Het Lian Li Armorsuit PC-P80 Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 2.952 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.lian-li.com/product/PC-P80-a.jpg

Het Lian Li Armorsuit PC-P80 Topic

Inleiding
Enige tijd geleden werd bekend dat Lian Li bezig was met een 12 bay behuizing. Het betrof een pré-productiemodel, waarvan nu het eindresultaat zichtbaar is. De nieuwe high end behuizing van Lian Li draagt de naam PC-P80 met de ondertitel Armorsuit Gaming Tower.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/lianli_front_550.jpg
De voorkant is voorzien van een deur met drie 140 mm fans. In de 12 drive-bays zien we geperforeerde plaatjes, het paneel met de aan/uit-knop is boven de drive-bays geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/lianli_top_550.jpg
Bovenop is een front I/O-paneel geplaatst, met enkele USB-poorten en aansluitingen voor audio. Het paneel bevat tevens een geïntegreerde fancontroller voor alle gemonteerde fans en kan worden afgedekt met een klepje.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/lianli_inside_550.jpg
De voeding wordt in de PCP-P80 bovenin geplaatst. De zijpanelen zijn voorzien van geluidsdempend materiaal, wat we vaker in kasten van Lian Li tegenkomen. Bovenin de behuizing is een vierde 140 mm fan gemonteerd, wederom aangesloten op de fancontroller. Aan de achterzijde zijn gaten voor waterkoeling aanwezig en er is een vijfde fan gemonteerd, dit keer een 120 mm exemplaar. Ook zien we aan de achterzijde maarliefst 10 uitbreidingsmogelijkheden voor insteekkaarten, waarschijnlijk met het oog op meerdere videokaarten met dual slot koelers.

De high end behuizing wordt geleverd met twee modules voor harde schijven, te monteren in drie 5.25" bays per module. De modules zijn voorzien van geluidsdempend materiaal, zodat trillingen van de harde schijven zo weinig mogelijk aan de behuizing worden doorgegeven.

De Lian Li PCP-P80 zal naar verwachting tussen US $400 en US $500 gaan kosten.

Features

• Huge 14cm blue LED cooling fan x 3
• Top mounted 14cm LED cooling fan
• Rear mounted 12cm silent cooling fan
• Equiped with liner fan speed controller
• Equiped with easy-remove, washable air filter
• HDD cage with anti-vibration system
• Front panel door with anti-vibration rubber strip
• Chassis equipped with anti-vibration EMI spring
• High quality aluminum case stand with rubber pad
• Support LCS cooling systems
• Equipped with PCI support bar
• Removable top cover
• Removable M/B tray
• Easy access multi-meda port with dust-free cover
• Metal Ball door stop design
• Easy detachable door hinge
• Security lock on door and body
• Front panel door can adjusted to open both way
• High quality hair-line brushed anodized finishing
• High quality aluminum button
• Easy install I/O connector design
• 10 Slots, support four graphics cards

Specificaties

Kast Type: Super Full Tower
Afmetingen: 220 x 633 x 641mm
Materiaal: Aluminum
Device Bays: 12x 5.25" ( 3 x 3.5" HDD cage x 2)
Cooling Fans: 4x 140mm fan @1200RPM, 1x 120mm fan @1500RPM
Support M/B: R-ATX / CEB / ATX / M-ATX
Multi-media I/O Port: USB 2.0 x 2 ; IEEE1394 x 1, E-SATA x 1, HD+AC97 Audio
Expansion Slots: 10

Afbeeldingen(klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://aycu35.webshots.com/image/37994/2002955618798919044_rs.jpgAfbeeldingslocatie: http://aycu21.webshots.com/image/39100/2002923797592594856_rs.jpgAfbeeldingslocatie: http://aycu12.webshots.com/image/36091/2002940552415966335_rs.jpgAfbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/39412/2002967640691538103_rs.jpgAfbeeldingslocatie: http://aycu16.webshots.com/image/38695/2002996026708339764_rs.jpgAfbeeldingslocatie: http://aycu19.webshots.com/image/38058/2002956924527423887_rs.jpg

Links
PC-P80 Product Pagina

Bronnen: Lian-li.com, Hardware.info

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hij's niet moeders mooiste, verder zal er ook wel een leuk prijsje aan gaan hangen. :/

Met die afwisselende mesh en balkjes lijkt het net een wolkenkrabber, of een telefooncel met dat dingetje bovenop.

