Bank A priverekening -> Bank B spaarrekening

Pagina: 1
Acties:
  • 767 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Ha,

Ik heb even een dringende vraag; is het mogelijk om van "Bank A (Rabobank) - Priverekening" naar "Bank B (SNS Bank) - spaarrekening" geld over te maken?

Dus dat het geld rechtstreeks terecht komt op de spaarrekening? Wanneer ik naar mijn vader een klein bedag overmaak naar zijn spaarrekening dan kan dit, maar dit is bij dezelfde bank.
Van spaar- naar spaarrekening is het niet mogelijk.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door radem205 op 22-12-2007 17:48 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, dat kan

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

Wokschotel

Op 6 wielen

Vertel dan ook hoe.

[ Voor 4% gewijzigd door Wokschotel op 22-12-2007 17:50 ]

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:27
Denk het niet eigenlijk. Ik heb mijn betaalrekening bij de postbank, en een spaarrekening bij de rabobank. Maar ik moest daarvoor ook een betaalrekening bij de rabobank afsluiten, en daar moet ik dan ook het geld naartoe overmaken.

Heeft die spaarrekening bij de SNS-bank geen gekoppelde betaalrekening :?

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 22-12-2007 17:50 ]

• radem205
Maar ik weet dat bij de partij die het geld naar mijn spaarrekening heeft overgemaakt het geld al wel is afgeschreven van zijn rekening :s

De situatie:

Partij A heeft geld overgemaakt van zijn Rabobank lopende rekening naar mijn spaarrekening (SNS Bank). Bij partij A is het geld wel afgeschreven, maar aangezien het een aantal dagen duurt om tussen verschillende banken geld over te maken wil ik graag zekerheid of dit goed gaat (anders moet ik er achter aan).

[ Voor 54% gewijzigd door radem205 op 22-12-2007 17:53 ]

Verwijderd

Wacht een weekje en loop anders even bij de bank naar binnen (of bel de bank op?)

Serieus; als het geld al onderweg is dan kan jij er helemaal niks aan veranderen... Gewoon dus even netjes afwachten

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 17:55 ]

• radem205
Omdat het hier gaat om verkoop van een product wil ik eigenlijk zo snel mogelijk weten of dit goed is gegaan. Het lijkt mij namelijk dat het geld dan niet wordt afgeschreven bij de andere partij, tenslotte krijg ik bij de SNS Bank gelijk de melding dat de betaling geweigerd is (van spaar naar spaarrekening).

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:27
Als je het niet vertrouwt, waarom had je in eerste instantie dan niet je betaalrekening doorgegeven? Neem aan dat je dat toch ook wel hebt :?

[ Voor 9% gewijzigd door sewer op 22-12-2007 17:58 ]

• radem205
sewer schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:57:
Als je het niet vertrouwt, waarom had je in eerste instantie dan niet je betaalrekening doorgegeven? Neem aan dat je dat toch ook wel hebt :?
Het is een foutje, aangezien mijn vader per ongeluk mijn spaarrekening heeft doorgegeven i.p.v. mijn lopend :(

Verwijderd

Om het 100% zeker te weten zul je de bank moeten bellen

Als je er achter aan gaat dan zul je de bank moeten bellen

In andere woorden: je zult de bank moeten bellen waar ze je gegevens kunnen inzien ;)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:41

Haan

dotnetter

Normaal gesproken kan je alleen geld overmaken van betaal- naar betaalrekening, of van je eigen betaal- naar je eigen spaarrekening.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

radem205 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:55:
Omdat het hier gaat om verkoop van een product wil ik eigenlijk zo snel mogelijk weten of dit goed is gegaan. Het lijkt mij namelijk dat het geld dan niet wordt afgeschreven bij de andere partij, tenslotte krijg ik bij de SNS Bank gelijk de melding dat de betaling geweigerd is (van spaar naar spaarrekening).
Dit is een andere situatie. Een spaarrekening heeft meestal een vaste tegenrekening, en alleen naar die tegenrekening mag geld worden overgemaakt. Vandaar dat sewer ook een betaalrekening moest openen bij de Rabobank die als tegenrekening is opgevoerd bij zijn spaarrekening. Wanneer van een spaarrekening geld wordt overgemaakt naar een niet vaste tegenrekening kan de bank direct melden dat een betaling niet is toegestaan. In dit geval kan dit niet aangezien de Rabobank geen benul heeft dat het geld probeert over te maken naar een spaarrekening.

Ik vermoed overgens dat de betaling wordt afgekeurd, maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen. De rabobank heeft de betaling nu het banknetwerk opgestuurd alwaar het een paar dagen duurt voordat er terugkoppeling wordt gegeven als het mislukt is.

