Toon posts:

DVD brander van - naar + omzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In mijn Toshiba Sattelite laptop zit een Pioneer DVR 13A dvd brander. Is het mogelijk om deze brander om te zetten zodat hij ook + dvd's kan branden?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Nee dat kan niet ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Misschien met een andere firmware.

Ik heb een DVD lezer in m'n IBM ThinkPad zitten, en toen ik hem kocht kon deze geen DVD+R of DVD+RW lezen, nadat ik een firmware update had gevonden bij IBM, kon dit ineens wel

Het is wel een risico wat je moet nemen, want je kan je dvd drive er mee slopen. Maar er kan weinig verkeerd gaan als je tijdens het update proces er met je tengels van afblijft ;)

Verwijderd

Topicstarter
nadat ik een firmware update had gevonden bij IBM, kon dit ineens wel

Kan geen firmwareupdate van de brander vinden. Ik kan de hele brander niet vinden op de site van Pioneer. Als ik met Google zoek vind ik van alles in het Frans, maar niet in het Nederlands. En Frans is nu niet mijn sterkste punt.

Verwijderd

Naar mijn weten is het branden met een firmware toch echt niet zomaar om te zetten van - naar + of vica versa. Lezen is een kwestie van codering etc die softwarematig gebeurt dus inderdaad met een firmware opgelost kan worden (indien beschikbaar). Bij branden komt er volgensmij hardwarematig toch nog wel heel wat bij kijken, maar ik kan het mis hebben.