Toon posts:

laptop accu indicatie probleem/vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen

Ik heb reeds geleden een laptop gekocht (via marktplaats). Ik heb een vermoeden dat
er iets mis is met de accu. Ik heb een hp nx8220 gekocht trouwens. Ik heb hem opgeladen maar windows geeft aan dat de accu maar 30 min te gebruiken is voordat die leeg is. Nu is die al een half uur aan en geeft al een uur aan dat die op 5% is. Terwijl dit ding dus 3uur mee moet gaan.

Heb al bios firmware upgrade gedaan. Accu nu net ontladen. Maar ligt dit allemaal aan het accu of het apparaat en heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Accu's in laptops worden altijd brak na een geruime tijd. Dat is gewoon een eigenschap van het type accu wat meeste fabrikanten gebruiken; Li-Ion dus :)

Kun je helaas weinig aan doen dan gewoon de accu te vervangen, wat meestal een euro of 90 of meer kost :/

edit: Natuurlijk scheelt het ook of je idle'd of niet. Meestal zijn die 3 uurtjes idlen, wat je dus eigelijk nooit doet.

[ Voor 19% gewijzigd door Vinnie op 23-12-2007 01:19 ]

C:\>_

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Een gloednieuwe accu gaat inderdaad 3 uur mee.
Een laptop die een jaar oud is, en waarvan de accu verkeerd is gebruikt (elke keer leegtrekken, of nooit gebruiken) zorgt ervoor dat het ding na een half uur leeg is.

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op zondag 23 december 2007 @ 01:17:
Accu's in laptops worden altijd brak na een geruime tijd. Dat is gewoon een eigenschap van het type accu wat meeste fabrikanten gebruiken; Li-Ion dus :)

Kun je helaas weinig aan doen dan gewoon de accu te vervangen, wat meestal een euro of 90 of meer kost :/

edit: Natuurlijk scheelt het ook of je idle'd of niet. Meestal zijn die 3 uurtjes idlen, wat je dus eigelijk nooit doet.
Nee gewoon op Idle is die al in een half uur leeg (zogenaamd) Want windows zegt daarna nog dat me accu dus op 5% is en dat 5% duurt ook weer een halfuur tot dat die echt helemaal dicht gaat.Ik heb sowieso al een ander accu bestelt. Nu maar hopen dat het echt daad werkelijk aan het accu ligt. Toch bedankt voor het mee denken mensen.

Verwijderd

soms kan je in de bios de accu en reset geven.
Klinkt vreemd maar bij mij ouwe laptop kon dat namelijk