Toon posts:

netwerkprinters op school - gebruikersaccount

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons op de universiteit staan overal printer/copiers. Nu wil ik deze printers gaan installeren op mijn laptop zodat ik ook thuis en in de collegezalen printopdrachten kan geven. Hiervoor moet ik volgens de handleiding voor installatie een account hebben met als naam mijn studentnummer. In de handleiding wordt echter gezegd dat het wijzigen van de naam van een bestaande gebruikersaccount niet afdoende is, met als gevolg dat ik een tweede account aan zou moeten maken. Dit vind ik niet fijn. Heeft iemand enig idee hoe dit zit? Welke aanpassingen moet ik doen aan mijn bestaande gebruikersaccount om daarmee van de printers op school gebruik te maken?

Voor de moderator: Sorry als dit topic niet netwerkgerelateerd genoeg is om hier te mogen staan. Schroom niet om deze naar uw inzicht te verplaatsen.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:49

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Daar is een heel handig (nederlands) programmaatje voor... http://www.mobilenetswitch.com/

Connect je simpel met het 2e account naar share's / printers / etc.

[ Voor 28% gewijzigd door Coach4All op 23-12-2007 14:15 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Muggie

8 pm

Wat zegt systeembeheer van de universiteit hierover ?

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
Muggie schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:15:
Wat zegt systeembeheer van de universiteit hierover ?
Ik verwijs even naar de handleiding op de website van de universiteit: link.
Het gaat hierbij om Stap 1, en vooral de N.B. in het kader.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je al geprobeerd om gewoon de stappen uit te voeren zonder een 2e account?

Verwijderd

Topicstarter
Onder het motto "bezint eer ge begint" heb ik nog niets uitgeprobeerd. Ik wilden dit gewoon eventjes doen toen ik die opmerking zag staan. Er is geen haast bij dus ik dacht: "Laat ik het eerst aan de kenners voorleggen, misschien is er een goede reden voor." Maar als het niet hoeft, dan heb ik het liever niet. Staat dit er misschien bij om zeker te stellen dat de installatie met een Computerbeheerder account wordt uitgevoerd?

• Wortelsoep
  • Niet online
Eh, probeer het gewoon :?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Om op de printer je mailbox met printopdrachten te kunnen terugvinden is het dus van belang,
dat de naam van je account uniek en direct herkenbaar is.
Je moet dus gewoon even zoeken voor je je printjes hebt, als je een andere accountnaam gebruikt. Of printjes zoeken of juist het gebruik van meer dan een account lastiger is, is aan jezelf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon m'n huidige account op zo'n manier aanpassen dat een tweede account overbodig is.
Toen ik mijn laptop preinstalled kocht, was er ook maar één account en toen werkte het prima. Maar wat moet ik allemaal wijzigen om dit te bereiken?

• Wortelsoep
  • Niet online
Wilko schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:03:
Heb je al geprobeerd om gewoon de stappen uit te voeren zonder een 2e account?
:? :? :?

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:07

sanzut

It's always christmas time

Ik zit op Fontys, en daar moet je login gegevens invoeren. Dat vraagt ie bij mij vanzelf..
Pagina: 1