• radem205
Haan schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:01:
Normaal gesproken kan je alleen geld overmaken van betaal- naar betaalrekening, of van je eigen betaal- naar je eigen spaarrekening.
Naar mijn vader z'n spaarrekening kan ik gewoon rechtstreeks overmaken, maar ik zal idd afwachten en anders contact opnemen met de bank. Wanneer het geld niet overgemaakt is dan lijkt mij dat het gewoon terugestort wordt naar de afzender.

• radem205
xos schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:10:
[...]

Dit is een andere situatie. Een spaarrekening heeft meestal een vaste tegenrekening, en alleen naar die tegenrekening mag geld worden overgemaakt. Vandaar dat sewer ook een betaalrekening moest openen bij de Rabobank die als tegenrekening is opgevoerd bij zijn spaarrekening. Wanneer van een spaarrekening geld wordt overgemaakt naar een niet vaste tegenrekening kan de bank direct melden dat een betaling niet is toegestaan. In dit geval kan dit niet aangezien de Rabobank geen benul heeft dat het geld probeert over te maken naar een spaarrekening.

Ik vermoed overgens dat de betaling wordt afgekeurd, maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen. De rabobank heeft de betaling nu het banknetwerk opgestuurd alwaar het een paar dagen duurt voordat er terugkoppeling wordt gegeven als het mislukt is.
Maar het geld is overgemaakt van een lopende rekening naar een spaarrekening. En waarom kan ik dan wel gewoon naar de spaarrekening van m'n vader overmaken, terwijl dat volgens jou niet is toegestaan.

Edit: Excuses voor de duppelpost, had ik te laat in de gaten!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-01 20:59
Het is inderdaad geen probleem om vanaf een willekeurige bankrekening geld over te maken op een Rabo InternetBonusSparen rekening.

Het kan wel een probleem zijn bij andere banken, zoals al eerder aangegeven.

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
radem205 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:16:
[...]

Maar het geld is overgemaakt van een lopende rekening naar een spaarrekening. En waarom kan ik dan wel gewoon naar de spaarrekening van m'n vader overmaken, terwijl dat volgens jou niet is toegestaan.

Edit: Excuses voor de duppelpost, had ik te laat in de gaten!
Omdat je vader daar misschien ook een lopende rekening heeft naast zijn spaarrekening.

Het werkt wel gewoon, want ik doe het zelf ook vaker. Van lopende rekening bank A, naar spaarrekening bank B.

[ Voor 10% gewijzigd door stin op 22-12-2007 22:33 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

SandeR schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:21:
Het is inderdaad geen probleem om vanaf een willekeurige bankrekening geld over te maken op een Rabo InternetBonusSparen rekening.

Het kan wel een probleem zijn bij andere banken, zoals al eerder aangegeven.
Volgens de Rabo website dus niet. (m.u.v. ouders/grootouders als ik het goed begrijp.)

Ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd om direct naar een spaarrekening over te maken. Simpel genoeg omdat ik niet beter weet dan dat het niet kan. Dat lijkt me ook wel logisch omdat het anders net als een betaalrekening werkt. :)

ARME AOW’er

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:17
offtopic:
SG->WI omdat het een financieel product betreft

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 23:41

Ardana

Mens

Mijn ervaring: dat is van je bank afhankelijk.

De postbank heeft een spaarrekening die gekoppeld is aan de betaalrekening en ook 't zelfde nummer heeft. Daar is het dus NIET mogelijk.
De Rabo-bank heeft ook spaarrekeningen die gekoppeld zijn aan de betaalrekeningen, maar die hebben wel andere nummers. Theoretisch zou het dus mogelijk zijn, in de praktijk werkt de Rabo hier volgens mij niet aan mee.
De SNS-bank heeft losstaande spaarrekeningen. Daar ben ik al spaarrekeningen van tegen gekomen waarmee je via pin kon betalen, je inkomen op kon laten storten of 'n automatische incasso op kon afgeven. Feitelijk dus een gewone betaalrekening.

Beste wat je kan doen dus: de bank in kwestie bellen (of kijken of het op hun site staat). Hou er wel rekening mee dat bijv. alle Rabo's losstaande banken zijn, en dus er dus eigen beleid op na kunnen houden... en volgens mij geldt dat niet alleen voor de Rabo's.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:31
Ik kan vanaf mijn sns spaarrekening alleen geld overmaken naar mijn lopende rekening bij de sns bank. Rechtstreeks vanaf mijn spaarrekening kan het niet dus het is een gekoppelde rekening

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:19
Spaarrekening zit een vaste tegenrekening aan gekoppeld, als je van je spaarrekening naar een andere rekening wilt overboeken kan dit niet, of kost het een flinke duit aan transactiekosten.

Van een willekeurige lopende rekening naar een willekeurige spaarrekening overboeken gaat over het algemeen wel. Ik boek hier elke maand het kostgeld vanaf mijn rabo betaalrekening rechtstreeks naar de ASN spaarrekening van mijn ouders.
Pagina: 1