Toon posts:

Bios niet meer te bereiken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik mijn bios kan resetten van mijn HP notebook?

Zodra mijn notebook opstart blijft ie hangen in het opstartscherm waar ik enkel F10=ROM based setup of F12=Network Service Boot kan kiezen, verder gaat ie niet.
Het maakt niet uit of ik F10/F12 indruk want hij blijft hangen....

Ik heb online gezocht naar een handleiding of iets van hulp maar ik kom niet verder. Ook zit er geen resetknop aan de onderkant of is het niet mogelijk om de batterij eruit te halen gezien die vastgesoldeerd is....

Dus misschien iemand die een oplossing weet? Desnoods (weet niet of het kan) een cd branden met een progje die mijn bios forceert?

Alvast mijn dank

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je kan hem openmaken en kijken of je ergens een batterij ziet zitten en dze vervolgens voor een minuut of tien eruit laten en vervolgens stop je hem terug, er weer in en als het goed is is je bios ge reset.

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 22-12-2007 20:43 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 17:24
Je kan nog wel je OS opstarten? Als dat het probleem is moet je de boel opnieuw installeren.
Sommige notebooks hebben een knoppencombinatie om de BIOS te resetten, zoek dat eens op :)

Welke batterij heb je het over? Ik neem aan dat je de cmos batterij bedoeld?

[ Voor 20% gewijzigd door Moning2 op 22-12-2007 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moning2 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:42:
Je kan nog wel je OS opstarten? Als dat het probleem is moet je de boel opnieuw installeren.
Sommige notebooks hebben een knoppencombinatie om de BIOS te resetten, zoek dat eens op :)

Welke batterij heb je het over? Ik neem aan dat je de cmos batterij bedoeld?
In me OS kom ik ook niet helaas en ik kan niet veel info vinden betreffende mijn Bios en of laptop
Ik bedoel idd die CMOS batterij die gesoldeerd zit

Verwijderd

je kan de bios downloaden en op een diskette zetten, vervolgens moet je meestal op een sneltoets duwen zodat ie daarvan boot en vervolgens wordt de bios geïnstalleerd. Tenminste als je laptop een diskettedrive heeft, op een cd branden zou normaal ook wel moeten lukken.

Dat is zeer kort uitgelegd, maar als je googled kom je er wel achter, zo niet, wil ik het wel even uitleggen

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:59:
[...]

In me OS kom ik ook niet helaas en ik kan niet veel info vinden betreffende mijn Bios en of laptop
Ik bedoel idd die CMOS batterij die gesoldeerd zit
Zit die vast gesoldeerd? Dat is wel erg stom, hoe moet je hem vervangen als hij naar een paar jaar leeg is, nou is dat voor een tweaker die handige is met een soldeerbout niet zo een punt, maar dat word voor de meeste tweakers toch al te veel. (zie het nu staan in je startpost, had die zin gemist tijdens het lezen)

En over welke laptop hebben we het eigenlijk, want dat vermeld je niet in je startpost. (zorg dat je alle info die je heb altijd vermeld in je startpost ;) )

Edit/

Ik weet niet welke HP je in je beziit heb, kan ook niet mee zoeken naar een oplossing op deze manier, maar misschien heb je hier iets aan. (op de gok gekozen. :) )
I had a customer bring in an Omnibook XE2 with a lost BIOS password. As he no longer had his product number, HP Phone support did no good. So, I had to find a way to clear the CMOS on my own.

(1) Remove the memory access panel.

(2) Remove the sticks of memory.

(3) I believe it is the top stick, but it may be the bottom. There are two solder points that stand out.

(4) With a small screwdriver or other tool, short these two contacts.

(5) Replace the memory and put the access panel back on.

