AOpen HQ-08 of MyCom kast???

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• POLICE
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-05 18:28
Heb vandaag een compie in elkaar gezet voor m'n neefje waarvan we de onderdelen gister hadden gekocht hadden we ook meteen een MyCom fulltower genomen dus ik bouwen enz. Ik starte de comp. op en het verbaasde me dat die kast wel stil was en hij heeft veel ruimte voor koelers. Heb ook gehoord dat het InWin kasten zijn is dat waar en is die HQ-08 ook stil want vind die wel mooier.

Welke zal ik nemen??

Heeft er iemand een site van inwin waar ik die kasten kan bekijken??

alvast bedankt!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:40

Wimo.

Shake and Bake!

Heeft die mycom kast een 300W voeding? De hq08 volgens mij wel.. ik zou sowieso voor de hq08 gaan

• POLICE
yep die MyCom heeft ook een 300 watt zijn echt goede kasten ik weet het nu niet ik heb nu een AOpen HX-08 en als die HQ-08 evenveel geluid maakt dan is die mycom dus wat stiller en dat wil ik alleen kan iemand ff even duidelijk maken of die MyCom kasten echt InWins zijn en of iemand die site van hun heeft??

• ZEN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 08:20

ZEN

huh? wat doe ik hier?

Nou, ik heb net ook een HQ08 gekregen.. ziet er super strak uit...

helaas is de abit KT7 vertraagd :( :( :(

dus weet ik niet hoeveel geluid ie maakt

hij is wel redelijk zwaar

Linux server installatie en beheer (clusters failover loadbalancing): http://www.virtualconcepts.nl/

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Die kasten zijn inderdaad inwins. Ik heb er zelf ook een en ben er errug tevreden over.
ik heb trouwens deze
Je kan ze allemaal zien op www.in-win.com

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Ik heb ook een AOpen HQ08 :)
Hij maakt niet veel geluid, maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoevel fans je gaat inbouwen.
Ik heb nu naast het standaard 300W voeding fannetje ook nog 2x 80MM bovenin en 1x 80MM onderin de kast geplaatst.
Dan zit er op m'n processor ook nog een GlobalWIN FKP 32 PPGA/FCPGA die het meeste geluid maakt. :P
Maar al met al ... de HQ08 is een echte aanrader !!

Verwijderd

heb gisteren mijn nieuwe pc ingebouwd in een
HX08 het enige voordeel dat deze kast heeft in vergelijking met de HQ is dat deze iets goedkoper is omdat er geen sierfrontje op zit voor de rest verschillen ze niet veel en koelen ze super met twee extra fans (1 voor 1 achter)
ik zal gewoon keizen voor de HX deze is goedkoper en ziet er gewoon goed uit.

Verwijderd

De Mycom kast is handiger , zit al een rooster voor een 80mm fan bij de CPU .

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Dat is het nadeel van de HQ08, bij de cpu zit geen opening voor een fan. Maar de voeding trekt er daar ook wat lucht uit. Zelf heb ik 4 Delta 's 80MP erin op 7 volt.
Wel heb ik de standaard openingen van de A-open er helemaal uitgezaagd voor een betere airflow. Suc6 ermee

mvg. seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• POLICE
denk dat ik gewoon die mycom haal want hij is lekker stil en hij heeft inderdaar zo'n opening achter de cpu maar die zal ik waarschijnlijk toch niet gebruiken want ga toch niet echt o'cen op die moment denk ik dus denk dat ik dan wel de HQ-08 zal nemen ik weet het echt niet welke moet ik nemen?

• POLICE
denk dat ik gewoon die mycom haal want hij is lekker stil en hij heeft inderdaar zo'n opening achter de cpu maar die zal ik waarschijnlijk toch niet gebruiken want ga toch niet echt o'cen op dit moment denk ik dus denk dat ik dan wel de HQ-08 zal nemen ik weet het echt niet welke moet ik nemen?

sjet zat ff vast!

• seq_uence
Gewoon die HQ08 nemen !!! Krijg je geen spijt van geloof me :)

groeten seq_uence

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind mijn In-win q800 toch wel een stuk mooier en handiger dan de A-open HQ08. Je kan overal een stuk beter bij dan bij de a-open, hij heeft een betere air-flow. En ik vind hem er mooier uit zien (kan ook zijn omdat die van mij gespoten is). Ik raad je dus de inwin q800 aan :)

Check http://www.in-win.com/framecode/ino_q800.html voor details

• POLICE
de 1 zegt de HQ-08 de andere de InWin ik ga gewoon ienemiene mutte doen :)

• Hyperbird
  • Niet online
Iedereen zecht a-open omdat ze die mooi vinden en omdat iedereen die heeft. Ik vind mijn in-win mooier, handigger en een betere airflow.

als je geld te veel hebt kan je ook voor de addtronics gaan op http://www.addtronics.com/

te bestellen op www.coptechworld.com

Verwijderd

hehe, als we toch die aopen aan het prijzen zijn, die kast regeert gewoon. Ik heb de mijne zojuist overgespoten, en fannetjes ingezet (6*80 & 2*120), PSU'tje eruit gehaald en extern in een kastje geplaatst, plexi windootje erin, mini-spotjes blauw, led/fan busje...man, dat ding is zo strak als maar kan. Halen die kast !

