Toon posts:

Mijn eerste, geslaagde, overklok ervarig!:)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik voor het eerst met succes een processor overgeklokt. Het gaat om de AMD TB 800 van een vriend van mij. Ik heb wel eens geprobeerd om mijn PII 400 over te klokken maar dat ging met geen mogelijkheid.

Ik ging 'm unlocken met een 2B vulpotloodje maar dat ging niet goed. Misschien was dat omdat ik 'm niet netjes had ingekleur of gewoon omdat het potlood niet goed was.

Maja nadat ik alles met een HB vulpotloodje netjes had ingekleurd (na uitgummen) ging alles perfect. De 800 draait nu op 8.5*101:) op 1.800 volt. De fbs is nu nog zo laag omdat ik de pc ff wil laten wennen voordat ik 'm nog hoger zet. Het voltage is om dezelfde reden omhoog gehaald. Alles draait nu dus op 860 met een stessed temp van 45 graden. De koeler is een koelmeester volgens mij zo eentje die tot 1.2 gig gaat.

Hoe hoog zou ik kunnen halen met deze proc? als ik de fsb op 110 zet werkt ik gewoon maar op 112 gaat ie, nu nog, een beetje vaag doen. Maar dat hoop ik snel anders te zien. De proc is ongeveer een maand oud.

Ik weet dat het moeilijk te bepalen is maar ik hoop dat er toch een theorie over is waarmee ik het maximum kan bepalen. Oja welke koeler moet ik nemen als ie te warm zou worden bij verder overklokken?

ok ik hoor het wel...

TIA

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:55

Gamer

Electrified

wat is je mobo ?

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Je kan in ieder geval die multiplier wel verhogen tot 9 of 9,5 zolang de temperatuur van je processor onder de 65 graden blijft.

FSB gewoon zo hoog mogelijk zetten, 105 moet ie zeker halen misschien 110

Verwijderd

Topicstarter
dit alles zit op een ABIT KT7 op dit bordje zit 133mb Dane-Elec CAS3:( RAM. Het setje heeft al op 110 fsb gelopen. toen was de multypier nog ingesteld op 8. Hoe hoog mag ik het voltage laten worden? En wat zou ik kunnen halen als ik 'm een tijdje laat wennen aan het overklokken?

• F0kke
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik zou je multiplier omhoog doen. Met kleine stapjes. Je kunt in ieder geval nog wel ietsjes hoger. Ik zou eens beginnen met de multiplier op 9 te zetten. Je FSB zou ik zeker niet hoger doen, ik zou hem eerder weer op 100 zetten omdat een AMD het nou gewoon eenmaal niet fijn vind als je de FSB hoger zet. Qua corevoltage zou ik niet hoger gaan dan 1.85 volt. BTW Die coolermaster is dat de grote of iets kleinere socket a versie? Je hebt hem met een fan die zo groot is als de heatsink en eentje waar de fan iets kleiner is dan de heatsink. Maarja het gaat immers om de temp. Blijf onder de 55 graden zou ik zeggen. En dat is toch al aardig warm. Ik heb stressed 48 graden. 1000@1200@1.80 volt.

Verwijderd

Topicstarter
fsb helemaal niet omhoog? is dat zo slecht dan. ik hoor wel eens van mensen dat ze heel hoog zetten. is dat geen goed idee dan?

oja het is deze koeler:

Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/130021.gif

en bij informatique heet ie

CoolerMaster CPU Cooler AMD SocketA tot 1.2Ghz

hij kost 35 piek

op

http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-6h51.html

staat nog wel x-tra info

Verwijderd

Topicstarter
moet die gozer een andere koeler kopen als ie naar 9 of 9.5 x 100 wil klokken?

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
ik denk het wel, maar misschien ook net niet.....

ik zou iig willen zeggen, zorg voor casekoeling, dat scheelt ook weer wat graadjes, en misschien een super orb'je erop, en als je een wat groter budget hebt een alpha/delta combo of iets anders leuks.

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:40
He eikel, het is in het algemeen
overclocken i.p.v. overklokken :(

tampert, kriminalpolizei

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 14 februari 2001 19:13 schreef EvilFox het volgende:
Je FSB zou ik zeker niet hoger doen, ik zou hem eerder weer op 100 zetten omdat een AMD het nou gewoon eenmaal niet fijn vind als je de FSB hoger zet.
De AMD vindt het wel leuk hoor. Alleen de KT7 niet, waarbij je met de busspeed meestal niet hoger komt dan 110-112.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is er ene klein mannetje die erg zeikerig is over de manier van schrijven en typen op dit forum. ik denk dat ie zich beter een beetje kan aanpassen want er zijn zat berichtjes op dit forum waarin vaag geluld wordt. dat geeft ook helemaal niet want het gaat hier om ontspanning en niet over zakelijke berichten die helemaal perfect geschreven moeten zijn. onzinnig dus om hier over te gaan lopen zeiken. als je zo'n zeikerd bent kun je beter je huiswerk gaan maken. ik vind het eigelijk een beetje KINDERACHTIG;) dat er mensen die zeiken over het verkeerd schrijven van woorden terwijl ze precies begrijpen wat je bedoelt.

