3 schermen op DVI

Pagina: 1
Acties:

• nsttu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 12:09
Hallo
Ik wil graag 2 keer een 20 inch monitor op DVI en mijn TV (DVI -> HDMI) dus totaal 3 schermen op DVI.
maar dan zit ik met het probleem dat ik maar 2 DVI aansluitingen heb op mijn 8800 GTS en ik wil niet klonen. Is het ook mogelijk dat ik een 2e goedkopere videokaart in de 2e PCI-e slot druk. het moederbord is een asus m2n.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja dat is mogelijk.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:59

Sebazzz

3dp

Ja, dat is mogelijk. Wat je ook kan doen is de DVI versie van de Matrox Triplehead2Go kopen, waarbij je één virtueel scherm hebt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

En anders is deze optie er nog, al vermoed ik dat de resolutie te beperkend is voor je 20" schermen: http://www.matrox.com/gra...ts/th2go/digital/home.php

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• nsttu
denken jullie dat dat niet wil 2 keer 1680X1050 en 1 keer 1280X768

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heb je geen component ingang op je TV? Anders kun je nog overwegen om het meegeleverde TV-out kabeltje s-video --> component te gebruiken. Zo heb ik het hier ook, gewoon haarscherp beeld.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

LuNaTiC schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:13:
Heb je geen component ingang op je TV? Anders kun je nog overwegen om het meegeleverde TV-out kabeltje s-video --> component te gebruiken. Zo heb ik het hier ook, gewoon haarscherp beeld.
Nee, je had niet drie schermen tegelijkertijd aansturen met de nvidia kaart, dat heb ik zelf al eens geprobeerd ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Sebazzz schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:40:
[...]

Nee, je had niet drie schermen tegelijkertijd aansturen met de nvidia kaart, dat heb ik zelf al eens geprobeerd ;)
Dat weet ik, ik las echter nergens dat ze per se allemaal tegelijk moesten aanstaan. Op deze manier moet je af en toe wel ff schakelen, maar je hoeft in elk geval geen kabels te verwisselen ofzo :P

Ik weet niet precies voor welke doeleinden de TV moet dienen, of dat ook echt als monitor wordt gebruikt, maar ik denk eigenlijk dat het wel bedoeld zal zijn om af en toe een filmpje erop te kijken ofzo... dan moet dat niet zo'n groot probleem te betekenen.

Maar inderdaad, als je per se wil dat alles tegelijk moet aankunnen, zul je aan de extra videokaart moeten. :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
Sebazzz schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:47:
Ja, dat is mogelijk. Wat je ook kan doen is de DVI versie van de Matrox Triplehead2Go kopen, waarbij je één virtueel scherm hebt.
kan je niet 1 beeldscherm via uitgang 1 van je videokaart aansturen, en dan bij uitgang 2 er een dualhead2Go bijdoen dat je daarde andere 2 aan hangt? want een dualhead is veel goedkoper..

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ja natuurlijk. Dat maakt geen drol uit, plus dat je waarschijnlijk niet vast zit aan de max. resolutie van de DualHead2Go.

• nsttu
de tv is inderdaad bedoelt om films op te kijken. als ik steeds kabeltje wissel moet je steeds resolutie gaan veranderen. met een DualHead2Go is het denk ik niet zo pretig als ik af en toe ga gamen of wel?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

nsttu schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:38:
de tv is inderdaad bedoelt om films op te kijken. als ik steeds kabeltje wissel moet je steeds resolutie gaan veranderen. met een DualHead2Go is het denk ik niet zo pretig als ik af en toe ga gamen of wel?
Ik heb dezelfde videokaart als de jouwe en je kunt gewoon profielen bij de standaard driver software maken. Daar kun je zelfs weer shortcuts van maken. Als je dus voor kiest om zoals ik voorstelde (zoals ik het hier nu ook heb) om je TV via component aan te sluiten hoef je niet te wisselen van kabel en kun je met 1 dubbelklik simpel schakelen tussen je 2e monitor en je TV (ik wissel zelf tussen mn TV en beamer op die manier)...

Dus dat kan in principe allemaal heel makkelijk :)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ik stem ook voor een 2e videokaart erbij, de enige echte oplossing namelijk :)
Pagina: 1