Toon posts:

Zoekresultaten Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als dit al gemeld is, mijn excuses.
Als ik in de pricewatch zoek naar Nokia 6300, of een ander GSM toestel (N95, E570, etc.), krijg ik geen zoekresultaten. Hij staat er echter wel in. Het lijkt erop dat de search niet in telefonie kijkt :?

/edit: http://tweakers.net/price...eyword=nokia+6300&x=0&y=0 doet het wel

Sorry, ik zie dat hij standaard alleen in categorie Hardware zoekt. Waarom is hiervoor gekozen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat was geen keuze maar een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladimirN
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Iets soortgelijks: Waar is "Den Haag" gebleven?

Wanneer men binnen shopreviews met de zoekfunctie gaat zoeken naar shops op plaatsnaam wordt "Den Haag" niet herkend als plaatsnaam, terwijl er legio shops onder deze naam bekend staan in het overzicht.

's-Gravenhage werkt wel maar levert maar 1 shop op.

Ten tweede werkt zoeken op plaatsnaam ook een beetje krakkemikkig. Veelal moet men opnieuw shopreviews aanklikken om de zoekfunctie weer operationeel te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door vladimirN op 29-12-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat is helemaal niet soortgelijk, noch aanverwant ;)

Zou je je bevindingen in onze bugtracker willen zetten? Ik verwacht niet dat er de komende vier dagen iig iemand mee bezig gaat en dan is dit topic natuurlijk ook alweer zowat uit het zicht verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56
Ik weet niet of dit in dit topic off-topic is maar kan het kloppen dat het zoekalgoritme van de pricewatch is veranderd?

Als ik bijvoorbeeld op 'intel 8400' zoek dan verwacht ik eigenlijk zoektermen met intel én 8400 maar ik krijg als eerste een nvidia 8400 videokaart te zien, maar de intel core 2 duo E8400 staat niet eens op de eerste pagina. Ook een heleboel resultaten waar ofwel intel ofwel 8400 niet in voorkomen. Lijkt me niet de bedoeling? maar misschien heb ik het mis?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een en ander is inderdaad aangepast. Het was een "vieze" like-search, het is nu een volwaardige keyword-search dmv dezelfde searchengine die achter het forum zit (xapian en omega dus). Voor die intel-processor zal je nu dus E8400 moeten opgeven, ipv 8400.

Vziw is dat het enige nadeel. Het heeft uiteraard ook voordelen; er wordt nu in eerste instantie gesorteerd op relevantie. Daarbij wordt onder andere de merknaam en serienaam van een hogere weging voorzien. Wat er voor zorgt dat je zoekopdrachten doorgaans eerder de gewenste producten bovenaan sorteerd ipv eerst een hele rij accessoires van vage merken, of zoals bij de intel core 2 duo processors, eerst de processor en dan pas de er op gebaseerde laptops en systemen. Daarnaast kan je net als op het forum nu allerlei complexe constructies gebruiken met haakjes, AND, OR etc.

En als je nu op 8800gt zoekt krijg je niet ook een rijtje 8800gts-en en 8800gtx-en.

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 31-12-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladimirN
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@ACM : zaterdag 29 december 2007 15:20

Als aangegeven heb ik hem net gepost in jullie bug tracker,
maar volgens mij hebben jullie 'm net deels aangepast.

( Den Haag is echter nog niet zichtbaar in de lijst die tevoorschijn komt als je een aantal karakters intikt. Restart als boven aangegeven van is af en toe nog noodzakelijk )

edit: @Crisp
Volksmond of niet, bij shopreviews staan 99% van de winkels bekend onder <Den Haag> en slechts 1 winkel onder <'s-Gravenhage>.
In het 3e millenium BC gebruikt bijna niemand <'s-Gravenhage> meer, zelfs de gemeente niet! Knikker deze er dus maar uit is m'n suggestie, dat verkomt verwarring.

[ Voor 46% gewijzigd door vladimirN op 31-12-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

vladimirP schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:40:
@ACM : zaterdag 29 december 2007 15:20

Als aangegeven heb ik hem net gepost in jullie bug tracker,
maar volgens mij hebben jullie 'm net deels aangepast.

( Den Haag is echter nog niet zichtbaar in de lijst die tevoorschijn komt als je een aantal karakters intikt. Restart als boven aangegeven van is af en toe nog noodzakelijk )
Ik zal eens kijken waarom dat niet werkt; de locatie suggest zou vziw hetzelfde moeten zijn als de locatie search voor jobs en daar krijg je netjes 'Den Haag' als alternatieve suggestie voor 's-Gravenhage

edit: als shops letterlijk onder 'Den Haag' in de DB staan dan wordt daar blijkbaar niet genormaliseerd naar een plaatsnaam zoals bekend in onze locatie DB. Ik vermoed dat het een vrij tekstveld is wat dus inderdaad dit soort problemen met zich meebrengt. Er zijn legio plaatsnamen die in de 'volksmond' onder andere namen bekend(er) zijn dan de officiele naam.

[ Voor 20% gewijzigd door crisp op 31-12-2007 13:51 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1