http://www.worldcommunity...llenge.do?challengeId=465
Ik heb namelijk geen zin in extra zut op bepaalde pc's en als ik na gebruik gewoon de map kan wissen 'and be done with it' dan zou dat wel mooi zijn.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
ff hier registreren en dan met je gebruikersnaam en wachtwoord aanmelden bij BOINC is voldoende inderdaad!Bastien schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:57:
Gewoon BOINC client instellen op WCG is voldoende? Dan zet ik ook ff twee bakjes over voor een paar dagen
(
Zover was ik reeds... dan draaien er twee Windows bakkies mee.priens schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:02:
[...]
ff hier registreren en dan met je gebruikersnaam en wachtwoord aanmelden bij BOINC is voldoende inderdaad!
()
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
In Windows weet ik niet of je dit als 'portable app' kunt draaien, dat kon ik gister zelf ook zo snel even niet vinden. Daarom heb ik maar een Ubuntu virtual machine die ik nog had staan naar m'n laptop gekopieerd en daar de client op gezet. En met de VMware Player werkt dit ook nog met 2 coresSandStar schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:57:
is de client ook te gebruiken zonder te installeren? copy paste map bijv.
Ik heb namelijk geen zin in extra zut op bepaalde pc's en als ik na gebruik gewoon de map kan wissen 'and be done with it' dan zou dat wel mooi zijn.
Deze heb ik gedownload: http://boincdl.ssl.berkel...0.21_i686-pc-linux-gnu.sh naar de desktop. Vervolgens dit bestand executable gemaakt en gestart. Dan maakt ie een map BOINC aan op de desktop. Of ie verder nog elders dingen installeert weet ik niet zeker, maar ik heb het gevoel dat alles dan in die map staat.
https://u24.gov.ua/
Ik draai voornamelijk Gentoo en kan dus makkelijk zelf clients compilen....
Volgens Boinc zo'n 150 punten reeds binnen, geen idee hoeveel WCG-punten dat uiteindelijk geworden zijn.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
ThanksJis schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:39:
[...]
In Windows weet ik niet of je dit als 'portable app' kunt draaien, dat kon ik gister zelf ook zo snel even niet vinden. Daarom heb ik maar een Ubuntu virtual machine die ik nog had staan naar m'n laptop gekopieerd en daar de client op gezet. En met de VMware Player werkt dit ook nog met 2 cores
Deze heb ik gedownload: http://boincdl.ssl.berkel...0.21_i686-pc-linux-gnu.sh naar de desktop. Vervolgens dit bestand executable gemaakt en gestart. Dan maakt ie een map BOINC aan op de desktop. Of ie verder nog elders dingen installeert weet ik niet zeker, maar ik heb het gevoel dat alles dan in die map staat.
Maar ik zoek het idd voor windows pc's.
Maar die pc's moeten verder redelijk 'clean' blijven. Ik heb dus geen zin in extra rotzooi in mn program files of onder "software" in mn configuratiescherm.
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
1
2
3
| 2007-12-22 18:06:34 [---] [error] GUI RPC bind failed: 98 2007-12-22 18:06:35 [---] [error] GUI RPC bind failed: 98 gstate.init() failed: -180 |
Nu weet ik ook weer waarom ik boinc eerst altijd zo ruk vond.
Krijg em alleen met een gui aan de praat en ik heb ook bakken zonder X...
@SandStar, heb je de boel ondertussen aan de praat?
Nee... ik heb 4 pc's die allemaal niet aan de praat zijn te krijgen doordat ze aan een project zijn te attachenpriens schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:14:
GEWELDIG dit mensen!![]()
![]()
![]()
@SandStar, heb je de boel ondertussen aan de praat?
Ik ben echt nog niet zo heel goed met linux, maar heb het net voor het eerst geïnstalleerd zonder GUI. De volgende linkjes kunnen je misschien helpen als je ubuntu draait.SandStar schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:07:
code:
1 2 3 2007-12-22 18:06:34 [---] [error] GUI RPC bind failed: 98 2007-12-22 18:06:35 [---] [error] GUI RPC bind failed: 98 gstate.init() failed: -180
Nu weet ik ook weer waarom ik boinc eerst altijd zo ruk vond.
Krijg em alleen met een gui aan de praat en ik heb ook bakken zonder X...
http://64.233.183.104/sea...&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=nl
http://www.dunadd.co.uk/s...4d0bc270ffd6206983c71b588
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
ff kloten op de andere en misschien weet ik straks wat de oplossing was
Dat kan inderdaad.SandStar schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:57:
is de client ook te gebruiken zonder te installeren? copy paste map bijv.
Als je de volledige werkmap van een geinstalleerde client kopieert kun je hem gewoon runnen. Je moet alleen even opletten dat je geen werk in progress hebt staan.
