hallo,
ik heb al een tijd een asus p5b-vm moederboard met een E6300 erop, netjes met waterkoeling, stressed 40 graden@ 2,00 GHz. Verder zit er 1GB kingston in en nog een 256mb kingston reepje. videokaart is een ati radeon x1550. dit alles gevoed door een huntkey 650 watt voeding. nu is het probleem dat als ik verder over wil clocken, de post niet eens verschijnt. heel vreemd dus. met cpu speed op 287 werkt alles perfect, kan uren stress testen, nooit geen problemen, maar als ik hem op 288 zet, dan doet ie gewoon niets meer. dan stroom eruit, weer erin en dan krijg ik melding van de overclock die gefaald is. heel apart? op google kan ik er vrij weinig over vinden, en op de search ook niet.
de verdere instellingen die van belang zijn in mijn bios:
Modify ratio support disabled
c1e support enabled
max cpuid value limit diabled
vanderpool technology enabled
cpu tm function enabled
execute disable bit enabled
peci disabled
ai tuning manual(heeft geen modus dat ie zelf zoveel procent gaat overclocken)
cpu frequency 287(en deze wil dus absoluut niet hoger)
dram frequency ddr2-667 mhz(hoger of lager instellen maakt niets uit)
pci express frequency auto(maakt vrij weinig uit voor t oc'en, dus auto)
spread spectrum disabled(als deze aan staat wil ie nog wel is vaag doen, ook apart...)
memory voltage 1.85 volt
cpu core voltage 1.3375v (dit voltage wordt overigens NIET in cpuz weergegeven, maar een andere, varierende waarde, snap ik ook vrij weinig van)
ik heb al een tijd een asus p5b-vm moederboard met een E6300 erop, netjes met waterkoeling, stressed 40 graden@ 2,00 GHz. Verder zit er 1GB kingston in en nog een 256mb kingston reepje. videokaart is een ati radeon x1550. dit alles gevoed door een huntkey 650 watt voeding. nu is het probleem dat als ik verder over wil clocken, de post niet eens verschijnt. heel vreemd dus. met cpu speed op 287 werkt alles perfect, kan uren stress testen, nooit geen problemen, maar als ik hem op 288 zet, dan doet ie gewoon niets meer. dan stroom eruit, weer erin en dan krijg ik melding van de overclock die gefaald is. heel apart? op google kan ik er vrij weinig over vinden, en op de search ook niet.
de verdere instellingen die van belang zijn in mijn bios:
Modify ratio support disabled
c1e support enabled
max cpuid value limit diabled
vanderpool technology enabled
cpu tm function enabled
execute disable bit enabled
peci disabled
ai tuning manual(heeft geen modus dat ie zelf zoveel procent gaat overclocken)
cpu frequency 287(en deze wil dus absoluut niet hoger)
dram frequency ddr2-667 mhz(hoger of lager instellen maakt niets uit)
pci express frequency auto(maakt vrij weinig uit voor t oc'en, dus auto)
spread spectrum disabled(als deze aan staat wil ie nog wel is vaag doen, ook apart...)
memory voltage 1.85 volt
cpu core voltage 1.3375v (dit voltage wordt overigens NIET in cpuz weergegeven, maar een andere, varierende waarde, snap ik ook vrij weinig van)