Toon posts:

Newbie Overclocker zoekt hulp bij de experts

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen!

Ik zag op jullie forum vele topics staan m.b.t. het overclocken van pc's. Dus lijkt het mij een goed idee om bij jullie wat info in te winnen over hoe ik mijn pc moet overclocken.
Ik heb een beetje gegeken naar wat er allemaal in de andere topics stond, en hoop dat ik het goed doe. Zo niet, let me know.

Ok, mijn PC:

Moederbord: MSI P6N SLi-F V2 @ 1333MHz
Processor: Intel Core2Quad Q6600 2.40GHz @ 1066MHz
RAM: 2x Apacer 2048MB DDR2 PC-2 5300 @ 667MHz
GPU: EVGa Geforce 8600GT 512MB @ 540MHz (1400MHz Memory, 400MHz RAM)
CPU Cooler: CoolerMaster Hyper TX2 @ 3200TPM
HDD: Western Digital Caviar 250 Gig @ 7200TPM
Voeding: CoolerMaster 400W

Ik wilde eigenlijk wachten op de Q9450 van Intel die in Maart uitkomt, maar ik ben met me stomme kop vergeten te kijken naar mijn huidige processor. En die heeft dus een andere Socket dan het P6N moederbord. Dus nu heb ik gekozen voor een Q6600. Daar kan ik in ieder geval wel weer een jaartje of wa mee voort, en dan haal ik in 2010 wel de Core2Hexadec :P

Ik heb gelezen dat een Q6600 veilig op 3.00Ghz draait, maar dat men hem ook al op 3.60GHz laat draaien. Mijn vraag dus aan jullie: Wat is een goeie snelheid waar ik mijn Q6600 op kan laten draaien i.c.m. de rest van mijn systeem, en hoe bereik ik dat? (Want ik snap geen bal van die voltages enzo.)

Thnx in ieder geval voor het bekijken van mijn topic.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:19
667/2 = 333(.5) 9 x 333 = 2997MHz maximaal ;) (mits je geen dividers doet, maar P35 kan dat toch niet(?)

[ Voor 39% gewijzigd door Paprika op 23-12-2007 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Dan moet ik in mijn Bios mijn CPU Speed op 333Mhz zetten neem ik aan? :P
Moet ik dan ook nog dingen gaan veranderen met mijn Voltages enzo? Of moet ik die standaard houden?

En wat is een P35 trouwens? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 13:27 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi monden2,

Welkom op GoT! Je topic voldoet helaas niet aan de eisen die we stellen aan een topic hier op GoT. Zo willen we graag dat je eerst de FAQ van het subforum waar je een berichtje neer gaat zetten doorleest. Hierin had je voldoende info gevonden om dit topic niet te openen. Ik wil je dan dus ook aanraden om alsnog deze FAQ door te lezen. Heb je hierna nog vragen dan even de search gebruiken. Als je er dan nog niet uit komt mag je een topic openen met je vraag maar ook met wat je zelf al uitgezocht hebt en waarom je daardoor neit verder kwam / waarom die suggesties die je gevonden had niet werken.

Succes !

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.