spam?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:43:
Bedankt voor de replys! Bij het checken van de instellingen merkte ik zelf al de gemaakte fout; ik had nog de instellingen van m'n oude provider. Wat dat betreft kan deze thread gesloten worden - MAAR... nu staat er bij de e-mails die ik verstuur ***** SPAM ***** - dat kan ook niet helemaal de bedoeling zijn?
Ik gebruik Eudora als e-mail programma. De SMTP-server is mail.[gebruikersnaam].speedlinq.nl. Mijn domein wordt gehost door hostingdiscounter/tiscomhosting.nl.
Iemand een idee hoe ik die melding van SPAM kan veranderen? Wordt mijn adres misbruikt voor het versturen van spam?
Staan er SPF records ingesteld voor je domein? Als die er wel zijn, en de smtp van speedlinq daar niet in vermeld staat, kan het aardig kloppen dat je mail als spam gemarkeerd wordt.

Kom ik toch weer bij de eerder aangegeven optie: smtp van je hostingprovider gebruiken (of spf records aanpassen)
edit: ze bieden geen smtp aan. SPF records is dus t eerste wat mij zo te binnen schiet

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 23-12-2007 22:48 ]

Pagina: 1