Toon posts:

Welke terminal kan het volgende...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een alternatief voor Yakuake en/of Tilda voor in Ubuntu 7.10

Yakuake is voornamelijk voor KDE (ik gebruik gnome) en niet alle grafische functies werken (vooral transparent gaat het me om).

Tilda doet het wel maar zodra je deze automatisch start bij bootup is het grijs en doet ie het ook niet meer, dit schijnt een probleem te zijn met gebruik van compiz(wat ik dus ook gebruik)

Nu heb ik al gezocht op bv "game like terminal" etc (en varianten) maar ik kom steeds alleen deze 2 terminals tegen.

Kent iemand nog een andere terminal welke werkt met gnome en compiz en het volgende kan:
Via een programmeerbare functie knop autohide laten weg scrollen, bij voorkeur naar boven (zoals de game console in een game als quake etc..)

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

er zijn een aantal hacks om tilda toch goed werken te krijgen onder compiz, waarvan deze simpel is en vaak doeltreffend:
Enable animated pulldown from Right or Left, set delay to 1 usec. The result is about the same as without pulldown animation and it works correctly.
hier staan nog meer oplossingen:

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/tilda/+bug/144175

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=556932

[ Voor 7% gewijzigd door KnEuTeR op 22-12-2007 14:52 ]

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Verwijderd

Topicstarter
Nou er staat geen oplossingen alleen maar meldingen dat mensen dezelfde problemen hebben.
Een oplossing is er dus nog steeds niet, ook ik heb exact deze klachten welke de andere gebruikers omschrijven met tilda en alle "trukjes" die men adviseert werken niet.

Voor nood gebruik ik nu weer yakuake....

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:38
Misschien een late reactie, maar als je nog zoekt naar een alternatief voor Tilda, kan je eens kijken naar Guake. Ik gebruik het momenteel, en de eerste indruk is positief :) versie 0.1, en al beter dan Tilda IMHO.

Heb je anders ook al de nieuwste Tilda geprobeerd (zit niet in ubuntu's repo), 0.9.5. Blijkt veel bugs geplet te hebben, vooral in combinatie met Compiz.

maleadt