komt het over Ajen?:)

Verwijderd

Topicstarter
nog even een voorbeeldje van hoe kick deze EVIL:ZERNIE eigelijk is:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/126623

• Evilernie933
deze webmaster ja, dat is een lange zaadzel ja, dus FUCK YOU!!! }:0

tampert, kriminalpolizei

• Evilernie933
Boyd, het is Arjen en niet AJEN!

tampert, kriminalpolizei

• Evilernie933
GA nou maar gauw je godsdienst huiswerk maken voordat je moeder bovenkomt en je pc uitzeT
:7

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Topicstarter
toch een gefrustreerd mannetje die aRjen. hij kan niet eens tegen een geintje:)

• tspawn
  • Laatst online: 20-05 22:01
Hey Evilernie wil jij met je 6 posts effe wat dimme...mensen zoals jij kunnen we niet gebruiken hier....

Alvast bedankt voor je gedragsverandering...

Verwijderd

Mmmm... idd zeg, dit hele topic is meteen afgedwaald. Tnx (again) boze Ernie ;).

• Gamer
  • Laatst online: 04:55

Gamer

Electrified

ik heb hier zopas die duron ook unlocked, 4 maal per brug overgeweest met hb nr.2.
eerste maal perfect(beginnersluck).
maar in het opstarten foutboodschap. terug op 800 gezet. starte gewoon op.alles standaard. daarna direct op 7,5x133 gezet en vcore op 1,80. en dan lukte het wel.
temp is nu 33 graden, net bij opstarten 45 graden. ga nog even proberen de vcore iets naar beneden te krijgen en een paar tests te doen.
dus die potloodtruck werkt perfect.
bedankt voor de hulp in mijn post.
hopelijk hebben anderen er ook wat aan.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
ik vond het ook verbazingwekkend makkelijk gaan. toen ik het voor het eerst hoorden was ik er ook een beetje huiverig voor maar nu ik het gedaan heb ben weet ik dat er echt niets mis kan gaan

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 19:31
Op woensdag 14 februari 2001 20:34 schreef Evilernie het volgende:
*Zucht*
Lekker boeiend!!!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Op woensdag 14 februari 2001 20:55 schreef Evilernie het volgende:
GA nou maar gauw je godsdienst huiswerk maken voordat je moeder bovenkomt en je pc uitzeT
:7
[ALI TOON]Zoek jij ruzie?[/ALI TOON]
Flikker toch gauw op, matje!

• Evilernie933
he hallo

tis misschien een beetje laat maar het was maar een geintje, ik ken die webmaster toevallig en ik heb mijzelf net gesubscribed dus ik moest ff kijken hoe mijn ferrariplaatje eruit zag, dus sorry
*D

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nou bij die gozer thuis, ik heb de fsb weer op 100 staan. ondertussen staat de multyplier op 10.0>:) en alles draait nog perfect. stressed wordt ie 46 graatjes:7 met de koeler die hier boven staat. hoe ver zou ik kunnen gaan voordat ik problemen krijg? en wat voor problemen zullen dat zijn? temp of cpu probs?

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand er iets over te zeggen. ben ik helemaal blij, zegt niemand iets leuks

• Metzie
  • Laatst online: 20-05 17:23

Metzie

Nyaano !

gewoon net zo lang verhogen totdat de cpu stressed te warm wordt, of als het systeem niet meer stabiel loopt.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Hehe, je hoeft je geen zorgen te maken, maar je kan beter stoppen als je CPu boven de 55 graden stressed komt, dat vind ik wel genoeg...
Maar zeker nog even verder proberen, zal wel lukken denk ;)
Het moet toch wel te doen zijn, 1100Mhz? :)
Success
Die AMD kunnen zelfs tot 90 graden lopen, maar voor de langere termijn lijkt 55 mij beter.

Verwijderd

En WEBMASTER kan straks beginnende twaekers tips geven uit zijn eigen, rijke overclockers ervaring! ;)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 07:40
Op woensdag 14 februari 2001 20:34 schreef Evilernie het volgende:
http://www.overklokkers.com ;)

Verwijderd

Topicstarter
idd kom bij WebMaster de OC-Expert.:)
Pagina: 1