Toon posts:

"NTLDR is missing" (Dringend)

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op google al een paar oplossingen gevonden, maar ofwel werken ze niet, ofwel is het een enorme omweg.
Ik krijg bij het opstarten van men 2de pc de melding "NTLDR is missing" en hij boot niet.
De harde schijf is geformatteerd en windows Vista is geinstalleerd, hij start gewoon niet op.
Ik heb al geprobeerd met een diskette op te starten waar de bestanden Boot.ini.backup & NTdetect.com & NTLDR op staan. Dan zegt ie dat er iets mis is met de Boot.ini en dat hij gaat booten vanaf de C: schijf, vanaf windows. Maar daar blijft hij dus eindeloos hangen met als gevolg dat hij nog altijd niet opstart.
Weet iemand hoe ik dit NTLDR probleem kan oplossen ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus de omwegen heb je nog niet geprobeerd? Lijkt me niet zo handig; zelfs de officiele Microsoft-wegen kunnen je een minuutje of 20 a 30 bezig houden om je probleem op te lossen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:49
Probeer eens te booten van XP CD en dan in de recovery console FIXBOOT en FIXMBR uit te voeren. Geen idee of het helpt maar altijd de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus niets doen hé.
Als ik m'n Vista cd er in steek voor het opstarten, blijft dat bericht er op komen.
de diskette doet dat bericht wel ongedaan, maar geeft dan een andere fout.
Die van Boot.ini

• gerbie71
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-02 14:35
Misschien een hele domme opmerking, maar volgens mij krijg je deze melding ook als er een USB-stick of geheugenkaartje in zit en hij probeert hier van te booten omdat je dat in je bios zo hebt aangegeven...
heb ik inmiddels al 2 keer gehad namelijk :P

Gerbie

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor dringende zaken is er een betaalde helplijn.

Wat er allemaal mis is met dit topic kun je ook uit de Windows Clients - Policy halen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.