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
ik vind hem wel gaaf, koeling zal ook geen probleem vormen in die kast denk ik zo...

alleen die prijs :s 400 tot 500 dollar.

dat is wel extreem veel...

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 00:16
Hij ziet er wel beter uit dan de gemiddelde Lian Li kast vind ik. De prijs is wel exorbitant hoog voor een kast...

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

Waar laat je de dvd-stations :?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Wederom een stacker kloon. Alleen veel duurder en niet echt meer aan functionaliteit.
Normaal ben ik pro-LianLi maar dit vind ik niet echt speciaal, behalve de prijs dan.

Verwijderd

in die 12 bays :)

Verwijderd

Mja zie ik ook niet goed, staan die fans toch in de weg? Of is het concept dat je telkens die dat deurtje (met fans erin) moet open doen om aan je drive te kunnen en dan het deurtje weer dicht doen?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:23

Theo

moederbord

Voor die 275-350 euro (400-500 USD) lijkt mij een Stacker met een batterij aan ventilatoren toch wat beter en vooral goedkoper.
En de fans in de deur is ook niet echt praktisch, als je een dvd brandt en de dvdlade gaat open als het brandproces klaar is dan komt hij in één van de fans terecht en dit lijkt mij nit echt bevordelijk voor de fans.. :|

Bovendien vind ik de airflow in de kast oko niet optimaal. er wordt aan de voorkant een vracht lucht de kast ingeblazen door drie 140 mm fans en er is maar één 120 mm fannetje als outtake aan de achterkant? Waarom is er geen plaats voor een tweede fan aan de achterkant?

[ Voor 28% gewijzigd door Theo op 30-12-2007 13:10 ]

7400 Wp op het dak

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
theodouma schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:08:
Voor die 275-350 euro (400-500 USD) lijkt mij een Stacker met een batterij aan ventilatoren toch wat beter en vooral goedkoper.
En de fans in de deur is ook niet echt praktisch, als je een dvd brandt en de dvdlade gaat open als het brandproces klaar is dan komt hij in één van de fans terecht en dit lijkt mij nit echt bevordelijk voor de fans.. :|

Bovendien vind ik de airflow in de kast oko niet optimaal. er wordt aan de voorkant een vracht lucht de kast ingeblazen door drie 140 mm fans en er is maar één 120 mm fannetje als outtake aan de achterkant? Waarom is er geen plaats voor een tweede fan aan de achterkant?
Voor die airflow zijn aan de achterkant delen geperforeerd, ook al lijkt me dit niet ideaal.
Verder stopt een beetje disc-brander zijn lade als 'ie tegen iets aan komt, dus die fans zullen ook niet het probleem zijn.

Die PCI-supportbar lijkt me ook wat onnodig.

Lijkt me trouwens net een windtunnel, 3 140mm beesten die hun lucht aanzuigen tussen streepjes en mesh door. Dat zal wel ruizen. :/

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11 13:05
theodouma schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:08:

Aan de achterkant kun je volgens mij onderin + aan de zijkant van de uitbreidingsslots nog dit soort fans plaatsen. Ook zuigt de voeding altijd lucht naar buiten en veel videokaarten ook.

End of Transmission

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-11 22:07

bartaa

Battlefield

heeft iemand enig idee wanneer deze kast(en) leverbaar zijn in Nederland ?
Die PC-P60 lijkt mij wel wat :9~

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

• Mentox
  • Laatst online: 11-10 22:18
Die hoef je niet te schilderen ;)

Ben je er wat mee van plan of laat je hem zo?

[ Voor 41% gewijzigd door Mentox op 19-04-2008 11:44 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
Ben der nog niet helemaal over uit wat ik der van vindt. Aan de ene kant ziet hij der leuk uit, aan de andere kant heeft hij iets wat me niet aanstaat. Hij ziet er wel goed afgewerkt uit

Specs!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Leuk kastje :)

Btw, de productlink/pics (onderaan) uit startpost doen het niet....

