I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Ik weet niet of je drives van een zelfde netwerkbron wilt mappen met verschillende wachtwoorden, want op dat moment loop je wel tegen een limitatie van Windows aan. Die kan namelijk maar met 1 gebruikersnaam / wachtwoord combinatie verbinden met een netwerkbron.
If I can't fix it, it ain't broken.
Nee, dat hoeft niet. 1 gebruikersnaam/wachtwoord is voldoende.Borizz schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:50:
Ik weet niet of je drives van een zelfde netwerkbron wilt mappen met verschillende wachtwoorden, want op dat moment loop je wel tegen een limitatie van Windows aan. Die kan namelijk maar met 1 gebruikersnaam / wachtwoord combinatie verbinden met een netwerkbron.
hmmm, ik zit net te denken, met 1 gebruikersnaam/wachtwoord kan ik toch wel naar meerdere netwerkdrives mappen ?
Mag de username en password opgeslagen zijn in je script, of wil je dat er om gevraagd wordt?
wat is er mis net "net use" ?
fatsoenlijke rechten opzetten op de gedeelde folders is waarchijnlijk een beter idee
of js de client geen lid van een domein oid
e.g.
host naam, ip adres, hostnaam met suffix(es)
\C:\Documents and Settings\fish>net use /?
The syntax of this command is:
NET USE
[devicename | *] [\\computername\sharename[\volume] [password | *]]
[/USER:[domainname\]username]
[/USER:[dotted domain name\]username]
[/USER:[username@dotted domain name]
[/SMARTCARD]
[/SAVECRED]
[[/DELETE] | [/PERSISTENT:{YES | NO}]]
fatsoenlijke rechten opzetten op de gedeelde folders is waarchijnlijk een beter idee
of js de client geen lid van een domein oid
er zijn manieren om daar omheen te komen, gebruik voor elke credential een andere manier om de share te benaderenBorizz schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:50:
e.g.
host naam, ip adres, hostnaam met suffix(es)
[ Voor 132% gewijzigd door Equator op 19-04-2011 06:37 ]
Als je de volgende regel in een batch bestand plaatst en dat batch bestand vervolgens telkens mee op laat starten dan zou het moeten werken volgens mij
net use (stationsletter): \\(hostname server)\(share) (wachtwoord) /USER:(gebruikersnaam) /persistent:yes
Uiteraard alles tussen haakjes vervangen voor de juiste waardes.
Voor elke netwerkshare voeg je zo'n regel toe aan je batch bestand.
net use (stationsletter): \\(hostname server)\(share) (wachtwoord) /USER:(gebruikersnaam) /persistent:yes
Nadeel van een script is dat iedereen het wachtwoord kan uitlezen, en dat is iets wat je absoluut niet wilt hebben! Hetzelfde probleem had ik bij een klant, deze levert laptops uit t.b.v. thuiswerkplekken. Voor deze klant heb ik een z.g.n. MapDrive tool geschreven. De gebruiker hoeft alleen maar zijn persoonlijke wachtwoord in te vullen, waarna hij de benodigde mappings krijgt naar de server in de betreffende locatie..
ik222 schreef op zondag 23 december 2007 @ 08:46:
Als je de volgende regel in een batch bestand plaatst en dat batch bestand vervolgens telkens mee op laat starten dan zou het moeten werken volgens mij
Wat betreft de wachtwoorden die open en bloot liggen; om het enigszins te obfusceren echo uitzetten en een tooltje als bat2exe gebruiken, dan is het iig niet meer plain text.
Al lekker veel reply's 
@jimbo123, Ik wil dat er om gevraagd wordt.
@fish, Er is niets mis met net use, maar ik wil gewoon dat er dus gevraagd wordt om een user en pw op het moment dat je de netwerkdrives gaat mappen. Op het moment gebruik ik ook net use maar dat is onveilig en de locale user is anders dan de "netwerk user". Ik zal het even uitleggen; het gaat om een werkstation dat door verschillende gebruikers gebruikt wordt, dat station wordt 's morgens aangezet en er werken verschillende mensen op hetzelfde algemene account. Om nu bij de juiste netwerkbronnen te komen moeten de gebruikers naar het netwerk inloggen met hun eigen user/pw.
@jvalks, Dat MapDrive tooltje lijkt me wel wat, is er een mogelijkheid dat ik dat kan krijgen ?
@LiquidSmoke, bat2exe is zowiezo een handige tip, ga ik ff onthouden voor als ik met cmd/batch dingen aan de slag moet.
@jimbo123, Ik wil dat er om gevraagd wordt.
@fish, Er is niets mis met net use, maar ik wil gewoon dat er dus gevraagd wordt om een user en pw op het moment dat je de netwerkdrives gaat mappen. Op het moment gebruik ik ook net use maar dat is onveilig en de locale user is anders dan de "netwerk user". Ik zal het even uitleggen; het gaat om een werkstation dat door verschillende gebruikers gebruikt wordt, dat station wordt 's morgens aangezet en er werken verschillende mensen op hetzelfde algemene account. Om nu bij de juiste netwerkbronnen te komen moeten de gebruikers naar het netwerk inloggen met hun eigen user/pw.
@jvalks, Dat MapDrive tooltje lijkt me wel wat, is er een mogelijkheid dat ik dat kan krijgen ?
@LiquidSmoke, bat2exe is zowiezo een handige tip, ga ik ff onthouden voor als ik met cmd/batch dingen aan de slag moet.
Ja dat kan, let wel dat het momenteel nog wordt doorgetest door de helpdesk van mijn opdrachtgever.. ik moet het dan wel ff voor je aanpassen omdat het logo van het bedrijf erin zitCaveman schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:24:
Al lekker veel reply's
Stuur maar een PM, dan mail ik morgen de tool ff door... graag ook van jouw kant eventuele bug-reports...
Erg bedankt, er is een mailtje jouw kant op.jvalks schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:12:
[...]
Ja dat kan, let wel dat het momenteel nog wordt doorgetest door de helpdesk van mijn opdrachtgever.. ik moet het dan wel ff voor je aanpassen omdat het logo van het bedrijf erin zit
Stuur maar een PM, dan mail ik morgen de tool ff door... graag ook van jouw kant eventuele bug-reports...
Hoi, ik krijg elke keer een error als ik jou probeer te mailen op je gmail adres.....Caveman schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:33:
[...]
Erg bedankt, er is een mailtje jouw kant op.
Ik stuur een 2e mailtje van een ander adres.... wel raar trouwens, hem net nog mijn gmail getjekt.jvalks schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:42:
[...]
Hoi, ik krijg elke keer een error als ik jou probeer te mailen op je gmail adres.....
Alles leuk en aardig, maar hier zijn genoeg methodes voor.
Met 'net use' kun je gewoon mappen waarbij je om de user/pass vraagt. Ook met VBS kun je in een paar tellen wel iets knutselen.
En ook met windows zelf kun je een network mapping doen waarbij gevraagd wordt om de user/pass.
Verder zullen er ongetwijfeld wel een paar tools zoals in dit topic besproken te vinden zijn op internet.
Met 'net use' kun je gewoon mappen waarbij je om de user/pass vraagt. Ook met VBS kun je in een paar tellen wel iets knutselen.
En ook met windows zelf kun je een network mapping doen waarbij gevraagd wordt om de user/pass.
Verder zullen er ongetwijfeld wel een paar tools zoals in dit topic besproken te vinden zijn op internet.
Tijd voor een nieuwe sig..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()