Gouden Steeksleutel: beste mp3-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-02 10:04
Hier missen toch echt een paar grote merken: Cowon iAudio, Archos, Meizu, Samsung, Sandisk en Sony. Die laatste drie zijn volgens mij niet erg populair onder tweakers maar zouden IMHO voor de volledigheid toch wel op het lijstje moeten.
De lijst met genomineerde modellen is door de redactie van Tweakers.net opgesteld
Klopt ook niet helemaal van de iPod zijn er 4 soorten, de zen is één speler (tenzij alle Creative spelers worden bedoelt), iriver is een merk met veel verschillende spelers en van de zune zijn er 3 verschillende modellen, Het is mij nu niet helemaal duidelijk of je op een merk of op een speler moet stemmen.

En als laatse klopt mp3 speler niet helemaal aangezien al deze spelers meer dan alleen mp3tjes afspelen, beste pmd lijkt me een betere keuze

[ Voor 3% gewijzigd door Vihaio op 23-12-2007 11:00 ]

Verwijderd

Als je kijkt naar populariteit dan zie je dat het lijstje van Tweakers.net best wel compleet is, alleen de Sandisk ontbreekt. Vergelijk maar:

Top selling MP3 players op Amazon:

http://www.amazon.com/gp/...f=pd_ts_pg_1?ie=UTF8&pg=1

En de meeste mensen gebruiken zo'n apparaat voornamelijk voor muziek, ook PMDs worden toch voornamelijk voor muziek gebruikt. Dus dan kan je het beter gewoon op beste MP3 speler houden. Door PMDs toe te voegen wordt het een heel andere poll (wat is de beste ook voor films, foto's e.d.) terwijl het toch echt voornamelijk om de beste MP3 speler gaat, dus ik snap wel dat de poll beperkt is tot "pure" MP3 spelers. Want PMD zijn toch best weer een andere soort markt dan MP3spelers.

En als je met PMDs begint moet je eigenlijk ook weer mobiele telefoons aan de lijst toevoegen want die worden ook steeds vaker als MP3speler gebruikt of juist speciaal gepromoot daarvoor zelfs (denk aan Sony Walkman telefoon en Nokia N95 Music Edition, iPhone) etc., en kun je ook filmpjes op afspelen en foto's mee bekijken.

En als je die toevoegt moet je eigenlijk ook weer Winamp, iTunes etc gaan toevoegen omdat er ook veel MP3-spelers op de computer gebruikt worden. En zo blijft de lijst langer en langer worden. Daarom snap ik de beperking waarvoor gekozen is echt wel, alleen zou Sandisk misschien nog toegevoegd kunnen worden (en evt. Sony) die is ook vrij populair volgens Amazon.

De rest zijn allemaal veel minder populair dus die hoeven ook niet per se in de lijst opgenomen te worden omdat ze toch nooit de steeksleutel gaan winnen voor beste MP3. Dus niet zo erg dat ze ontbreken dan, want ze maken toch - of je ze nou wel of niet opneemt - geen kans.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 11:54 ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 10:46
Maakt niet uit hoe populair ze zijn, het is een kleine moeite om de overige spelers ook toe te voegen, waarna een vrij groot aantal tweakers wel op hun favoriet kunnen stemmen. Nu moet je maar wat uitkiezen als de jouwe er niet tussen staat.

There is no replacement for displacement!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoezo "moet" je wat uitkiezen? Stemmen is niet verplicht. Staat de speler van jouw keuze er niet tussen, wel, stem dan niet lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-02 10:04
Het gaat er bij zo'n poll om dat de beste speler gekozen kan worden, als mensen een andere gaan kiezen omdat de favoriet er niet bij staat lijkt mij de poll niks waard.

Edit: @Holoris
Het gaat er niet om wat op amazon het meeste verkocht word maar wat de tweakers het beste vinden.
En dat je er dan computer programma's bij moet doen slaat negens op, het zijn namelijk wel mp3-spelers maar geen pmd's(Portable media Devices draagbare media spelers dus).

[ Voor 47% gewijzigd door Vihaio op 23-12-2007 12:12 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Met een optie 'anders' had deze poll er heel anders uitgezien. Dan waren alle replies in de orde van "ik heb anders gestemd, want de iBluo is de beste".

* Delerium trekt modschoenen maar weer aan.

