Toon posts:

Notebook via DVI out naar S-video naar LCD TV

Pagina: 1
Acties:
  • 741 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een Philips Cineos die diverse ingangen heeft, zoals HDMI, USB en S-video.
De notebook heeft een DVI uitgang. Vervolgens heb ik een convertor, waardoor DVI naar S-video gaat. Vervolgens wilde ik deze S-Video aan de tv aansluiten.

Toch heb ik geen beeld en geen videosignaal. Qua software zit de laatste versie op de televisie, dus daar kan het niet aan liggen. Qua aansluiten van PC op tv geeft Philips 2 mogelijkheden. Dus van DVI omzetten naar HDMI, of via S-video. Nou heeft mijn pc geen s-video uitgangen van zichzelf en deze convertor had ik nog, vandaar mijn keuze.

Maar geen videosignaal dus. Normaal met het aansluiten v.e. beamer moet ik dus via FN F5 de 2e monitor selecteren, maar dit kan ik via de pc allemaal momenteel niet instellen/kiezen.

Heeft iemand raad?

Met vriendelijke groet,

Rogier

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
In de driver van je videokaart kun je instellen dat hij moet clonen.
Dus hetzelfde beeld op beide dvi aansluitingen geven.

Verwijderd

In feite is het dus een kabel die via DVI-A(nalog) naar S-Video gaat? Aangezien de gebruikelijke DVI aansluiting digitaal is. Er zit vaak nog wel een mogelijkheid een analoog signaal uit de DVI poort te krijgen (denk aan DVI -> VGA converters), maar dat zit dus al echt op de videokaart gebakken.

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een S-Video -> DVI converter gezien.

DVI->HDMI zal sowieso veel beter beeld geven dan S-Video. Dus denk daar maar eerst eens over na voordat je verder gaat.