Toon posts:

PC overleden tijdens LAN-Party

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik zit momenteel op een LAN-Party met wat maten (22). We zaten gezellig een potje CoD4 te spelen, tot opeens iemand zijn PC uitvalt. En daarna in de post vastloopt.
Wij hebben toen 1 voor 1 de geheugen modules getest. En het systeem draaide weer, meteen ook een reinstall gedaan. Later op de avond/nacht had hij de PC afgesloten, en wou daarna niet meer aan. Het ledje op het moederbord (Asus A8N-e) brande nog. Dus even de powerswitch los gehaald en met een schroevendraaier had geen effect. Toen het geheugen, videokaart, voeding en hdd in andere PC's geprobeerd en dat werkte, toen hebben we het hele systeem uitelkaar geschroeft en geprobeerd met alleen Mobo en voeding, het wou nog niet. Dus onze conclusie is mobo dood. Hebben jullie misschien nog ideeen zodat hij ook nog mee kan gamen? Ook was de PC niet warm.

Specs:

Sweex 400 watt voeding :(
Mobo: Asus A8N-e
CPU: AMD A64 3500+ S939
GPU: Asus EN7600GS 512MB
HDD: 1x40 GB samsung ATA
1x250GB WD Sata
mem: 1x Corsair PC3200 1GB, 2xKingston 256MB PC3200

We hopen op antwoord!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Grote kans dat die Sweex even 230volt aan al je onderdelen heeft gegeven. Nooit Sweex kopen, het domste dat je kan doen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:04
Andere voeding geprobeerd?

Sweex is nou niet echt de beste voeding die je kunt krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:52:
Andere voeding geprobeerd?

Sweex is nou niet echt de beste voeding die je kunt krijgen.
Andere voeding zou evt. kunnen, maar deze voeding werkt ook in een andere rig, de overige componenten werken wel in andere PC's. Dus de voeding heeft dat iig niet gesloopt.

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 14:12
zou het niet kunnen dat je gewoon per ongeluk de power button connectie eruit hebt getrokken? dan wil hij bij mij namelijk ook niet op starten als ik die eruit trek en toch op de power on/off druk ;)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Het zal zeker niet de eerste keer zijn dat een Sweex voeding hardware vermoordt :(

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:31

4POX

Everybody is wired

Jelmer, je staat nog strak van de adrenaline van de spelletjes. Neem even een glaasje fris. Bouw een checklist en ga langzaam je onderdelen na.

Bij lanparties krijgen computers flink op hun donder bij het vervoer. Controleer of alles goed vast zit. begin kaal en ga zo langzaam zoeken waar de fout zit.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Batterij verwijderen, cmos jumper naar clear positie verplaatsen, cooler los, handel van cpu socket omhoog, cpu er uit en er in, handel terugzetten, cooler er op (liefst nieuwe pasta), jumper terugzetten, batterij terugzetten. Misschien nog even het hele bord uit de kast en met twee handen vanuit beide
hoeken voorzichtig een beetje torderen en dat herhalen op de andere hoeken.

Dan starten met alleen maar 1 bank mem en de videokaart. Geen hd, dvd soundcard etc. etc.
Werkt dat, dan de andere onderdelen weer 1 voor 1 terugplaatsen en testen na elke stap.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 11:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
4POX schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:01:
Jelmer, je staat nog strak van de adrenaline van de spelletjes. Neem even een glaasje fris. Bouw een checklist en ga langzaam je onderdelen na.

Bij lanparties krijgen computers flink op hun donder bij het vervoer. Controleer of alles goed vast zit. begin kaal en ga zo langzaam zoeken waar de fout zit.
We hebben de config nu inmiddels op een tafel gehad, maar dat baat nog steeds niks.Hij geeft geen ene kick, en de voeding draait ook in een vergelijkbare config.

@Mokje, ik heb de CPU er al even uit gehad,de CMOS geresset, maar hij gaat nog steeds niet een. Zelfs de fans draaien ook nog niet, maar de Asus powerled wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 11:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:06:
[...]
@Mokje, ik heb de CPU er al even uit gehad,de CMOS geresset, maar hij gaat nog steeds niet een. Zelfs de fans draaien ook nog niet, maar de Asus powerled wel.
Dan vrees ik dat er inderdaad iets ergers aan de hand is. Als het bord de voeding niet als
zodanig herkent stuurt hij de power line van de voeding niet aan. Je kan nog proberen om
pen 16 (ps on) van de voedingsconnector naar massa te brengen om te kijken wat er gebeurd.
Dat zou de groene draad op de voedingskabel moeten zijn.

Verwijderd

Echt een typisch gevalletje van sweex voeding die hardware opblaast lijkt mij... :X

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Tja en een voeding krijgt natuurlijk grotere spanningsverschillen op een lanparty.(Nieuwe lanner komt toe, zet zijn pc aan op dezelfde stekkerblok). Een sweex zal daar veel meer moeite mee hebben. Vooral dat de voeding al op zijn maximum draaide denk ik(die 400 watt is piek, constant misschien 250 watt waar je met dit systeem toch al zeer dichtbij mee komt.)

http://specs.tweak.to/16567

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
In wat voor omgeving vind de lanparty plaats? Vochtige of onverwarmde ruimte? Zo ja, kon of kan je beter de PC aan laten staan tegen condensvorming.

Verwijderd

Topicstarter
Het was in een verwarmde ruimte. En de overige PC's draaiden verder prima.(stonden ook een aantal uit). Het mobo bleek idd dood te zijn!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 12:02 ]

Verwijderd

Er is nog één dingetje wat me te binnen schiet.

Je kunt het moederboard ook eens in een anti-static zakje doen. Heb ik eens bij een grafische kaart gedaan en toen ging die weer !!

Succes en een fijne kerst

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:08:
Er is nog één dingetje wat me te binnen schiet.

Je kunt het moederboard ook eens in een anti-static zakje doen. Heb ik eens bij een grafische kaart gedaan en toen ging die weer !!

Succes en een fijne kerst
Dit ga ik ook nog proberen, jullie ook allemaal een fijne kerst!
Pagina: 1