nVidia GeForce 8400GS flashen naar 8500GT

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Helaas is het GeForce 8 Series Discussietopic gesloten, is de V&B FAQ niet toereikend en kan google niks vinden, dus stel ik m'n vraag hier.

De 8400GS heeft 4 ROP's en een 64-bit geheugenbus
De 8500 GT heeft 8 ROP's en een 128-bit geheugenbus
Voor de rest hebben ze dezelfde core en stel ik dat ze beide 256MB DDR2 geheugen hebben.
Is het mogelijk om een 8400GS succesvol te flashen naar een 8500GT, of zijn de ROP's en de geheugenbus stukjes hardware die niet te unlocken zijn?

Edit: Net als ik op het knopje druk, kom ik erachter dat dit topic in TC&OA hoort |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Joep op 23-12-2007 12:34 ]

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-02 20:57
Geloof dat niet gaat werken.. Denk dat er wat gelasercut is :)

Verwijderd

De geheugenbus gaat je sowieso niet lukken, want dat is fysiek anders aangesloten. Ook de ROP's zul je niet open krijgen, omdat ze (zie hierboven) fysiek onklaar zijn gemaakt.

• Joep
  • Nu online
Ok, bedankt voor de replies. 'Tis onmogelijk :)

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-03 06:11
Joep Stoffels schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:43:
Ok, bedankt voor de replies. 'Tis onmogelijk :)
Wat dacht je? Vraag het hier eens? ;)
http://www.hardware.info/..._GPU_overklok_competitie/

• Joep
  • Nu online
Hoe dacht je anders dat ik op dit idee gekomen was ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De geheugenbus verwijst naar de hoeveelheid sporen die van de controller naar de geheugenchips lopen. Bij 64-bit interfaces is er gewoon niet meer aanwezig.

Over de ROP's: vroeger viel er nog wel eens iets te unlocken omdat ze alleen softwarematig uitgeschakeld waren. Tegenwoordig wordt er vaak met een heel precieze laser wat verbindingen verbroken waardoor je ze niet meer kan unlocken.

Verwijderd

rops kan je soms ontlocken maar het heeft geen zin omdat je met 64bit geheugen bus blijft houden.
mijn laptop 8400gs heb ik het geprobeert met rivatuner en het werkte
Helaas is de kaart zo langzaam dat de 4extra rops geen invloed heeft op de prestatie

• Joep
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:44:
rops kan je soms ontlocken maar het heeft geen zin omdat je met 64bit geheugen bus blijft houden.
mijn laptop 8400gs heb ik het geprobeert met rivatuner en het werkte
Helaas is de kaart zo langzaam dat de 4extra rops geen invloed heeft op de prestatie
Dus je hebt de kaart niet geflashed, maar de ROP's softwarematig ge-unlocked?

Verwijderd

Dat betwijfel ik, suijkerbuik. Heb je daarna ook gebenched en resultaten vergeleken?
Ik las laatst een artikel waarin werd geprobeerd een GeForce 7900GS te unlocken naar een 7900GT. Met RivaTuner werden de 4 extra pipes open gezet, maar het had simpelweg geen effect (ze waren niet echt open). Ik gok dat dit bij jou ook het geval is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 20:34 ]

Verwijderd

Er is wel prestatie van dik 2fps verscheel meer niet (verwaarloosbaar)
Overklokken van de core van 400naar 600mhz haal je veel meer fps mee
Wat zijn rops?

The Render Output Unit, often abbreviated as "ROP", and sometimes called (perhaps more properly) Raster Operations Pipeline, is one of the final steps in the rendering process of modern 3D accelerator boards. The pixel pipelines take pixel and texel information and process it, via specific matrix and vector operations, into a final pixel or depth value. The ROPs perform the transactions between the relevant buffers in the local memory - this includes writing or reading values, as well as blending them together.

Historically the number of ROPs, texture units, and pixel shaders have been equal. However, as of 2004, several GPUs have decoupled these areas to allow optimum transistor allocation for application workload and available memory performance. As the trend continues, it is expected that graphics processors will continue to decouple the various parts of their architectures to enhance their adaptability to future graphics applications. This design also allows chip makers to build a modular line-up, where the top-end GPU are essentially using the same logic as the low-end products.
Pagina: 1