Toon posts:

nforce 5 netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS m2n32 deluxe moederbord, en ik heb hier een probleem mee:
Indien ik XP pro installeer, samen met alle laatste nieuwe drivers (met uitzondering van NAM), dan werkt alles perfect. Ik kan de 2 interne netwerkkaarten gebruiken. Na een bepaalde tijd echter, na steeds meer en meer programmas op de pc, stoppen de 2 netwerkkaarten + wifi opeens met werken.
(laatste keer was het na de installatie van Windows live messenger)
Ze krijgen af en toe nog een IP, maar meestal is het niet mogelijk enige trafiek te genereren via de netwerkkaarten. Ik heb geprobeerd er een pci netwerkkaart in te steken, en dit werkt, maar ik zou liever de interne blijven gebruiken... Ik heb ook al geprobeerd één van de 2 netwerkkaarten in de bios te disablen, alsook het geluid en de 1394. Ook heb ik de sata schijf al eens op een andere poort aangesloten. Niets helpt echter...
actuele bios: 1201

Heeft er iemand enige sugesties?

Bedankt alvast!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik vermoed dat je Nvidia netwerk manager heb ge installeert tijdens de chipset driver installatie, dit werkt echter niet goed. Je moet dus even alles van nvidia eraf gooien en dan even opnieuw installeren zonder netwerk manager. Dan moet het weer goed gaan vermoed ik. :)

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:34:
Ik vermoed dat je Nvidia netwerk manager heb ge installeert tijdens de chipset driver installatie, dit werkt echter niet goed. Je moet dus even alles van nvidia eraf gooien en dan even opnieuw installeren zonder netwerk manager. Dan moet het weer goed gaan vermoed ik. :)
dit dacht ik inderdaad ook dat de oorzaak was, maar network manager (NAM?) staat er niet op...

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:56:
[...]

dit dacht ik inderdaad ook dat de oorzaak was, maar network manager (NAM?) staat er niet op...
Dat bedoelde je met NAM, en hebben de twee netwerkkaarten de zelfde sub netwerk, of hoe dat ook heet?

zoiets als:

192:168:2:101
192:168:2:102

Dacht dat je anders conflicten krijgt, weet dit niet zeker. (ben er neit zo in thuis, maar zal proberen mee te denken :) )

[ Voor 27% gewijzigd door mad_max234 op 22-12-2007 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:09:
[...]

Dat bedoelde je met NAM, en hebben de twee netwerkkaarten de zelfde ip range?
Ahja inderdaad:)
ALS ze een IP krijgen zitten ze in dezelfde range ja, de ene 192.168.2.107, de andere 192.168.2.108

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:10:
[...]

Ahja inderdaad:)
ALS ze een IP krijgen zitten ze in dezelfde range ja, de ene 192.168.2.107, de andere 192.168.2.108
Je gebruikt DHCP? Stel nu eens alles gewoon handmatig in, en update je router, ik vermoed dat het een linksys router is? (anders om dus eerst update en dan instellen, maar dat snap je wel :) )

Verwijderd

Topicstarter
het is geen linksys, maar een smc;)
In ieder geval heb ik je raad opgevolgd, maar het heeft niets veranderd...

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:58:
het is geen linksys, maar een smc;)
In ieder geval heb ik je raad opgevolgd, maar het heeft niets veranderd...
Je heb de router van een update voorzien? En welke SMC? ik heb namelijk ook een SMC router en die had in het begin ook problemen maar naar een update werk hij nu perfect.

En als je alles static instelt krijg je dan ook soms geen ip en soms wel?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een SMC7904WBRA (met laatste firmware), maar als ik een andere router rechtstreeks aan de pc hang, en laat deze DHCP server spelen werkt het evenmin, dus aan de router zal het niet liggen denk ik...

als ik static instel geeft XP een statische IP (in de range van de router) aan de netwerkkaart (logisch), maar dan kan hij nog altijd niet communiceren met de router, ook niet als ik de DHCP server van de router afzet.

nog een idee?:)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:19:
ik heb een SMC7904WBRA (met laatste firmware), maar als ik een andere router rechtstreeks aan de pc hang, en laat deze DHCP server spelen werkt het evenmin, dus aan de router zal het niet liggen denk ik...

als ik static instel geeft XP een statische IP (in de range van de router) aan de netwerkkaart (logisch), maar dan kan hij nog altijd niet communiceren met de router, ook niet als ik de DHCP server van de router afzet.

nog een idee?:)
En als je je pc static instelt doe je dat dan ook met de router? (dus router een static ip en je pc een static ip) En niet de submask vergeten en gateway. :)

En DHCP moet je natuurlijk zowel aanzetten in de router als de pc waarmee je wilt verbinden. (router DHCP en pc DHCP)

Maar denk dat e dit wel door heb, maar voor de zekerheid. ;)

Verwijderd

Topicstarter
jep, alles is juist ingesteld geweest.
Het is overigens niet de enige pc die aan de router hangt, de andere 2 via draad, en 1 via wifi werken perfect...

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Dit ligt gewoon aan de chipset of nvidia drivers, gok ik. Heb hier een Abit moederbord met nForce 570 Ultra chipset gehad en die verloor ook constant zn netwerkverbindingen. Ze stonden nog in Apparaatbeheer, maar ze wilden met geen stokken meer een zien dat er een netwerkkabel aangesloten was. Naast Vista had ook Ubuntu Feisty daar problemen mee.

Nu een AMD690G-based bord zitten, werkt perfect ;)
Was niet het enige probleem met de Abit, trouwens

[ Voor 6% gewijzigd door mieJas op 29-12-2007 13:31 ]

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe is het dan te verklaren dat het eerst allemaal wel deftig werkt?
het bizarre is zelfs dat als ik van een werkende windows een image maak, en ik zet die image terug nadat de netwerkkaarten niet meer werken, ze ook niet meer werken in de gerestorde windows...
Pagina: 1