Your CMOS should now be cleared. I have only done this on an XE2, but chances are there are similar ways on other HP laptops.
Let op! doe dit wel als de laptop uitstaat. :)

[ Voor 54% gewijzigd door mad_max234 op 22-12-2007 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry idd het gaat om de 8510W

In het scherm staat verder:

Initializing Intel(R) Boot Agent GE v1.2.45
PXE 2.1 Build 086 (WfM 2.0)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:18:
Sorry idd het gaat om de 8510W

In het scherm staat verder:

Initializing Intel(R) Boot Agent GE v1.2.45
PXE 2.1 Build 086 (WfM 2.0)
Zou toch even kijken of hij bij jou laptop ook zo is, kan zijn dat (zoals de poster al meld) het een gebruikelijk plaats is voor de cmos jumper bij HP.

Dit is de best optie op dit moment dus zou het maar even proberen als ik jou was. ;)

edit/
Meld het even als je een oplossing heb gevonden, dan heeft de mede tweaker er ook wat aan als hij je topic vind met de search.

[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 23-12-2007 03:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels de userguide gevonden maar enige wat ik kan resetten aan batterijen is de RTC om de CMOS te legen alleen heeft dit geen oplossing voor mij geboden

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• freddie0101
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
Je kan dit proberen

Bootdisk (met toetsenbordcommando's nog altijd te doen, vanaf diskette of usb op starten) gebruiken, DOS ->

debug.exe
o 70 2e
o 71 ff
q
reboot...

oe.... BIOS checksum corrupt? Tadaaaa.

dit heeft bij mij verscheidende keren gewerkt :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
freddie0101 schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:36:
Je kan dit proberen

Bootdisk (met toetsenbordcommando's nog altijd te doen, vanaf diskette of usb op starten) gebruiken, DOS ->

debug.exe
o 70 2e
o 71 ff
q
reboot...

Hoe maak ik een opstart usbstick? O-)
Op de laptop staat Vista Bussines

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 23:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

F10 is standaard voor alle HP spullen. Probeer het eens met een extern toetsenbord, misschien is de ingebouwde een beetje gaar.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:35:
F10 is standaard voor alle HP spullen. Probeer het eens met een extern toetsenbord, misschien is de ingebouwde een beetje gaar.
Als ik dat doe dan en F10 indruk krijg ik enkel de melding "entering setup" en gaat ie niet meer verder

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Haal je harde schijf & cd speler er eens uit, als een van de twee defect is loopt de harddisk-detectie vast, en kan het BIOS niet meer verder (dus ook niet meer naar de setup).
Harde schijf zit meestal redelijk eenvoudig onder een klepje

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd zonder HD en/of dvdbrander maar kom op het zelfde neer

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, met XP pro. Hangen bij
F10=ROM Based Setup
F12=Network Service Boot
Built-in toetsenbord doet nix, en een extern toetsenbord via USB word niet eens gedetecteerd...

Volgens de manuals op http://h20000.www2.hp.com...sId=3369263&lang=nl&cc=nl zit de RTC batterij links-boven, bij het scharnier van het scherm. Om daarbij te komen moet het paneel met de power-knop opgelicht worden, maar ik krijg het er niet af. Ik durf geen kracht te zetten... bang dat ik een nokje of lipje afbreek. Machine is van "de zaak", dus donderdag kan IT ernaar kijken. Mij benieuwen of ze me kunnen helpen. Donderdag pas.... zucht.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:23:
Ik heb hetzelfde probleem, met XP pro. Hangen bij
F10=ROM Based Setup
F12=Network Service Boot
Built-in toetsenbord doet nix, en een extern toetsenbord via USB word niet eens gedetecteerd...

Volgens de manuals op http://h20000.www2.hp.com...sId=3369263&lang=nl&cc=nl zit de RTC batterij links-boven, bij het scharnier van het scherm. Om daarbij te komen moet het paneel met de power-knop opgelicht worden, maar ik krijg het er niet af. Ik durf geen kracht te zetten... bang dat ik een nokje of lipje afbreek. Machine is van "de zaak", dus donderdag kan IT ernaar kijken. Mij benieuwen of ze me kunnen helpen. Donderdag pas.... zucht.
Toetsenbord losmaken door 2 schroefjes onder de laptop los te halen, daarna de clipjes tussen esc/F1 F4/F5 F8/F9 F12/ScrollLock (clipjes kan je naar je toe schuiven) Dan toetsenbord omhoog schuiven. Dan in het vakje van je accu 3 kleine schoefjes losschroeven, Daarna je beeldscherm helemaal openklappen en je kan het paneeltje loshalen.

