Toon posts:

[Reason] audiostream direct koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Reason gaan gebruiken om de output van bv. winamp/mediaplayer (live stream) direct in Reason te zetten om er vervolgens met mijn midiplankje effecten overheen te plakken. In plaats van een vooraf opgenomen sample / nummer moet Reason dus een live audio output opvangen en ergens in het rack plaatsen. Nou heb ik geen idee hoe ik dat moet doen. Ik heb nog geen enkele aanwijzing gevonden dat het kan, behalve dat ik wel weet dat je bv. een microfoon eraan kan hangen. Nou heb ik geen microfoon (en dat is maar beter ook) en ook dat weet ik nog niet.

Heeft iemand tips over welk rackitem ik daarvoor nodig heb? Of heb ik een plugin nodig? Hoe moet ik het zien? Zoeken op Internet gaat ook niet, ik kan de juiste termen nog niet definieren (denk aan: link reason to live input / use reason to put effects on live stream etc.)

Ik heb hier Reason 4 in Vista 32-bit

• kort_lontje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Volgens mij is dit niet mogelijk met Reason, is het niet handiger om Ableton Live of Tracktor te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik graag reason omdat ik er redelijk bekend mee ben en het gewoon een erg goed programma vindt. Ik begrijp uit je reactie dat je voorstelt om Traktor of Ableton Live via ReWire te koppelen? Dat zou waarschijnlijk kunnen werken, maar persoonlijk vind ik dat wat omslachtig. Uiteindelijk wil ik niets meer dan een internetstream / winamp playlist realtime koppelen. Dat zou toch simpeler moeten kunnen? En hoe werkt dat met een microfoon in Reason? Dat schijnt ook te kunnen... (weet niet hoe)