[ATI] (mogelijke) oplossing catalyst D3D/AGP probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:34

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Voor sommige gebruikers van ATI AGP kaarten zijn er sinds catalyst 7.8 problemen met de direct3d acceleratie, te herkennen aan het falen van de D3D tests in dxdiag. Ook in catalyst 7.12 is dit probleem nog niet opgelost. De oplossing die voor sommige mensen werkt is het updaten van de moederbord drivers, zodat de agp driver ge-update wordt. Maar voor sommige chipsets (ik heb een nforce2) is er al tijden geen update meer geweest. Daarvoor is gelukkig een oplossing:
1: Download catalyst versie 7.7
2: Start de installatie tot het punt waarbij de drivers uitgepakt worden (meestal naar C:\ATI\SUPPORT)
3: Als de drivers uitgepakt zijn, breek dan de installatie af.
4: Navigeer naar driver directory van de 7.7 driver:
bijv: C:\ATI\SUPPORT\7-7_xp32_dd_ccc_wdm_49709\Driver\Driver\XP_INF\B_49782
en kopieer ati3duag.dl_ naar een tijdelijke directory (bijv c:\temp).
5: Open een command prompt en navigeer naar de tijdelijke directory en type:
c:\windows\system32\expand ati3duag.dl_ ati3duag.dll
6: Installeer de nieuwste catalyst versie, bijvoorbeeld 7.12
7: Reboot de computer in safe mode
8: Copieer de ati3duag.dll uit de tijdelijke directory naar c:\windows\system32 en overschrijf de bestaande file.
9: Reboot en start windows normaal op

Dit is iig een oplossing die voor mij goed werkt, en tot nu toe geen problemen geeft.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Thanks, werkt!

Ik heb het ook geprobeerd met de Omega drivers (http://www.omegadrivers.net/)
met mijn Sapphire HD2600 Pro AGP, werkte ook erg lekker.

Welke sneller is weet ik niet, nog geen tijd gehad om te benchmarken.

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-04 21:10
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:34:
Thanks, werkt!

Ik heb het ook geprobeerd met de Omega drivers (http://www.omegadrivers.net/)
met mijn Sapphire HD2600 Pro AGP, werkte ook erg lekker.

Welke sneller is weet ik niet, nog geen tijd gehad om te benchmarken.
Ik gebruik ook naar volle tevredenheid de Omega Drivers: zowel de op de Cats 7.10 als de 7.12 gebaseerde versie werkt prima op een X1950Pro AGP.

Omega Drivers gebruikt een speciale fix voor AGP kaarten:

quote:The "temporary" fix for AGP cards still included. Waiting for ATI releases an official fix... *sigh*

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Verwijderd

Ik had ook het probleem met ati3duag.dll en deze oplossing geprobeerd. Het probleem is nu opgelost denk ik, maar met benchmark van WIC krijg ik nu de helft van de fps vergeleken met voorheen...