Als je het ding gaat modden moet je hem zeker nemen !

-Nox

• POLICE
shit nu kan ik helemaal niet meer kiezen maar die addtronics kasten zijn ook wel wat kan iemand me garanderen dat die stil zijn??

• POLICE
Ik heb die addtronics kast besteld inc. 300 w voeding bij oc-shop.nl en nou wil ik niks horen a.u.b dus kan deze topic gesloten worden a.u.b voordat iemand me weer op andere gedachten brengt.

• Hyperbird
  • Niet online
Ik wil je niet op andere gedachten brengen, maar aleen feliciteren met je nieuwe kast ;), met die addtronics weet je in ieder geval zeker dat je iets goeds hebt.

• seq_uence
POLICE !!!

Wat heb je nou gedaan ? Ondanks alle goede raad van je mede tweakers geen A-open besteld? Tssssssssss :(

Just kidding, proficiat met je nieuwe kast. Mocht je problemen hebben met die Addtronics dan kun je altijd nog kijken hoe A-open dat heeft opgelost :)

mvg. seq_uence

• Hyperbird
  • Niet online
POLICE let maar niet op seq_uence, addtronics is echt 10x beter dan a-open

• POLICE
k bedankt!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:41

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Addtronics (zelfde als m'n SuperMicro SC760-A, alleen heeft de SuperMicro IMO een mooier frontje) is niet erg stil. Verder wel een _errug_ goede kast qua koeling en ruimte.

Verwijderd

Ik moet zelf ook een nieuwe kast hebben, heb alleen geen ruimte voor een full tower. Zit nu te twijfelen tussen de AOpen HX45 [ http://tweakers.net/zooi.dsp?Action=Images&ID=2851 ] en die Inwin 'Mycom' kast [ http://tweakers.net/zooi.dsp?Action=Images&ID=2852 ]. Ik vind die Inwin er wat lomp uitzien, maar volgens mij issie wel wat beter...

• seq_uence
Mooi of niet ? :)

Afbeeldingslocatie: http://english.aopen.com/products/housing/images/hq08_b.jpg

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Wat kan mij dat nou schelen of ie mooi is,
ik kijk gewoonlijk toch meer naar m'n monitor dan naar m'n kast (HX-08 (misschien wel daarom ;)))

Een cliche is ooit origineel begonnen

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

... ik vind mijn penguin mooier.. ook van die voetjes..

maken je kast.. levendiger ;)

maar.. die voetjes.. die behoort iedereen te hebben =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb een echte kast (teringzwaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.supermicro.com/images/Imag_Prod/Others/sc760A_SM.JPG

LinkedIn WoT Cash Converter

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 16:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

/me weet wel zeker dat ie een AOpen HQ-08 voor z'n nieuwe systeempje gaat halen!! :P

CAP-Team

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 23:38

C0nscious

Mysteryman.

In blauw, grijs, groen of aquamarine(transparant)?

Dat blauwe vind ik een beetje te zacht.. dat grijze weer te grauw, geen een met een donker kleurtje :( . Ik vind dat doorzichtige aquamarine er wel lekker uitzien, denk dat ik daar maar voor ga ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/housing/images/hq-color_b.jpg

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Verwijderd

ik snap niet wat iedereen zo fijnn vind aan een aopen kast. ik was blij dat ik vanaf was was.

supermicro/addtronics roeled!

• Wimo.
  • Laatst online: 07:40

Wimo.

Shake and Bake!

ja maar de addtronics kost $$$

Verwijderd

je doet er wel een aantal jaar mee en als je eenmaal zo ding in aktie heb gezien wil je niet anders meer. die 200 gulden xtra is het 100% waard

• POLICE
shit die topic is er nog steeds kweet niet wanneer ik m'n kast binnenkrijg die addtronics maar hij is echt goed.

Verwijderd

Hm, Mycom levert die Inwin kast niet met 300watt voeding, of je moet er eentje los bijkopen :(. Heb dan bij CTW die AOpen HQ45 maar besteld die je hierboven ziet :).

Verwijderd

ik heb in de tussen tijd 2 AOpen kasten versleten (HX-08) en in het begin zijn ze zeker stil maar na verloop van tijd gaan ze echt een pleuris herrie maken en het is zeker de fan van den voeding :( das een nadeeltje
Pagina: 1