Mocht je technische dienst verder komen zou je dan mij ook op de hoogte kunnen houden, ik zal ook iedereen op de hoogte houden

Verwijderd

ok, ik laat het weten

Verwijderd

OK, het paneeltje zit kennelijk vast aan de scharnieren van het scherm. Zodra de scharnier-clips los zijn, kan het paneeltje voorover geklapt worden.

Onder de kabel naar het scherm zit de RTC, en die heb ik er een minuutje of 10 uitgehaald.

Daarna kon ik inderdaad de machine weer starten. Echter... volgend probleem is dat de recovery console in een blauw scherm eindigt: Iets met de harddisk (uh-oh...)

Ik kan de machine in Safe mode opstarten, afsluiten, en opnieuw starten in "normal mode", maar na een halve minuut blijft alles weer hangen op het Windows XP logo. De 3 blauwe streepjes in het voortgangsbalkje stoppen.

BIOS lijkt goed: Memory en HDD tests OK

Grrrrr, wat nu?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 01:36:
OK, het paneeltje zit kennelijk vast aan de scharnieren van het scherm. Zodra de scharnier-clips los zijn, kan het paneeltje voorover geklapt worden.

Onder de kabel naar het scherm zit de RTC, en die heb ik er een minuutje of 10 uitgehaald.

Daarna kon ik inderdaad de machine weer starten. Echter... volgend probleem is dat de recovery console in een blauw scherm eindigt: Iets met de harddisk (uh-oh...)

Ik kan de machine in Safe mode opstarten, afsluiten, en opnieuw starten in "normal mode", maar na een halve minuut blijft alles weer hangen op het Windows XP logo. De 3 blauwe streepjes in het voortgangsbalkje stoppen.

BIOS lijkt goed: Memory en HDD tests OK

Grrrrr, wat nu?
Heb jij toevallig recoverydisks gemaakt? :+ ik heb ze namelijk nog niet en alsjij het zelfde type hebt (8510W) ;)

Verwijderd

Nee, geen rescue disks gemaakt... stom he? Morgen mag de technische dienst me redden. Krat bier als beloning.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wanneer en waardoor is dit ontstaan? Heeft de laptop wel gewerkt? Staat er een OS op. Heb je met dit OS gewerkt?

Beetje erg weinig informatie.

:w op GoT trouwens.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:28:
Wanneer en waardoor is dit ontstaan? Heeft de laptop wel gewerkt? Staat er een OS op. Heb je met dit OS gewerkt?

Beetje erg weinig informatie.

:w op GoT trouwens.
OS zou Vista Business zijn, 1e keer opstart gedaan. Probleem is ontstaan bij 1e keer aanzetten.....
Vraag me af hoe ik de bios er opnieuw in kan zetten

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Morgen is HP er weer. :)

Als het ding net nieuw is lijkt het me een DOA.

[ Voor 51% gewijzigd door Guardian Angel op 27-12-2007 01:32 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee?

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
als F10 niet werkt, Debug niet werkt en alle andere opties zou ik hem idd retour sturen.
uit nieuwschierigheid, waarom wil je in de BIOS ?

