Toon posts:

Problemen met het hosten van games na stroomstoring

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel je wellicht doet vermoeden kan ik sinds de afgelopen stroomstoring - die de buurt 2 minuten in complete duisternis liet - geen games meer hosten, more specifically: geen warcraft III games. Dit is voor mij een probleem, ik host namelijk graag warcraft III games.

Het probleem doemde uit het niets op, ik heb niets veranderd en weet eigenlijk ook niet of een stroomstoring überhaupt iets kán veranderen aan mijn firewall/router instellingen. Ik heb netjes de benodigde ports geforward, heb deze gereset, heb de router gereset, heb mn windows firewall uit en heb in norton ook alles toegestaan wat toegestaan dient te worden, jedoch kan ik nog steeds niet hosten.

Ik ben gaan googlen naar 'port check' om te kijken of port 6112 wel netjes open staat, en dan staat er: blabla.. connection refused..bla bla. Andere sites gaven aan dat 6112 secure en dus invisible is, wat neem ik aan niet de bedoeling is als ik juist anderen wil toelaten in mijn game. Het lijkt wel alsof er stiekem toch nog een firewalletje aan staat, maar ik zou niet weten hoe, wat en waarom.

Goed, zoals te zien is aan het bovenstaande bericht zit er voor mij totaal geen logica in, wellicht kan iemand mij helpen. Alvast bedankt.

Ohja, beste moderator, als deze post in het verkeerde forum staat, mijn excuses :)

• mcdesign
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02-2024
Wat voor modem heb je?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je geen ander intern ip gekregen van de DHCP server waardoor de poort verkeerd in geforward?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je toevallig een SpeedTouch waarbij je in het verleden niet op 'save settings' hebt geklikt?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Motorola Surfboard SB5101E, kreeg ik van @Home
Sweex Broadband Router (RO002)

Ik heb geen ander intern ip gekregen, ipconfig geeft dezelfde waarden aan.
ik heb wel gewoon op save settings gedrukt, geen idee overigens wat SpeedTouch inhoudt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 22:31 ]

• mcdesign
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02-2024
SpeedTouch is gewoon een merknaam voor modems van Thomson.
Wees blij dat je er niet een hebt, want bij mij blokkeerd ie al mijn gameservers!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, nee die sweex is wel ok, alleen is de routerpagina heel irritant, krijg binnen een paar clicks al "Pagina kan niet weergegeven worden" en dan moet je weer een aantal minuten wachten eer die het doet, heb al van meerdere mensen gehoord dat ze dat hebben, ik heb het vreemd genoeg opeens sinds gister. Maargoed, ik kan nog altijd niet hosten bij warcraft III, ik vind het echt n raar probleem.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien is je router dan toch kaduuk en kun je beter een paar tientjes neerleggen voor een WRT54GL of iets vergelijkbaars zonder draadloos?

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik weet het niet, ik kan wel gewoon torrenten enzo, ben connectable en shit

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Oke, en je interne IP is niet veranderd na de stroomstoring? Als dat wel zo is klopt de portmap natuurlijk niet meer. Anders zou ik zeggen, probeer eens op een andere port te warcraften..

Verwijderd

Of: geef je pc zelf een statisch (vast) ip, en laat em niet van DHCP een krijgen
En dan op dat IP de poorten forwarden (moet bij men Netgear ook nog de poorten bij Port Triggering neerzetten eer dat ie t doet, dus miss bij jou ook zoiets?, en de poort zelf ook enabled zetten)

Zelf met server ook gehad, de port mopoit geforward, klik je op save en de router leuk een ander intern ip afgeven ofzo, of de volgende reboot wel
En vast ip blijft t zelfde

Verwijderd

Topicstarter
IP is zekerweten nog hetzelfde na de stroomstoring, onderhand wel 5 keer gekeken denk ik :)

Bij mn router staan die eerste 3 delen van het ip al vast, ik kan alleen de port van mn computer invullen zeg maar, volgens mij kan ik die eerste drie getallen niet zomaar veranderen aangezien die ook zo in het boekje stonden.

Ik heb overigens toevallig gisternacht mn wc3 port veranderd, en dus ook die port weer geforward, maar net gecheckt, doet t nog altijd niet. Maar aangezien ik wel gewoon kan torrenten, zou het evt dat toch een vage fout binnen warcraft zelf kunnen zijn, dat ik die even zou moeten reinstallen, zodat ik zowel op mn firewall als op de router alles opnieuw accepteer/forward.. Ik probeer het wel gewoon en dan horen jullie het wel hehe.

Uiteraard werkte dat niet, snap dr geen drol van, er is helemaal niets veranderd, en toch doet ie t niet meer |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 12:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh my.... jullie mogen mij allemaal uitlachen:

Er zit helemaal onderaan onder "extra's" een knopje waar je op kunt drukken, op dit knopje staat: "reboot", ik heb gereboot, ik heb mn pc daarna gereboot, en hoppa, ik kan hosten :p

bedankt voor jullie tijd though, ik heb iig wel weer wat geleerd over mn router hehe. Problem solved!
Pagina: 1