[showcase] industrieel

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Eigenlijk een testcase, grafisch niet echt (vind ik dan), maar een ontdekking in een nieuw thema.. Het mist nog van alles (vooral mensen) en moet nog concreet in project vorm gegoten worden. Dit was meer even kijken, zien, proberen, rommelen en dat op een steenworp afstand. Maar tevreden ben ik wel, de sfeer kan ik wel vinden en ik consistentie lukt wel redelijk..

Het concept is eigenlijk mijn zoektocht naar levende industrie en de schoonheid in het lelijke, vernietigende.. met daarin de rol van de mens (die nu vrij afwezig was)... Nu is 't nog gewoon urban exploring.

Genoeg gebla bla bla, fotos!

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/248/bigmedium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/249/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/250/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/251/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/252/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/253/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/254/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/255/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/256/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/257/medium

Ben benieuwd of jullie 't vinden, waar ik vooral benieuwd naar ben is of de sfeer klopt, het zijn voornamelijk sfeerbeelden...

Natuurlijk klik voor groter, want groter -> beter

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:03
Ik vind de toning wel lekker, maar de vignettering is wel heel erg aangezet. Foto 3 & 4 passen er wat mij betreft niet tussen. Ik vind het meer een testcase, omdat je iets nieuws probeert en het nog niet helemaal je van het is. De foto's an-sich vind ik prima, maar de nabewerking vind ik minder.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:22

breinonline

Are you afraid to be known?

De sfeer klopt voor mij niet. Ik werk bij Corus wat natuurlijk een industriële omgeving is. #4, 5, 6 en 8 spreken mij het meeste aan. Daar is de sfeer dichter bij de werkelijkheid. De rest vind ik ook wel wat aan de donkere kant.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
waarom klopt de sfeer niet, want de industrie van Corus lijkt me volledig anders dan Cebeco die dierenvoeder maakt.. Maaruhm, je werkt bij Corus, ben wel benieuwd of daar lobby-a-bility in zit.. natuurlijk vette plek voor fotos brein :P

BugBoy, tsja, de nabewekring en vignetting vind ik mooi. Ik vind 't inhoudelijk zelf eerder testcase dan grafisch, al twijfelde ik wel.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:49

Markie

Voorheen BBE

Fijne uitstraling. Een sfeer is duidelijk aanwezig. Toch mis ik echter in een aantal platen het 'levende' van de industrie (is het daarvoor persee nodig om een mens in het beeld te vangen?). Van beeld 7 (en in mindere mate 9) snap ik de compositie niet echt. De binnenbeelden vallen qua (kleur)toon een beetje buiten de serie. Misschien een iets andere volgorde?

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:03
Simon schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:01:
BugBoy, tsja, de nabewekring en vignetting vind ik mooi. Ik vind 't inhoudelijk zelf eerder testcase dan grafisch, al twijfelde ik wel.
Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar bij foto 7 lijkt het wel of je een croplens op je 5D hebt geschroefd. :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:25

Infinchible

Woef!

Ik vind het ook wel lekkere foto's, veel sfeer in ieder geval. Met de personen hier boven mij vind ik ook de vignettering iets teveel. De eerste foto vind ik ook net wat te donker en foto 2 vind ik er een beetje buiten vallen, de rest heeft iets dromerigs over zich, foto 2 niet. Maar een lekkere serie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
3 en 8 vind ik super!

Ik vind het altijd een behoorlijke (maar wel leuke) uitdaging om van wat "lelijks" een mooie foto te maken. Ik vind dat het je in deze serie zeer goed gelukt is!