Verwijderd

Topicstarter
vierkant228 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:00:
als F10 niet werkt, Debug niet werkt en alle andere opties zou ik hem idd retour sturen.
uit nieuwschierigheid, waarom wil je in de BIOS ?
Ik wil me laptop werkend krijgen, dus of voorbij de bios of in de bios (waar ik misschien me bios kan updaten) zodat ik me laptop werkend kan krijgen, herinstalleren of wat dan ook.... Desnoods tegen betaling

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Als ik het zo lees is idd de bios corrupt, er is een "bios dokter" die deze vervangt, ook kan je proberen hem te flashen (bootdisk, uniflash en de juiste BIOS)

Als hij de BIOS niet kan updaten is de ROM defect en moet je naar de "bios dokter" waar ik vanaovond nog een lik van zal plaatsen, helaas woon je ook niet om de hoek zodat ik je (gratis) kan helpen en proberen.

http://www.flashbios.org/catalog/index.php?language=nl
Zij hebben mij goed geholpen met mijn DFI Lanparty

[ Voor 12% gewijzigd door vierkant228 op 27-12-2007 18:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand verder een idee?

Heb die link bekeken idd, zijn er nog meer recensies van die site?

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

freddie0101 schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:36:
Je kan dit proberen

debug.exe
o 70 2e
o 71 ff
q
reboot...

Debug.exe zit toch ook gewoon in Vista? Ik kan het in XP in ieder geval gewoon starten :)

Geweldige tip trouwens, werkt ook goed om supervisor passworden van de BIOS af te halen :)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

Topicstarter
Rainmaker schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:04:
[...]

Debug.exe zit toch ook gewoon in Vista? Ik kan het in XP in ieder geval gewoon starten :)

Geweldige tip trouwens, werkt ook goed om supervisor passworden van de BIOS af te halen :)
Zou je mij stap voor stap uit kunnen leggen dan hoe ik een bootdisk moet maken? Ik snap het eigenlijk niet echt, ik heb trouwens geen floppydisk, enkel usbstick of cd dus als je me kan helpen, heel graag

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij kan helpen een boot-usbstick maken?

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand hier die mij kan helpenmet een boot usbstick in elkaar te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw jaar nieuwe kansen

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 01:30:
[...]
OS zou Vista Business zijn, 1e keer opstart gedaan. Probleem is ontstaan bij 1e keer aanzetten.....
Vraag me af hoe ik de bios er opnieuw in kan zetten
1e keer opstart na wat? Na aanschaf? Na het eten?

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:47:
Niemand die mij kan helpen een boot-usbstick maken?
1) dat is geen PMG materie
2) er zijn 1001 howtos voor online te vinden

Begin eens eentje op te zoeken en die te volgen ipv meermaals hier achter elkaar te posten over iets wat je gewoon zelf kunt doen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Update van mijn "geval": Herflashen van de BIOS hielp bij mij niet.
Vanaf een DVD-image geboot om het OS opnieuw te installeren, maar die bleef tot 3 keer toe op hetzelfde punt hangen, waar de DVDs op andere machines gewoon door bleven gaan.
De HDD was OK, en mijn data is safe. :)

IT heeft een nieuw mobo besteld. Morgen binnen... hoop ik.

Shaun81, heb je al met HP gechat via www.hp.nl > Support? Ik herinner me een ander geval met mijn digitale camera van een half jaar oud. Het lens-mechaniekje was gebroken of zo. HP heeft toen binnen een week een nieuwe gestuurd naar de tabakszaak op de hoek, dmv een zgn omruilservice.

Verwijderd

Topicstarter
Vraag niet hoe maar op 1 of andere manier heb ik hem aan de praat gekregen :?

Zit nu alleen met redelijk wat problemen, zodra ik de hersteldvd's wil branden blijft ie bij 60% hangen en na 20 minuten valt ie uit.
Als ik een dvd in de laptop wil stoppen dan kan het voorkomen dat zodra ik dvdlade dichtklik, dat de laptop herstart
Onder de shift dit een vlakje waar geen toetsen zijn maar stukje plastic, als ik daarop druk gaat ie herstarten
Als ik mijn laptop start gebeurt het vaak dat ie in het beginscherm waar ik moet kiezen tussen F9/F10/F12 hangen....als ik een paar keer herstart dan kom ik wel gewoon in Vista

Dit waren even de puntjes voor nu, iemand misschien een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe dat komt dan dat de laptop steeds opnieuw opstart, zonder waarschuwing of wat dan ook?
Pagina: 1