Toon posts:

Onboard geluidskaart: Bad directsound driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren m'n CoD4 geupdate van 1.3 naar 1.4. Toen ik online ging spelen ging m'n geluid steeds meer ruizen en stotteren, totdat ik op een gegeven moment helemaal niks meer hoorde. Ik dacht in eerste instantie dat een reboot het probleem zou verhelpen, maar dit was helaas niet het geval. Toen Windows XP opstartte bleef het opstartgeluidje weg en ook toen ik een mp3 met winamp af wilde spelen kreeg ik de melding "Bad DirectSound Driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code: 88780078". Andere programma's geven ook dergelijke meldingen.
Ik heb een Asus A8N-E moederbord, dus heb op asus.com de geluidsdrivers nog eens gedownload en geinstalleerd. Zonder resultaat. Ook de drivers van Realtek.com haalden niks uit. Op de CoD4 CD staat DirectX, heb die versie nog eens geinstalleerd. (die DirectX versie was volgens mij al geinstalleerd)
Ik heb ook geprobeerd m'n geluidskaart in de BIOS uit te zetten en weer aan te zetten. Ook zonder resultaat. Als ik kijk bij apparaatbeheer onder besturing voor geluid, video en spelletjes, dan zie ik daar geen RealTek audiodriver staan. Tevens heb ik Run -> dxdiag gedaan. dan staat als opmerking bij het tabblad direct-x "geen problemen gevonden" Bij het tablad geluid staat "Er is geen geluidskaart gevonden. Als u er wel een heeft, moet u het geluidsstuurprogramma van de hardwarefabrikant installeren". Dit is gek zou je zeggen omdat ik alle drivers heb geprobeerd. Overigens had ik voor de 1.4 patch nooit problemen met m'n geluid.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.