[Suse] suse start maar half op?

Pagina: 1
Acties:

• simon stokvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-01 13:53
Hey,

Ik heb vandaag Suse 10.3 geinstalleerd, alleen ik had geen goede resolutie omdat de drivers nog niet waren geinstalleerd. Ik na veel gestuntel gelijk de drivers geinstalleerd, opnieuw geboot, alleen nu krijg ik alleen een zwart commando scherm te zien waarop ik moet inloggen, en waarna niks gebeurd verder.

Dit gebeurt ook in veilige modus. Heb ik verkeerde drivers geinstalleerd of start Suse altijd zo op? Ik kon er op google niks over vinden.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:38
Als je even gezocht had, was je er achter gekomen dat als je een zwart beeld krijgt na installatie van videodrivers, er waarschijnlijk wel iets fout gegaan is met het installeren van de de drivers :Z
Als dit een slackware installatie was zou het zonde zijn om weer helemaal op nieuw te beginnen, maar in dit geval raad ik je aan om gewoon opnieuw te installen en weer te proberen.

Zoek dan even op xorg.conf en de gentoo wiki. Dies erg duidelijk betreffende zulke zaken.

There is no replacement for displacement!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 15:56

Simkin

Bzzzzz

ho ho, niet zo drastisch.
Doe het volgende:
- log in als root
- Kopieer /etc/X11/xorg.config.org naar xorg.conf om je originele video instellingen terug te zetten
- Restart X

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

of je logt in als root en je start # sax(2) op en dan probeer je beeld te krijgen.

Goed, als de driver echt fout is, is het een ander verhaal, maar anders is het misschien zaak gewoon eens te kijken hoe het met de resolutie en refreshrate zit enzo.

[ Voor 68% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-12-2007 13:06 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Victorius737
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 18:29
xrandr is de command om de resolutie aan te passen , mischien daar eens mee stunten?

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

ing._Buttje schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:04:
of je logt in als root en je start # sax(2) op en dan probeer je beeld te krijgen.
Jazeker; eerst nog ff
telinit 3
doen, daarna idd
sax2
Goed, als de driver echt fout is, is het een ander verhaal, maar anders is het misschien zaak gewoon eens te kijken hoe het met de resolutie en refreshrate zit enzo.
Kan soms wel een heel klein beetje lastig zijn. Zeker met SuSE, of je moet je weg wel weten in X11, pardon; Xorg

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik vind het nog steeds geen gesneden koek iig. Neem Fedora, installatie gedaan met een LCD er aan, alles in orde. Een KVM ertussen en ineens snapt ie er geen snars meer van, wil ie de boel detecteren, maar hij snapt het niet meer met die KVM. Dus mjah, kan X niet opstarten enzo, dus dan maar geen X. Dikke vinger .. waarom dan zonodig detecteren? Hij hoefde alleen maar het signaal door te laten zoals daarvoor met de LCD eraan .. grr :(

Ik wil een xorg.conf met een default instelling van 1280x1024 32 bit @ 70Hz die het op iedere fatsoenlijke monitor doet. Hoe moeilijk kan dat zijn ..

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Pagina: 1