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 19-04-2008 13:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
bartaa schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:06:
heeft iemand enig idee wanneer deze kast(en) leverbaar zijn in Nederland ?
Die PC-P60 lijkt mij wel wat :9~
Misschien dat je hem al hebt ofzo, maar hij is tegenwoordig al leverbaar. En de prijs valt me nog mee :)
http://shop.freezinghardw...x.asp?Pagina=00003&i=4926

Specs!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Ik ben de p60 aan het overwegen. Ik heb ook de CM932 en Thermaltake armor bekeken en die hebben als voordeel dat de sidepanel fans hebben (ok, de thermaltake heeft er 1, maar wel een 250mm ;)).
De p60 heeft 3 fans aan de voorkant, wat op zich ook wel airflow zal genereren, echter ik zag in dit topic ook al referenties naar fans die evt. aan de achterkant extra bijgeplaatst kunnen worden.

Heeft iemand hier meer informatie over? Op de lianli site wordt hier niet echt duidelijkheid over verschaft.
Een ander sidepanel is ook leuk, maar dat is er voor de p60 nog niet voorzover ik weet.

Mijn rig

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Holy crap dat is nog eens een vette ATI case :) *Jaloers* Zou mijn rode spul daar graag in willen plaatsen ;)

Kun je eens wat foto's maken met je hardware erin? En als hij aan staat bijv. met de leds :D?

• FeaR
  • Laatst online: 22:23

FeaR

In GoT we trust

Ediejo schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:58:
De nieuwe PC-P80R van Lian Li is binnen. *O*

Afbeeldingslocatie: http://ediejo.nl/Review/PC-P80R/8.jpg
Ik heb besloten om toch ook maar voor een Lian-Li PC-P80 te gaan.

Eerste keuze was een Cooler Master Stacker 831/832 of een Antec Twelve Hundred.
Maar omdat die kasten toch meer open zijn dan de Lian-Li vallen ze toch af. Heb toch liever een dichte kast in verband met stof wat naar binnen gezogen wordt en natuurlijk nog meer demping van geluid.
Qua afwerking zat Lian-Li al wat hoger dan de andere merken en een kast van 63cm hoog is natuurlijk ook wel 8)

Alleen wel jammer dat je meteen €12 moet dokken voor een externe 5,25" naar externe 3,5" module... bij een beetje kast zit dat er toch wel bij.

Vroeg me alleen drie dingen af:

Als eerste zie je op de foto die lang werpige roosters.
Nu zitten daar aan beide zijdes schroefgaten. Maar de openingen lijken me te klein om fans bij te plaatsen. Dus de vraag is wat de bedoeling van die openingen in combinatie met de schroefgaten is.
Is er soms iets van een langwerpige fan beschikbaar net zoiets als de Cross Flow fan van Cooler Master?

Ten tweede of die ene 120mm fan aan de achterkant niet wat weinig was om de lucht af te voeren die door 3 keer 140 mm fans naar binnen wordt gezogen. Je hebt natuurlijk ook nog de 140mm fan boven en de fan van de voeding.

En als derde de vraag of je de interne fancontroller los zou kunnen koppelen en dan de fans aan zou kunnen sturen via een andere fancontroller. Want vind de Skyte Kama Meter nogal een mooi ding. Alleen jammer dat er 5 fans in de kast zitten en de Kama Meter er maar 4 aan kan sturen...
marko77 schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:14:echter ik zag in dit topic ook al referenties naar fans die evt. aan de achterkant extra bijgeplaatst kunnen worden.

Heeft iemand hier meer informatie over? Op de lianli site wordt hier niet echt duidelijkheid over verschaft.
Dat vraag ik me dus ook af.
Want die ene 120mm lijkt me niets als outtake.
Er moet vast wel iets te plaatsen zijn bij die rechthoeken waar ik het over had.

En met een gewoon mobo houd je 3 slots over (PC-P80 heeft 10 uitbreidingsmogelijkheden voor insteekkaarten), dus daar valt ook wel iets te maken dat daar nog een fan geplaats kan worden...

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 22-04-2008 00:47 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-11 22:07

bartaa

Battlefield

ik heb zelf al een tijdje de PC-P60 en die bevalt prima.
Gekocht bij Salland trouwens.

Over jullie vragen over de mogelijkheid van het plaatsen van extra fans het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i5.techpowerup.com/reviews/LianLi/Armorsuit_PC-P60/images/ontop_small.jpg

er zit dus een 14 cm fan in de top van de case, lijkt me koeling genoeg hoor !
Is natuurlijk ook ideaal omdat de warme lucht naar boven gaat en je naast de afvoer van warme lucht via je voeding er nu een dikke fan bij hebt.

