Toon posts:

Instellingen DVD/versterker etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mn pa heeft een Onkyo TX-DS595 versterker en een Marantz DV7600 DVD-speler. Daarnaast nog 5 speakers en een kef pws 2500 subwoofer.

1. Nu is mijn vraag, hoe kun je het beste deze twee verbinden kwa audio? Digitaal via coax
of Analoog via de 5,1 uitgangen
(moet ik dan kijken welke van de twee de beste "DAC" heeft?)

2. We vinden het geluid van de subwoofer nogal tegen vallen, niet echt een lekkere strakke bas, meer beetje zacht gerommel. Nu kunnen we het op de subwoofer nog aanpassen maar dan nog klinkt het niet echt lekker. Daarnaast zitten er op de dvd speler en ook op de versterker instelmogelijkheden om het "volume van subwoofer in te stellen en op de subwoofer ook nog iets met crossover frequentie.

Oftewel, hoe moeten we de boel instellen zodat de subwoofer een goed geluid geeft? :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

op je gehoor :) gewoon proberen tot het klinkt zoals je wilt. Een beter antwoord is er niet. Tip is wel dat je niet overal moet gaan lopen rommelen. Dus of de versterker neutraal zetten en de sub instellen of anders om. Als je met beide gaat instellen is de kans groot dat je onderling gaat tegenwerken.

daarnaast zou ik de digitaal naar de versterker gaan. De eventuele winst die je hebt omdat de pioneer een betere dac zou hebben ben je al weer kwijt door 5 losse kabels te moeten gebruiken en zowel de opamps en de input schakelingen van dvd en versterker

[ Voor 29% gewijzigd door Ray op 22-12-2007 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, nog maar een middagje met subwoofer klooien :) .
De sub staat nu op een houten vloer. Is het beter dat ding op een grote tegel oid zet?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 09:24:
ok bedankt, nog maar een middagje met subwoofer klooien :) .
De sub staat nu op een houten vloer. Is het beter dat ding op een grote tegel oid zet?
dat zal zeker het geluid beïnvloeden. Over het algemeen zal een sub op een houten vloer niet strak gaan klinken en eerder gaan boemen. Ook hier geld weer proberen en luisteren :)