Toon posts:

DE nieuwe PC... Geef even je mening graag!

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
AMD Athlon 1,2 ghz
Alpha (kogellager) koeling
20 gig HD 7200rpm
Asus Geforce 2 ULTRA 64mb
512 MB PC133 RAM
Razor Boomslang muis 2000 dpi
Logitech SoundMan X1
Creative soundblaster live!
‘Pioneer’ DVD 16x/40x DVD slot-in
‘Dynalink’ ISDN modem
Sony 19" Multiscan E400 FD Trinitron
Microsoft natural Keyboard
Plextor CD-RW 12x/10x/32x
En dat allemaal in een AOpen Miditower ATX HQ45 Blue (250 W)

Kan ik misschien beter 256MB PC2100 geheugen namen met een DDR mobo’tje???

Kan dit allemaal??? Ik bedoel qua voeding, warmte etc.??

Rate de PC ff graag, en geef aanmerkingen waar nodig.
Dank u!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Van voeding had je al een topic geopend.

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09-2025
Je kunt beter de helft minder aan geheugen nemen, maar dan DDR-RAM. Dat maakt op zich niet zoveel uit, want 256 Mb DDR-RAM is 2x zo snel als het gewone, dus eigenlijk is het evenveel als de 512. (oke dit is vaag uitgelegd). Maar ook je andere onderdelen draaien sneller en dat is zeker zo aardig :)

Verwijderd

Systeem is goed, beeldscherm super alleen de voeding gaat het niet redden minimaal 300Watt voor een dergelijk systeem

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 21:24
Waarom zo'n kleine HD?
Heb je soms nog wat liggen. ;)

Btw, heb je geen mamaplank nodig?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 12:37
DDR is effectief écht niet twee maal zo snel als gewoon SDRAM. Als je nu iets wil kopen, gewoon voor SDRAM gaan; veel goedkoper en echt niet merkbaar veel langzamer.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 18:58 schreef Dr.Boktor het volgende:
Je kunt beter de helft minder aan geheugen nemen, maar dan DDR-RAM. Dat maakt op zich niet zoveel uit, want 256 Mb DDR-RAM is 2x zo snel als het gewone, dus eigenlijk is het evenveel als de 512. (oke dit is vaag uitgelegd). Maar ook je andere onderdelen draaien sneller en dat is zeker zo aardig :)
Dit is echt volkomen bullshit!!! }:O
ddr ram is maar uiterlijk 10% sneller dan normaal sdram. Je kan beter 512 Mb mushkin geheugen nemen, en je busspeed op 150 Mhz zetten. Dan ddr geheugen kopen. komt je echt goedkoper uit, en 512 sdram pc150 is echt wel sneller dan 256 ddr. en vooral meer.

Voor de rest is het wel goed. 250 watt trekt het van je leven niet. 300 watt voeding is genoeg.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20

spok9

Groen...

Leuk PC'tje... maar ik zou een ATI Radeon nemen (ben zelf heel tevreden over m'n Radeon vivo 64 mb...). Misschien een wat grotere HD (30 GB ofzo), een voeding van 300 Watt en voor de grap ook een moederbord...

BTW: heb dezelfde DVD-speler, en met suc6 regio-vrij gemaakt... mail me als je wilt weten hoe: spok9@quantanpm.nl

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.