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
bartaa schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 04:02:
ik heb zelf al een tijdje de PC-P60 en die bevalt prima.
Gekocht bij Salland trouwens.

Over jullie vragen over de mogelijkheid van het plaatsen van extra fans het volgende:

[afbeelding]

er zit dus een 14 cm fan in de top van de case, lijkt me koeling genoeg hoor !
Is natuurlijk ook ideaal omdat de warme lucht naar boven gaat en je naast de afvoer van warme lucht via je voeding er nu een dikke fan bij hebt.
Ik zie dat hij idd 185eu kost bij salland (nu). Leuk ding, alleen houden een paar dingen mij tegen. Ik heb net al m'n fans vervangen in mn Antec 900 door rode, en ik heb eigenlijk geen zin om het hele zaakje over te doen in die mooie lian li kast. Verder mis ik een window in de sidepanel (zijn miss los te krijgen?)

Pro's voor mij zijn: Meer space tussen mobo en HDD cages, bij de Antec 900 kom je in de knoei met lange videokaarten en Sata kabels, zit gewoon veel te strak allemaal. Bij deze kast zit er meer ruimte tussen. Lange I/O kabels, je kunt ze dus mooi wegwerken.

Wat mij nog het meeste tegenhoud is dat deze midtower er niet in die ATI modded versie is, die had ik echt heel graag gezien. Een big tower is gewoon overdreven voor zo'n gaming case. Het zou echter perfect passen bij m'n hardware :D Alles (Ati) rood _/-\o_

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Oke...

De PC-P80 is dus volgens de specificaties zo'n 663mm hoog.
Is dat de hoogte gemeten tot het hoogste punt (dus inclusies die bult waar de 4e 140 mm fan in zit) of is dat de hoogte van de kast zelf?

Hoop eigenlijk het eerste, want anders gaat de PC-P80 niet onder mijn bureau passen :(
En dan wordt het al krap met ruimte tussen bovenkant werkblad en de outtake fan.
Maar gelukkig zitten er ook airholes naar de zijkanten dus dat moet geen probleem zijn...

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ediejo schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:24:
[...]

Ja zoiets gaat het worden. We wachten op het extra front voor bovenop.

[afbeelding]
Waarom wachten als je op de foto al een tweede front hebt?

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 12:25
FeaR1986 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:37:
[...]

Waarom wachten als je op de foto al een tweede front hebt?
Its Photoshopped, the reflections are all wrong! 8)

Joejoe!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ediejo schreef op zondag 27 april 2008 @ 10:34:
[...]
Wel eens van photoshop gehoord ;)
It's not my fault...

Zie de datum en tijd waarop ik postte: half 12 op een zaterdagnacht!
Op die tijden ben ik meestal niet meer zo helder.
Waarom kan je zelf wel invullen :)

Maar kan iemand me nog eens vertellen of die 64 centimter kasthoogte de totale hoogte is dus inclusief de fan-bobbel?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

BUMP :)

Na lang twijfelen ga ik toch de Lian Li PC-P80 halen.

Wilde eerst wachten op de PC-X2000, maar die wordt het toch niet.
Laatste is wel een extreem toffe kast, maar die komt pas eind augustus officieel uit en het is dan de vraag wanneer deze hier te verkrijgen is. Plus de feit dat er maar plaats is voor twee 5,25" bays (welke ook nog eens aan de zijkant zitten) staat me niet aan. Plus de nog onbekende prijs natuurlijk...

Maar het wordt dus de PC-P80.
Nu had ik een vraagje: ik heb een Icy Box externe harde schijf die in een 3,5" bay gezet kan worden.
Nu heeft de P80 alleen maar 5,25" bays. Nu zijn er andere leveranciers (Cooler Master en Thermaltake) die in zulke situaties een 5,25" naar 3,5" verloop bracket meeleveren.

Nu is de vraag dus of Lian Li dat ook doet, of dat ik zo'n dingetje aan moet schaffen.
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/t/tqzl61.jpg

Hoop om eerlijk te zijn dat er eentje bij zit, want die dingen zijn nogal lastig aan te komen. En het bespaard weer €12,-. Maar dat laatste is het probleem niet.

Pagina: 1