Toon posts:

[Encore CS3] Slideshow foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in Encore CS3 bezig met het maken van een DVDtje met vakantie foto's.
Daarin verwerk ik alleen maar foto's.
Heb 1 slideshow nu af, en wilde testen hoe dat eruit zou zien.
Er staan 53 foto's in de slideshow (bijna 8 min lang).

Als ik onder "Build" kies voor het maken van een DVD Image krijg ik netjes te zien waar ik em wil opslaan en hoeveel ruimte me dit zal kosten, dat is allemaal geen probleem.
Klik ik vervolgens op "Build" dan gaat Encore aan de slag met het bouwen van 't image.

Tijdens het maken komt er de volgende foutmelding naarvoren:
PGC "Photo's" has an error at 00: 04:00:10
The data rate of this file is too high for DVD. You must replace the file with one of a lower data rate.
PGC Info: name = Photo's, ref = Bgpc, time= 00:04:00:10
Uiteraard heb ik hier al op Google naar gezocht, echter zijn alle resultaten die ik vind van toepassing op video's ipv foto's.
Ook heb ik al geprobeerd een kleinere resolutie van deze foto's te gebruiken (1024x.... ipv 1536x....) echter hielp dat niet. Hij blijft elke keer met dezelfde melding komen.

De foto's waren van origine RAW bestanden die ik door Photoshop heb gehaald en opgeslagen heb als "Save for Web & Devices" met een resolutie van 1536x1024 pixels.

Ik weet dat er andere tools zijn dan Encore CS3, maar ik gebruik dit pakket het liefste, ook nog nooit problemen mee gehad, tot nu dus. Volledig geupdate overigens.

Draai het onder Vista x64 op een E6600 (2.4Ghz), 4GB RAM en genoeg storage.
Videokaart is een 8800GTS 640MB.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

1e hit op Google is deze link. Heb je al geprobeerd om ervoor te zorgen dat de foto's op de juiste resolutie zijn zodat ze niet geresized hoeven te worden?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, nee ging er vanuit dat zo'n pakket dat zelf wel regelt. ;)
Hoe weet ik wat de juiste resolutie is?

Alles geresized naar 720x480 (of 480x720) maar dat had helaas geen effect.
Nog steeds dezelfde foutmelding. :(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook het aanpassen van de bitrate (9.4Mbps, 8, etc) heeft geen effect.

Verwijderd

hallo,
voor de mensen die dit probleem als nog hebben.
Ik maak gebruik van Adobe CS3
Ik heb in Premiere een dvd gemaakt van ongeveer 30 minuten, deze heb ik laten renderen (met gebruik van de enter), toen deze klaar was heb ik de file geexporteerd naar een .avi .
Deze weer geimporteerd naar Adobe Encore, menu gemaakt, alles gelinked maar toen ik de dvd wou branden volgde de volgende error:

"PGC "file name" has an error at "time" internal software error %0, line "file name:, time 00:"time", ref= BPGC

Ik heb van alles geprobeert maar niks werkte. Misschien heeft dit niet veel met jouwn error te maken maar ik dacht ik zet dit er iedergeval op voor de mensen die hier op het internet niks konden vinden.
Ik ben ook gaan zoeken en er was iemand die via een mail contact heeft gekregen met iemand van Adobe hieruit blijkt dat de transcoding van Adobe Encore CS3 niet volledig voldoet.
Om het probleem op te lossen moet je dit volgen:

1.In Premiere Pro, open het project en wees er zeker van dat het is gerendert (met de enter)
2.Ga naar file – export – Adobe Media Encorder.
3.Zet het formaat op MPEG2-DVD en kies dan de Pal Medium Quality of een andere instelling.
4.Klik op de multiplexer tab onderin.
5.Klik op DVD en dan OK.
6.Import de geexporteerde MPEG2-DVD file in Adobe Encore CS3 en brand deze op de dvd.

Ik hoop dat ik via deze toppic wat mensen bereik want dit probleem is haast niet te vinden op internet. Ik ben het nog aan het uitproberen maar dit moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je reactie! Zal van het weekend eens proberen of dit mijn probleem wellicht oplost.
Heb 't project voorlopig maar gelaten voor wat het was, ook geen zin om van scratch opnieuw te beginnen.

De uitkomst zal ik uiteraard laten weten!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij lukt het bij stap 1 al niet, ik kan mijn Encore Project niet in Premiere openen.
Enig idee waar dat aan kan liggen? Ik zie in Encore ook geen optie om het project te exporteren naar Premiere.
Pagina: 1