kan ineens niet verder overclocken?

Pagina: 1
Acties:

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:28
hallo,

ik heb al een tijd een asus p5b-vm moederboard met een E6300 erop, netjes met waterkoeling, stressed 40 graden@ 2,00 GHz. Verder zit er 1GB kingston in en nog een 256mb kingston reepje. videokaart is een ati radeon x1550. dit alles gevoed door een huntkey 650 watt voeding. nu is het probleem dat als ik verder over wil clocken, de post niet eens verschijnt. heel vreemd dus. met cpu speed op 287 werkt alles perfect, kan uren stress testen, nooit geen problemen, maar als ik hem op 288 zet, dan doet ie gewoon niets meer. dan stroom eruit, weer erin en dan krijg ik melding van de overclock die gefaald is. heel apart? op google kan ik er vrij weinig over vinden, en op de search ook niet.
de verdere instellingen die van belang zijn in mijn bios:
Modify ratio support disabled
c1e support enabled
max cpuid value limit diabled
vanderpool technology enabled
cpu tm function enabled
execute disable bit enabled
peci disabled

ai tuning manual(heeft geen modus dat ie zelf zoveel procent gaat overclocken)
cpu frequency 287(en deze wil dus absoluut niet hoger)
dram frequency ddr2-667 mhz(hoger of lager instellen maakt niets uit)
pci express frequency auto(maakt vrij weinig uit voor t oc'en, dus auto)
spread spectrum disabled(als deze aan staat wil ie nog wel is vaag doen, ook apart...)
memory voltage 1.85 volt
cpu core voltage 1.3375v (dit voltage wordt overigens NIET in cpuz weergegeven, maar een andere, varierende waarde, snap ik ook vrij weinig van)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Begin maar eens met het uitschakelen van C1E, vanderpool, EIST, en nog wat. Je 256MB Kingston, zou ik er ook maar eens uithalen, vaak zijn deze reepjes niet zo snel (en houden ze dus je overklok tegen).

Verwijderd

Het ligt waarschijnlijk aan je moederbord dat je niet verder kunt overklokken omdat je moederbord onboard video heeft. Als je al een PCI-E lock hebt zal deze niet goed werken. Zie ook HIER.
Als je je PCI-E verhoogd zal je verder kunnen overklokken maar het is niet aan te bevelen voor je videokaart die erin zit deze kan daar namelijk kapot van gaan.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Haal dat 256 MB reepje er maar eens snel uit. Je zal trouwens minimaal pc5300 nodig hebben. Met pc4200 zit je op stock al aan de max van pc4200 met die cpu.

http://specs.tweak.to/16567

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Een P5B-V, met de G965? Dat verklaart dan meteen waarom dit bord zo slecht overklokt. Want al meteen toen de G965 uitkwam gingen er (geloofwaardige) geruchten dat Intel deze chipset bewust niet overklokbaar gemaakt heeft om de onboard X3000 te beschermen. Daar zal dus weinig meer aan te verhapstukken zijn.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW