joomla 1.5 installatie probleem bij hostingdiscounter

Pagina: 1
Acties:
  • 1.340 views sinds 30-01-2008

• brainsalad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Is er iemand die mij kan helpen met installaren van Joomla 1.5 bij hostingdiscounter.nl?

Dit is wat ik als laatste geschreven heb op forum van www.joomla.org:
Hmmz i am still working on my website...

I logged on to the phpmyadmin of my hostingcompany

Server versie: 4.0.24-standard-log
Protocol version: 10..

(some hosting discounter )

somehow i cant create a new database, it gives an error:

Code:
Fout

SQL-query:

CREATE DATABASE `hosper2-eu` ;

MySQL retourneerde:
#1044 - Access denied for user: 'hosper@%' to database 'hosper2-eu'

I am logged on right? So why cant i make a new database?

Secondly.. when i use my "test" database i can only upload from my local harddrive (maybe that is the way it has to be)
and select "import" and i choose joomla.sql, it just hangs and does not upload anything ...

its like Murphy's law or something nothing works like it should do..

Maybe someone can help me out who has experience with - some hosting discounter - isp please pm me
deze is te lezen op http://forum.joomla.org/index.php/topic,244691.0.html

Ik heb ook de videohandleiding van pcm om joomla te installeren, maar die kan ik wel in een hoek leggen, want zo gemakkelijk gaat het niet bij hostingdiscounter :(

Is er iemand die meer ervaring heeft met de combinatie hostingdiscounter en joomla 1.5 ? Zo ja
zou je een bericht achter kunnen laten ?

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:11

sanzut

It's always christmas time

Waarschijnlijk mag je maar 1 database gebruiken, óf moet je een nieuwe database aanmaken via het controllpannel(cPanel, PLESK, DirectAdmin, zoiets)

trouwens; meer een vraag om aan je host te stellen

[ Voor 15% gewijzigd door sanzut op 22-12-2007 20:20 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
ik vind de % in je username vreemd. Weet je zeker dat je daar geen localhost in moet vullen oid?

Ik ben er 99% zeker van dat het daaraan ligt.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

DiedX schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:20:
ik vind de % in je username vreemd. Weet je zeker dat je daar geen localhost in moet vullen oid?

Ik ben er 99% zeker van dat het daaraan ligt.
% vangt alles; dus ook localhost.

• brainsalad
sanzut schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:18:
Waarschijnlijk mag je maar 1 database gebruiken, óf moet je een nieuwe database aanmaken via het controllpannel(cPanel, PLESK, DirectAdmin, zoiets)

trouwens; meer een vraag om aan je host te stellen
Het menu phpadmin laat me bepaalde dingen dus niet doen, zoals een nieuwe database aanmaken. Een of andere manier ben ik dus niet de admin daaro. Is het waarschijnlijk dat ik een script moet gebruiken om een database aan te maken?

Ik heb in mijn instellingen van Wordpress gekeken (wp-config.php) en daar staat:

code:
1
var $host = 'sql05.backbone.tiscomhosting.nl';          // This is normally set to localhost

Op de website van hostingdiscounter is dit bevestigd.

Tevens valt me op dat de phpadmin site er anders uit ziet als deze manual voor joomla 1.5:

http://downloads.joomlaco...on_Manual_version_0.4.pdf

Die van mij lijkt net wat beperker, de keuze om het de database in utf8_general_ci te zetten mist. Dit kan wellicht geen probleem zijn natuurlijk :)

tot zo ver,

Brainsalad

• Lentje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 12:19
brainsalad, heel veel hosters laten je gewoon geen eigen database aanmaken. Logischerwijs willen ze niet dat iedereen een berg databases aanmaakt voor alle ditjes en datjes.

Meestal krijg je dus 1 database toegwezen of zal je je hoster moeten vragen of die er 1 voor je wil aanmaken als het niet via jou controle paneel kan.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Sorry, maar dit is echt een simpele support-vraag die helemaal *niets* van doen heeft met W&G imo.

Je krijgt omdat je bij een discounter zit inderdaad gewoon 1 standaard database toegewezen en daar zal je het mee moeten doen. Verander dus dat joomla ding zo dat ie alles in jouw standaard database plempt en je probleem is opgelost. óf vraag idd je hoster of hij een nieuwe db voor je aanmaakt waar je dan wel weer extra voor betaalt natuurlijk ;)

Stop uploading passwords to Github!

• brainsalad
SchizoDuckie schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:53:
Sorry, maar dit is echt een simpele support-vraag die helemaal *niets* van doen heeft met W&G imo.

Je krijgt omdat je bij een discounter zit inderdaad gewoon 1 standaard database toegewezen en daar zal je het mee moeten doen. Verander dus dat joomla ding zo dat ie alles in jouw standaard database plempt en je probleem is opgelost. óf vraag idd je hoster of hij een nieuwe db voor je aanmaakt waar je dan wel weer extra voor betaalt natuurlijk ;)
Dit zou wel een hoop verklaren :)

Ik denk dat ik mijn Wordpress database zal backuppen en die maar gebruiken uit arremoede.

Alleen weet ik niet of phpmyadmin mee zal werken...

Tot zo ver,

Brainsalad

• brainsalad
= update =

Alle problemen tot nu toe komt zeer waarschijnlijk door het feit dat ik maar een database kan aanmaken. Ik had mijn database van mijn blogsite willen behouden, maar hiervan heb ik nu een backup gemaakt.

Nu werkt het zoals in voorbeelden gegeven is. Hartelijk dank voor de reacties, ik hoop dat alles tot nu toe beter verloopt.

Wat mij betreft is deze topic nu klaar.

• Lentje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 12:19
Je kan je Joomla in dezelfde database installeren als je weblog hoor.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Ja, waarom zou je je weblog database wegpleuren ? Geen probleem hoor om tig verschillende php scripts naast elkaar te draaien op dezelfde database.

Stop uploading passwords to Github!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
brainsalad schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:44:
Wat mij betreft is deze topic nu klaar.
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

Toch sluit ik het topic want het heeft geen drol met WEB te maken maar met je hostingprovider.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.