Wel internetten, niet downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 10:45
Ik heb al een tijdje soms het probleem dat ik met mijn G4 ibook (met 10.5.1) wel gewoon kan internetten, maar zodra ik iets wil downloaden, dan gebeurt er niets. Ik krijg in ieder geval ook geen foutmelding. Waar ligt dit aan?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21

Reptile209

- gers -

Nou weet ik niks van iBooks (of Apple, for that matter ;) ) maar ik snap wel dat dit een beetje kort door de bocht is als openingspost. Wat kan je niet downloaden? Lukt het wel om te downloaden via bijvoorbeeld FTP? Heb je een virusscanner of firewall die misschien content blockt op bepaalde websites? En gebeurt het nou "soms" of altijd?

Zo scherp als een voetbal!

• Prutsky
FTP heb ik zo niet geprobeerd, maar neem bijvoorbeeld een .DMG via de Apple download site (http://iconfactory.com/assets/freeware/wwld/download.dmg) of een attachement in GMail (via de webinterface). Plaatjes enzo zie ik gewoon op pagina's, maar zodra ik een zip/dmg/doc wil downloaden gebeurt er niet. Verder geen virusscanner of content specifieke firewall. Alles gaat toch via poort 80??
En nogmaals, dit gaat vaak goed, maar soms merk ik dit. Een herstart help in ieder geval niet.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Niet toevallig privé-modus aanstaan?

• Prutsky
Q schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:07:
Niet toevallig privé-modus aanstaan?
Privé-modus??? Wat bedoel je?
Ben ik ondertussen achter, het antwoord is nee.

[ Voor 13% gewijzigd door Prutsky op 22-12-2007 19:34 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Heb je de browser al eens gereset naar zijn default instellingen? Misschien dat dit helpt?

Zoek ook eens met spotlight naar de gedownloadde bestandsnaam, misschien dat hij toch ergens staat?

[ Voor 36% gewijzigd door Q op 22-12-2007 21:14 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Om eerlijk te zijn denk ik wel dat hij aan het downloaden is, maar dat je hebt uit staan dat hij automatisch je downloads venster van Safari niet naar voren focust.

Als je dit handmatig doet op het moment dat je denkt dat hij niks doet.. (via Venster -> Downloads).. zie je hem dan wel staan? (Het gedownloade bestand)

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 22-12-2007 21:56 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1