[wireless] broadcam vista dropping connectie

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
topictitel fix req. : broadcam ---> broadcom ....
Ten einde raad :-).

Hieronder staat, even vanaf een engelstalig forum gekopieerd, mijn problematiek.

Probleem: dropping draadloze connectie met nieuwe laptop. Broadcam chip.

Alles werkt goed, bij aanmelden windows binnen enkele seconden draadloze verbinding, zeer goed (3 meter afstand). Op onwillekeurige momenten, soms na 10 minuten, soms na een half uur, soms na een uur valt de verbinding weg (kruisje) en blijkt dat de adapter helemaal geen nieuwe netwerken meer kan vinden. Normaliter zijn er rond de 4 netwerken in in de buurt op te pikken. Als de connectie weg is, en geen nieuwe netwerken meer kan vinden, is het lampje van wlan op de laptop gewoon normaal gekleurd.

Wat zijn kenmerken?
  • Disable/enable wireless kaart helpt niet: het enige wat helpt om weer netwerken te vinden is om te restarten of sleepmode/uit sleepmode.
  • Ik heb hier thuis een andere wireless router geprobeerd. Zelfde probleem.
  • Disabled alle powersaving opties voor netwerkkaarten.
  • Laatste drivers geinstalleerd.
  • Twee andere laptops in huis (1tje 10 jaar oud) hebben nooit problemen met verbinding, die zijn 100 procent up.
  • Geen enkel netwerk meer beschikbaar
  • Wanneer het wegvalt, is alles nog gewoon goed zichtbaar in device manager.
Opgestuurd naar Compaq met begeleidende brief: ze hebben moederbord vervangen.

It came back and guess what: it still does not work...

So i decided to test new things before a new sending:
  • XP geinstalleerd met broadcam drivers... zelfde probleem !!!
  • Disable tunnel IPv6 adaptor in Vista... zelde probleem
  • Static IP; zelfde probleem
  • WEP naar WPA; zelfde probleem
  • Disabling IPv6 TCPIP; zelfde probleem
  • Naar een huis van een kennis gegaan en daar met draadloos getest: zelfde probleem.
Wat the fuck is dit nou? Ik ga hem waarschijnljk weer opnieuw opsturen.... ik heb het gevoel dat er op een of andere manier toch de netwerk kaart "uitschakelt" terwijl de led-jes op de pc en de settings in vista geen probleem aangeven.

Iemand nog een idee?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Ik heb nu ook dat probleem maar gewoon met een Linksys kaartje i.c.m. Sweex modem. Krijg het niet stabiel aan de praat, zit nu maar weer met een kabel ertussen. Heb ook al van alles geprobeerd maar zonder resultaat.