hallo,
ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe desktop pc.
ik heb een atx tower met voor en achter 120mm fans en aan de zijkant een 80mm fan. in deze kast wil ik al de hardware bouwen. het is een soort kast met glas in de zijkant, een keer gekocht bij pc dump dag. de bestaande ide brander wil ik ook behouden
hoewel ik het niet moeilijk vindt om de pc in elkaar te zetten ben ik niet erg op de hoogte van wat er tegenwoordig op de markt is en welke combinatie van hardware je het beste kan kiezen. ik heb de volgende setup in gedachten:
Syncmaster 2232BW monitor 289 euro
asus gforce 8600 GTS 139 euro
Intel® Core™ 2 Duo E6750 2x 2666 MHz 169 euro
GeiL 2 GB DDR2-800 Kit intern geheugen 49 euro
ABIT IP35 moederbord 109 euro
Maxtor DiamondMax 21 320 gig s.ata 2x 2x 79 euro
asus dvd speler serial ata 19 euro
zalman Zalman ZM500-HP voeding 89 euro
voor bovenstaande setup ben ik ongeveer 1000 euro kwijt. nu is mijn vraag, past deze setup goed bij elkaar, of kan ik beter voor alternatieven kiezen, ivm kosten of prestatie? en welke processorkoeling kan ik het beste aanschaffen voor de dual core?
ik wil de pc voor het volgende gebruiken:
hartelijke groeten, William van Dulken
ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe desktop pc.
ik heb een atx tower met voor en achter 120mm fans en aan de zijkant een 80mm fan. in deze kast wil ik al de hardware bouwen. het is een soort kast met glas in de zijkant, een keer gekocht bij pc dump dag. de bestaande ide brander wil ik ook behouden
hoewel ik het niet moeilijk vindt om de pc in elkaar te zetten ben ik niet erg op de hoogte van wat er tegenwoordig op de markt is en welke combinatie van hardware je het beste kan kiezen. ik heb de volgende setup in gedachten:
Syncmaster 2232BW monitor 289 euro
asus gforce 8600 GTS 139 euro
Intel® Core™ 2 Duo E6750 2x 2666 MHz 169 euro
GeiL 2 GB DDR2-800 Kit intern geheugen 49 euro
ABIT IP35 moederbord 109 euro
Maxtor DiamondMax 21 320 gig s.ata 2x 2x 79 euro
asus dvd speler serial ata 19 euro
zalman Zalman ZM500-HP voeding 89 euro
voor bovenstaande setup ben ik ongeveer 1000 euro kwijt. nu is mijn vraag, past deze setup goed bij elkaar, of kan ik beter voor alternatieven kiezen, ivm kosten of prestatie? en welke processorkoeling kan ik het beste aanschaffen voor de dual core?
ik wil de pc voor het volgende gebruiken:
- video bewerken
- 3D tekenen met bv Solidworks
- games spelen bv world of warcraft
hartelijke groeten, William van Dulken
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 15:19 ]