Vervangen W-Router, Internet instellen?

Pagina: 1
Acties:

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-03 06:12
Vanwege een behoefte aan een groter bereik in huis heb ik vandaag een nieuwe WLAN 54g router in huis gehaald. Ik stap over van een Belkin instapmodel naar een Linksys WRT54GR. Het lukt mij echter niet om het Internet via dat ding werkend te krijgen. De installatiecd kan geen Internetverbinding krijgen en als ik in de admin webinterface klooi kom ik er ook niet uit.

Bij mijn vorige Router kon ik dynamic kiezen, het betreft een dynamische verbinding (Casema kabel met motorola modem), en het werkte. Bij deze heb ik de volgende opties:

Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/8167/internettypesdo9.th.jpg

De netwerksettings worden dan ook gewoon ingevuld en zijn te vinden in de webinterface.

Bij de Linksys router heb ik voor DHCP gekozen, aangezien dat mij het meest logische leek te zijn. Dan laat hij echter alle waarden op 000.000.0.0 en kan er inderdaad geen verbinding worden gemaakt. In de Belkin router zijn de volgende waarden gewoon automatisch ingevuld:

Internet Settings
WAN MAC address

00:17:2f:01:27:d2
Connection Type

Dynamic
Subnet mask

255.255.252.0
Wan IP

83.123.114.138
Default gateway

83.106.103.1
DNS Address

XXX.XXX.X.XX
XXX.XXX.X.XXX
XXX.XXX.X.XXX

(aangepast van origineel)

Het interne netwerk werkt gewoon, ik heb geweldige ontvangst aan de andere kant van het huis. Dit is met securitysettings en al geïnstalleerd. Als iemand weet wat ik kan doen om het Internet werkend te krijgen zou dat erg fijn zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door PHiXioN op 22-12-2007 18:06 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoek eens op of Casema MAC-adres koppeling doet. Dan zul je het MAC-adres van je oude router moeten clonen in je nieuwe router.

Dit soort dingen is vrij standaard bij kabelinternet. De zoekfunctie zal je dat ook wel vertellen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-03 06:12
Het is gelukt, moest inderdaad het MAC adres clonen. Nog nooit van gehoord dat men aan een MAC adres koppelt. Gelukkig was die optie standaard in de routerfirmware geinstalleerd.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PHiXioN schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:29:
Het is gelukt, moest inderdaad het MAC adres clonen. Nog nooit van gehoord dat men aan een MAC adres koppelt. Gelukkig was die optie standaard in de routerfirmware geinstalleerd.
Mooi. Dat je nog nooit van gehoord hebt, oeps. Het is een heel vaak gebruikte techniek, vandaar dat elke zichzelf respecterende router de functie aan boord heeft. Om eerlijk te zijn suggereert het ook dat je nog niet echt gezocht had ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.