Toon posts:

[XP] XP ziet toetsenbord niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie avond,

Sinds 2 weken kan ik mn andere PC niet gebruiken omdat XP mijn toetsenbord niet "kan vinden".
Ik krijg een Code 41. Ik kan in de BIOS komen, en alles werkt tot dat XP laadt.
Daarna brandt de Numlocktoets alleen, en kan ik verder nix.

Ik heb meerdere toetsenborden aangesloten, die op andere pcs wel werken.
De toetsenborden zijn zowel PS/2 als USB, en werken op andere PCs goed. Maar op mn eigen pc niet (meer).

**Ik heb om dit probleem te verhelpen: - een nieuw toetsenbord gekocht.
- toetsenbord herinstalleerd/ drivers aangepast.
-toetsenbord bestuurprogramma bestanden van deze PC overgezet naar de probleempc.
-dingen in de BIOS aangepast(niet dat dat echt zin heeft :P)

Wat ik niet heb gedaan: geformateerd, geweld gebruikt...

Enkele weken hebk een schoonmaak gehouden op de PC en enkele dagen later is het met een stroomstoring het probleem tot stand gekomen (volgens mij... is al iets te lang geleden, en heb het te druk gehad met andere dingen, en ben nu pas toe gekomen aan dit probleem=( )

Alvast bedankt,

Niels

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Misschien kun je deze truuk es proberen en dan alle toetsenbord -en HID-drivers eruit krabben.

Weet niet of het helpt, het is maar een idee...

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, bij die Onbekende apparaten stond dus ook een HIDtoetsenbrod! Ik stuurprogramma's upgedate-> probleem niet verholpen.
Toen maar alle toetsenborden+ bovengenoemde gedelete en opnieuw eropgezet... geen verandering:/

Verwijderd

Topicstarter
-BUMP-

Alles mbt Toetsenbord in Apparaatbeheer gehad... nix.
Mis ik mss bestanden? Weet iemand welke bestanden noodzakelijk zijn voor 't besturingsprogramma van een keyboard?

Bvd,,

Fijne kerst !

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20
USB 2.0 drivers van het moederbord geinstalleerd?
USB 2.0 in het BIOS aan/uit gezet?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Yup.

Ook op Microsoft site naar laatste drivers gezocht...-> niks helpt. |:(
Dus Format C: en nieuwe Ramen installeren. ;(.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Doet je toetsenbord het ook niet in Safe Mode?

Tis wel de weg van de minste weerstand om meteen maar Windows opnieuw te installeren; voor hetzelfde geld kom je er dan volgende week weer achter dat je toetsenbord niet werkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ik ken meer mensen die soms last hebben met een USB toetsenbord, maar dan wel met een PS/2 bordje kunnen rammen. Je hebt de PS/2 toetsenborden toch wel aangesloten toen de PC uit stond en daarna pas opgestart? (Of rebooten na aansluiten, werkt ook..)

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-02 23:05
Werkt de muis PS/2 pport wel? Werken alle USB-poorten wel als je er iets anders in stopt?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

Topicstarter
Met de borden is nix mis... Werken allebij op de andere PC, en werken ook gewoon in de BIOS.
In SafeMode doet ie net zoveel als in gewone mode, systeemherstel heeft ook geen zin.
Drivers zijn allemaal uptodate (zowel USB 2.0 als toetsenbord).

USB poorten zijn ook io, hij leest mn muis+ iPod gewoon.
PS/2 werkt ook gewoon.

Het heeft nix met de hardware te maken, alle drivers zijn ook in orde (volgens apparaatbeheer)
Maar toch werken mn toetsenborden niet in Windows. Daarom ga ik toch maar Windows opnieuw installeren want ik heb bijna alle opties al gehad.

Dit schiet me net te binnen: Ik heb een Trust toetsenbord dat niet geinstalleerd hoeft te worden onder XP, maar wel onder 98/2000 etc. Ik krijg ook een popu daddik 't niet kan installen.

Kan ik dat misschein omzeilen, installen en dan wel mn toetsenbord laten werken?:p

Bvd, prettige Kerst iiig:)

Ik heb Windows ff op een andere schijf geinstalled- toetsenbord werkt vlekkeloos:).
Dat wordt dus ff backups maken etc etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 20:08 ]

Pagina: 1