Verwijderd

master007 schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:07:
Edit: @Holoris
Het gaat er niet om wat op amazon het meeste verkocht word maar wat de tweakers het beste vinden.
Klopt maar het geeft wel enigzins een indruk!
En dat je er dan computer programma's bij moet doen slaat negens op, het zijn namelijk wel mp3-spelers maar geen pmd's(Portable media Devices draagbare media spelers dus).
Ik bedoelde het als voorbeeld: Als je PMDs gaat toevoegen dan moet je dus eigenlijk ook GSMs gaan toevoegen want die worden daar ook steeds vaker voor gebruikt (en filmpjes,foto's - zijn ook PMDs denk aan iPhone en Nokia N95 Music en Sony), en als je die gaat toevoegen kun je net zo goed ook mp3-spelers op de computer toevoegen etc..snap je? Ik bedoel je moet gewoon ergens de grens trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 12:20 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik ben het hierin volledig met master007 eens. Met dit lijstje kun je eigenlijk niks. Ik vraag me ook af hoe dit lijstje tot stand is gekomen. iriver laat zich niet zo gek veel meer zien in Nederland, de Zune is notabene nog niet eens officieel te krijgen in Nederland, en de Creative Zen is nog maar net uit, dit terwijl de Creative ZVM zich allang bewezen heeft en ontpopt heeft tot een zeer populaire speler en tevens iPod-concurrent.
En waar is Cowon? Dat is imo dit jaar hét merk, als het gaat om PMD's. Zij zetten de hybrids met hun Cowon iAudio D2 echt op de kaart en maakten ze snel populair, waarna vele merken volgden (Creative, Meizu, iriver, ed). Cowon kan imo hier gewoon niet ontbreken. Kijk ook naar de reacties op het artikel. Er wordt vrij veel om Cowon geroepen. En terecht.
En zoals master007 al zegt, Archos, Meizu, Samsung en Sandisk horen hier ook gewoon bij. Met name Meizu, die dit jaar echt doorgebroken is en veel in het nieuws is geweest, ook op T.net.

@Holoris:
Als je kijkt naar populariteit dan zie je dat het lijstje van Tweakers.net best wel compleet is, alleen de Sandisk ontbreekt. Vergelijk maar:
Het is imo niet zo relevant wat er in de VS populair is. Het "PMD-klimaat" is daar heel anders dan hier. De Zune is een goed voorbeeld. In de VS is de speler gewoon te krijgen, maar hier moet je em via winkels krijgen die em importeren of via Marktplaats of dergelijke kanalen.
Bovendien is wat onder de meute populair is niet altijd hetgeen wat onder de Tweakers populair is. De meeste mensen lopen met een el cheapo spelertje van 20-30 euro rond. Moeten die dan niet in de lijst opgenomen worden?
dus ik snap wel dat de poll beperkt is tot "pure" MP3 spelers. Want PMD zijn toch best weer een andere soort markt dan MP3spelers.
Het punt is dus, de poll is niet beperkt tot pure mp3spelers, maar bevat echte PMD's. Pure mp3spelers zijn zo goed als uitgestorven :)
Ik bedoelde het als voorbeeld: Als je PMDs gaat toevoegen dan moet je dus eigenlijk ook GSMs gaan toevoegen want die worden daar ook steeds vaker voor gebruikt (en filmpjes,foto's - zijn ook PMDs denk aan iPhone en Nokia N95 Music en Sony), en als je die gaat toevoegen kun je net zo goed ook mp3-spelers op de computer toevoegen etc..snap je? Ik bedoel je moet gewoon ergens de grens trekken.
Die redenering gaat imo niet op. De genomineerde spelers zijn namelijk gewoon PMD's. Allemaal zijn het multifunctionele apparaten waarbij video (en dergelijke features) echt geen ondergeschoven kindje meer is. (al kun je dat bij iriver niet zeggen, want dat is een merk, maar in het algemeen produceren zij ook vrijwel alleen "echte" PMD's). "Mp3speler" dekt de lading niet. Het is waar dat er tegenwoordig ook GSM's als PMD worden gebruikt, maar imo kun je de scheiding nog best maken. Er zit nog wel een kloofje tussen een echte PMD en een GSM die ook best aardig multimediabestanden af kan spelen. Imo kunnen de beste GSM's nog steeds niet tippen aan een goede PMD. En dat is ook niet raar. Een multifunctionele GSM zal zich aan een bepaalde form factor moeten houden om effectief te kunnen zijn als GSM, en door de vele functies die het moet bevatten zal een GSM het PMD-gebeuren meer als extra feature moeten zien, in plaats van als hoofdfeature.

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik interpreteer de vragen telkens als "Wat is de beste van de onderstaande genoemde ...." en dat werkt bij alle tot nu toe afgewerkte verkiezingscategorieën. Dan maakt het ook niet uit dat er nog een paar 'ontbreken'.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Megaflix schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:21:
Ik interpreteer de vragen telkens als "Wat is de beste van de onderstaande genoemde ...." en dat werkt bij alle tot nu toe afgewerkte verkiezingscategorieën. Dan maakt het ook niet uit dat er nog een paar 'ontbreken'.
Zo kun je het opvatten. Maar zo haal je de waarde van de poll wel onderuit. Het gaat immers over "de beste producten van 2007".

Verwijderd

Megaflix schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:21:
Dat maakt imho wel degelijk iets uit, op de ontbrekenden kan je niet stemmen en die kunnen ook niet winnen dus. Vegeet niet dat de winnaar een commercieel voordeel uit de poll kan halen.
Pagina: 1