En hoe zit het met de puntjes? Ik zie nu bij BOINC punten verschijnen, hoe zijn die te vertalen naar WCG-punten? Hoop toch niet dat dat 1:1 is, want dan schiet het niet op
BOINC punten x 7 = punten in het statstopic.Bastien schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:29:
Zal zo eens ff proberen of ik de client @ debian (met apt-get, ik ben lui) aan het werk te krijgen is. Zal wel zonder GUI moeten... ben benieuwd
En hoe zit het met de puntjes? Ik zie nu bij BOINC punten verschijnen, hoe zijn die te vertalen naar WCG-punten? Hoop toch niet dat dat 1:1 is, want dan schiet het niet op![]()
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Misschien leuk voor degene die tegen hetzelfde aanlopen. Zo werkte het bij mij:
1. Client installeren via packagemaneger
2. Client 1 keer starten
3. ff wachten & client stoppen
4. in /var/lib/boinc de file die start met 'gui' editten en leeg laten
5. project attachen met boinc_client -attach_project "url" "key"
6. Boinc killen
7. Rechten in /var/lib/boinc weer rechtzetten
8. /etc/init.d/boinc start
pfffff
Denque drug, aids, cancer of proteome folding?
Kan ik nog iets instellen zodat ik alleen pakketjes krijg die ik ook echt voor kerst kan afronden? Anders staat hij de komende week voor niets te loeien.
[ Voor 35% gewijzigd door frickY op 22-12-2007 19:24 ]
Wellicht iemand die me er even doorheen kan praten op irc.tweakers.net/dpc ?
[ Voor 12% gewijzigd door sPENKMAN op 22-12-2007 19:22 ]
Eve char: Warock <TEST>
R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE
Ik heb het op een kale debian zonder X zonder problemen kunnen installeren met apt-get, de account_www.worldcommunitygrid.org.xml file van windows pc overgezet en een keer stoppen en starten dat was het eigenlijk.Bastien schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:29:
Zal zo eens ff proberen of ik de client @ debian (met apt-get, ik ben lui) aan het werk te krijgen is. Zal wel zonder GUI moeten... ben benieuwd
Het maakt niet uit welke projecten je pakt, alles telt mee. Als het echt trage bakken zijn kan het handig zijn om alleen voor DDDT (Denque drug) te kiezen, dat is het 'lichtste' project.frickY schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:12:
Kom ook wel even helpen met 2 oude koeien. Maakt het nog uit wat ik als projecten selecteer?
Denque drug, aids, cancer of proteome folding?
Kan ik nog iets instellen zodat ik alleen pakketjes krijg die ik ook echt voor kerst kan afronden? Anders staat hij de komende week voor niets te loeien.
[ Voor 38% gewijzigd door Qazwaplol op 22-12-2007 19:37 ]
Fun while it lasted: World Community Grid!
Verwijderd
Jullie zijn idd knap laat met het roepen om hulp maar we zetten alles op alles.BurnHard schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:47:
Kijk dit is geweldig, had ik het maar een dag of 5 eerder geprobeerd om ierdereen over te halen. Dit geeft toch weer echt het DPC gevoel mensen![]()
ook hier geld beter laat dan nooit.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:48:
[...]
Jullie zijn idd knap laat met het roepen om hulp maar we zetten alles op alles.
We hadden natuurlijk al een Christmas race tpoic alleeen werd dat blijkbaar niet gelezen
Bij het aanmelden zie ik dat ik projecten moet kiezen....
Wat moet ik hier aanvinken? Specifieke projecten of alles... Laat het even weten...dan schakel ik even voor twee dagen over naar WCG.
Mooooooeeeee......
Ik denk dat je bedoelt "Discovering Dengue Drugs - Together"nickb90 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:56:
die met "discover (hier moet nog iets) drugs" zijn pakketen van rond een uur.. die gebruik ik zelf... de andere zijn allemaal veel langer (sommige lopen op tot 11 uur bij mij), maar ik weet het fijne er niet van
Mooooooeeeee......
Black Piet schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:52:
Hmmm... Ik ga me ook even aanmelden voor twee dagen. SETI heeft geen WU's meer.....![]()
Bij het aanmelden zie ik dat ik projecten moet kiezen....
Wat moet ik hier aanvinken? Specifieke projecten of alles... Laat het even weten...dan schakel ik even voor twee dagen over naar WCG.
[ Voor 3% gewijzigd door BurnHard op 22-12-2007 20:09 . Reden: onzinnig ]
[ Voor 164% gewijzigd door Qazwaplol op 22-12-2007 20:14 ]
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
[DPC]TeamGrazzie~BlackPiet (Dus subteam met APCIII voor Grazzie).
Of dien je dit achteraf te wijzigen?