Off-topic: Is dit die fabriek die je ziet vanuit de trein (waarin je totaal niet kan zitten :P) die van Enschede naar Zutphen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Simon schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:01:
waarom klopt de sfeer niet, want de industrie van Corus lijkt me volledig anders dan Cebeco die dierenvoeder maakt..
Dat zou natuurlijk goed kunnen. Maar dan zou ik eerder verwachten dat de foto's een stuk lichter zijn omdat dat een schonere industrie-tak zal zijn. En dat zie ik niet terug.
Maaruhm, je werkt bij Corus, ben wel benieuwd of daar lobby-a-bility in zit.. natuurlijk vette plek voor fotos brein :P
Helaas... je mag niet zomaar het terrein op en foto's maken is zelfs voor medewerkers (tenzij voor gebruik op het werk) verboden. Ik denk niet dat ik dat voor je kan regelen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik vind het een lekker kijkende serie Simon, maar ik erger me aan de onscherpte op #4, kan niet precies verwoorden waarom, maar ik voel er ergernis bij. De vignetering vind ik wel lekker, past bij het sfeertje.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Laurens schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:59:
3 en 8 vind ik super!

Off-topic: Is dit die fabriek die je ziet vanuit de trein (waarin je totaal niet kan zitten :P) die van Enschede naar Zutphen gaat?
hehe ja, das de melk fabriek, naast de veevoer fabriek...

dank voor 't commentaar,

vignetting zal ik naar kijken, het is nu in lightroom verwerkt, en daar kun je moeilijk mee tegenhouden/doordrukken, daar misbruik ik vignetting voor, niet helemaal handig dus..

qadn, ja klopt wel..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
breinonline schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:59:
[...]
Dat zou natuurlijk goed kunnen. Maar dan zou ik eerder verwachten dat de foto's een stuk lichter zijn omdat dat een schonere industrie-tak zal zijn. En dat zie ik niet terug.
echt clean vond ik 't er niet, maar goed, dat is niet de sfeer die ik bedoel... binnen in de FrieslandFoods fabriek (er naast) was 't wel vrij clean. Maar daar kwam ik niet in, en die boeit me niet zo.. Die is niet lelijk genoeg :p
[...]
Helaas... je mag niet zomaar het terrein op en foto's maken is zelfs voor medewerkers (tenzij voor gebruik op het werk) verboden. Ik denk niet dat ik dat voor je kan regelen.
Jammer, ik zal wels contact met ze opnemen als ik 't wat lopend heb, wie weet, wie niet waagt wie niet wint he.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Simon schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:50:
[...]

Jammer, ik zal wels contact met ze opnemen als ik 't wat lopend heb, wie weet, wie niet waagt wie niet wint he.
True. Overigens hebben we een foto bedrijfje op de site zitten, maar zover ik weet zoeken die geen nieuwe fotografen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt haast alsof je gewoonweg wat hebt staan fotograferen, en ze vervolgens pas interessant hebt proberen te maken met (erg sterke) nabewerking. De vignetting doet me dan ook in de meeste foto's niet zoveel.
#3, #4 en #5 vind ik echter wel super qua sfeer en compositie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
composities zijn, klinkt gek, expres doordacht gedaan zodat ze minder doordacht leken, moeilijk uit te leggen, maar ben opzoek naar een snapshotterige stijl.. Expres minder voor super esthetische, precies op de gulden snede etc composities gegaan. Juist eens de andere manier onderzoeken..

[ Voor 29% gewijzigd door simon op 25-12-2007 23:55 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik weet zeker dat je hier veel werk in hebt zitten en zeker ook hebt nagedacht over alles, maar gevoelsmatig vind ik de foto's teveel leunen op de nabewerking, ondanks je poging om het ook snapshotterig te maken.
Uit je verhaal zou ik ook meer foto's verwachten waarbij je ziet wat de industrie met de natuur doet, het vernietegende wat je zelf aangeeft. Het is inderdaad nu meer urban exploring met een specifieke nabewerking waar de consistentie ook wat teveel op leunt.
(zoals altijd geef ik slechts mijn commentaar in de hoop dat je er wat mee kan, niet omdat ik het beter weet)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
hier kan ik ook wel wat mee Nomad, en dat gevoel heb ik ook zeker. Ik had 't ook met anderen besproken, en het is idd nog wat urban exploring, maar het is ook in een zekere zin nog exploring.. Ik ben nu aan 't kijken in hoeverre een reis naar de russische industrie mogelijk is, ik wil mens erin.. Het gaat me overigens niet om de natuur, maar om schoonheid zelf in 't vieze industriele..

|>

Pagina: 1