Mooooooeeeee......
Volgens de DPC wiki moet je een puntje doen ipv ~Black Piet schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:24:
Hmm...tijdens het aanmelden heb ik het issue dat ik niet kan invullen:
[DPC]TeamGrazzie~BlackPiet (Dus subteam met APCIII voor Grazzie).
Of dien je dit achteraf te wijzigen?
Thanks! Dat verschilt dan wel met SETI@Boinc. Want daar kunnen we wel een ~ gebruikenGromba schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:25:
Volgens de DPC wiki moet je een puntje doen ipv ~
Mooooooeeeee......
hoe check ik of ik geen work in progress heb staan daarin?KoW schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:28:
[...]
Dat kan inderdaad.
Als je de volledige werkmap van een geinstalleerde client kopieert kun je hem gewoon runnen. Je moet alleen even opletten dat je geen werk in progress hebt staan.
het meeste wordt snel gevalideerd maar het kan wel eens voorkomen dat het langer duurt.Bastien schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:45:
Nog een puntjesvraag... nou lees ik dat een WU eerst door 3 mensen ingeleverd moet zijn voordat je puntjes krijgt. Hoe lang duurt zoiets gemiddeld? Want als dat lang is hebben die extra pc's ook niet zoveel zin. Maar goed, de eerste zooi WU's zijn iig over, kijken of ik er punten voor ga krijgen
Dat weet je natuurlijk nooit, maar die Dengue wu's duren hier ongeveer 1 uur per core (Core 2 Duo@2.4 GHz), dus de kans is groot dat je er veel afkrijgt waarvan er al twee gedaan zijn. Het loont dus wel degelijk denk ikBastien schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:45:
Nog een puntjesvraag... nou lees ik dat een WU eerst door 3 mensen ingeleverd moet zijn voordat je puntjes krijgt. Hoe lang duurt zoiets gemiddeld? Want als dat lang is hebben die extra pc's ook niet zoveel zin. Maar goed, de eerste zooi WU's zijn iig over, kijken of ik er punten voor ga krijgen
Hopelijk krijg ik het niet met ColdFusion aan de stok nu ik vreemd ga qua project... WCG staat niet op het TCF menu
Leuk zo voor de kerstdagen, daarna weer gauw terug naar F@H om onze #1 daar te verdedigen
Waarom haal je de rest ook niet over om een paar dagen te switchen. Over Switchen gesproken: Waar is Team Switch?Bastien schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:56:
Heb 'm ingesteld op DDDT only, die gaan idd er in een goed uurtje door. Kijken wat die drie bakkies bij gaan dragen.
Hopelijk krijg ik het niet met ColdFusion aan de stok nu ik vreemd ga qua project... WCG staat niet op het TCF menu
Leuk zo voor de kerstdagen, daarna weer gauw terug naar F@H om onze #1 daar te verdedigen
Je krijgt het meeste credit trouwens voor Help Conquer Cancer, even een excel sheetje gemaakt van een lading resultaten van mijn computers. Alleen zijn dit wel BOINC credits en niet de uiteindelijk punten die je krijgt.
Algemene tip: zet in de BOINC manager onder advanced -> preferences -> "Use at most ***% CPU time" op 100. Standaard staat deze namelijk maar op 60%! Dit kan je ook doen op de WCG website onder My grid -> Device Manager -> Device Profiles, kies hier het profiel wat gebruikt wordt (te zien op device manager pagina). Kies dan voor custom en zoek dan "Use no more than: ***% of processor time" op. Laad de clients vervolgens updaten en ze gaan ook op 100% draaien
En de keuze was hier op DDDT gevallen omdat het maar voor 2½ dag is, en ik gezien had dat die het kortste waren qua tijdsduur... leek mij wel zo handig.
In de Advanced view is er een tabje work waarin je kunt zien wat er nog gereed staat en wanneer het ingeleverd moet worden.SandStar schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:45:
hoe check ik of ik geen work in progress heb staan daarin?
Maar zo te lezen heb je al een lege "master" set.
Een 6850 verwerkt ze in 39 minuten..... Tijd om je PC te overclocken!!!!!Mr_Atheist schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:51:
Dat weet je natuurlijk nooit, maar die Dengue wu's duren hier ongeveer 1 uur per core (Core 2 Duo@2.4 GHz), dus de kans is groot dat je er veel afkrijgt waarvan er al twee gedaan zijn. Het loont dus wel degelijk denk ik
Mooooooeeeee......
Overklokken is voor arme mensen met tijdBlack Piet schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:20:
[...]
Een 6850 verwerkt ze in 39 minuten..... Tijd om je PC te overclocken!!!!!
De oude crew... helemaal zo slecht niet.
6* Q6800
1* Q6600
2* P4 2,53
1* P4 1,8
1* Xeon 3,4
2* Xeon 3,2
1* 1800+
1* Core Duo T2300
Verwijderd
...........SandStar schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:40:
Tot einde van de race draait mee:
6* Q6800
1* Q6600
2* P4 2,53
1* P4 1,8
1* Xeon 3,4
2* Xeon 3,2
1* 1800+
1* Core Duo T2300
christ........
mooi parkje sandstar
Em....niceSandStar schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:40:
Tot einde van de race draait mee:
6* Q6800
1* Q6600
2* P4 2,53
1* P4 1,8
1* Xeon 3,4
2* Xeon 3,2
1* 1800+
1* Core Duo T2300
Mooooooeeeee......
2x 2,4 gzh iMacs aan het draaien.
[ Voor 74% gewijzigd door Falcon op 22-12-2007 23:10 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Met een single core machientje haal je ongeveer 2k per dag. Dus 100k is iets wat zeker haalbaar is.MarkB schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:38:
Hoe realistisch is het om 100k in te lopen oftewel om hoeveel extra cpu-power praten we?
Wanneer dit lukt vind ik het wel een pluim voor DPC waard
Een X2 3800 (2x 2ghz) en een P3 1Ghz. Dus laat ik dat dan maar doenQazwaplol schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:35:
Het maakt niet uit welke projecten je pakt, alles telt mee. Als het echt trage bakken zijn kan het handig zijn om alleen voor DDDT (Denque drug) te kiezen, dat is het 'lichtste' project.
@SandStar
Core2duo T7100
AMD athlon 64 x2 TK53
Zijn nu ingeschakeld op BOINC, je hoeft je verder niet speciaal voor de challenge aan te melden ofzo?
Thanks!, nee je hoeft je verder niet aan te melden, zolang je maar in het DPC WCG team zitVold schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:10:
Vooruit voor deze ene keer zet ik weer wat power bij.
[...]
Zijn nu ingeschakeld op BOINC, je hoeft je verder niet speciaal voor de challenge aan te melden ofzo?
Het is de DPC VS CANADA die de meeste mensen wel aanspreekt denk ikBurnHard schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:50:
We hadden natuurlijk al een Christmas race tpoic alleeen werd dat blijkbaar niet gelezen
Verwijderd
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Verwijderd
/me volgens zeggen was er ook ander juk in die dagen dat achtergelaten werd en nu rond 62 jaar oud is
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 09:37 ]
Tja, we hebben kerst-vakantie hèBurnHard schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:01:
Waarom haal je de rest ook niet over om een paar dagen te switchen. Over Switchen gesproken: Waar is Team Switch?
Maar zo te zien gaat het ook al wel weer goed in deze battle
Zoiets kan toch ook alleen maar bij DPC he...
Wacht daar dan aub. nog ffies 2 dagen mee, het wordt nog spannend hoor. Vandaag dan wel 100K goedgemaakt, maar dat komt voornamelijk omdat hun daily flink lager is en onze ietsjes hoger ...Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:00:
is er geen forum waar ze getaunt kunnen worden
Vandaag zullen we wel flinke punten scoren, maar wie weet wat de Canadezen nog voor gekke fratsen hebben.
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Is er projectmatig een of andere deadline met kerst, of is dit gewoon de cometitiedrang intern bij DPC?
Eve char: Warock <TEST>
Dat is hiervoor, zie ook [World Community Grid] Christmas RacefrickY schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:09:
Waarom moeten ze eigenlijk met kerst ingehaald zijn?
Is er projectmatig een of andere deadline met kerst, of is dit gewoon de cometitiedrang intern bij DPC?
Op de DPC teampage is de Country niet ingevuld; http://www.worldcommunity...nfo.do?teamId=025RSMBR9N1
Is dit omdat er ook veel Belgen deelnemen?
[ Voor 87% gewijzigd door frickY op 23-12-2007 14:39 ]
Verder loopt m'n 2x 2,4GHz Xeon (met HT) lekker door te ratelen.
Trust the force Luke, you always hit something
Wie weet tot ooit bij WCG
Owja, er staan nog 6 pagina's pending results, dus er komt nog wel wat nadruppelen qua puntjes...
[ Voor 16% gewijzigd door Bastien op 24-12-2007 23:30 ]
Bedankt voor het meehelpen in ieder geval!
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Dat kun je wel zeggen ja, met open mond staan ze nog te kijken. Wat hun nu is overkomen...frickY schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:00:
En, is het gelukt?
En dan gaat nu het energiebesparings schema weer actief
Jij ook al, maar het was gezellig.nickb90 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:37:
ik ga ook weer terug naar Rosetta, na 20 dagen op WCG gezeten te hebben, succes iedereen!