Toon posts:

"Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden"

Pagina: 1
Acties:
  • 543 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik moet toegeven dat ik zeer weinig van computers afweet, maar normaal gezien heb ik me altijd wel zelf uit de slag kunnen helpen. Nu zit ik echter met een mysterieus probleem dat ik maar niet opgelost krijg.
Thuis is er via een Hub internet (telenet) voor 2 computers. Dit heeft altijd probleemloos gewerkt. Maar wanneer ik mijn eigen computer (die normaal op kot staat) in de plaats van een van die twee pc's zet krijg ik hier maar geen internet op. De netwerkkaart van die computer is zeker in orde, want ik heb hem gisteren in leuven (via kotnet) nog gebruikt. Hier krijg ik steeds dezelfde foutmelding: netwerkadres opvragen lukt niet, en dan komt de melding 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheden'.
Ik heb de standaard telenetconfiguratie ingesteld (TCP/IP inschakelen en automatisch naar een IP-adres laten zoeken enz.) maar ik krijg internet maar niet aan de praat.

Kan iemand me helpen?

Bedankt!!
Ramona

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Waarschijnlijk staat DHCP uitgeschakeld in je router.
Schakel dit in.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dit inschakelen? Ik heb geen router maar een hub...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 15:39 ]

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:13:
Waar kan ik dit inschakelen? Ik heb geen router maar een hub...
Je hebt wel degelijk een router.. :) Waar zit die hub op aangesloten? ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het niet aan DHCP ligt, dan is er mac-filtering.
Als er geen mac-filtering is, is er misschien mac-filtering bij de ISP.

Wat gebeurt er als je de IP-adresgegevens van een PC die wel werkt, intikt op je eigen PC. Dan de werkende PC ontkoppelen en kijken of het werkt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Dus moet er een knopje op die router staan? Of waar kan ik anders DHCP instellen? Sorry ik ben me hier belachelijk aan het maken:)

• MAX3400

MAX3400

Open eens een commandprompt.
Tik dan in ipconfig
Wat staat er bij Gateway ingevuld? Bijvoorbeeld 169.254.1.1
Tik dan in je browser http://169.254.1.1

Als het meezit, kom je dan in je router waar je DHCP en dergelijke kan bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik http://84.196.96.1 ingeef (standaardgateway), kom ik nergens op uit.. Heb ik zeker een router? Ik dacht dat het ofwel hub ofwel router is, en ik heb zeker een hub:)

• MAX3400

MAX3400

Probeer eens ipconfig /all

Staat daar een DHCP-server genoemd toevallig?

Verwijderd

Op de pc die niet werkt, geef je dit commando "ipconfig/release" en daarna een "ipconfig/renew" zonder de aanhalingstekens.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:23
Je hebt telenet, deze geven twee ip's uit, de andere pc is nog steeds gaan lopen met het tweede ip. het enigste dat je kan doen is de telenet modem even in en uit steken, dit helpt, anders is het gewoon een uur wachten.

Je hebt inderdaad geen router, dit is omdat telenet je via de kabel twee ip's geeft, de eerste gebruik je al nu om dit te lezen, de tweede voor de pc die af staat.

Je kan dus maar maximum met twee tegelijk op het internet zo. Wil je dit aanpassen, dan kan je best even een router kopen, moet zelfs niets op geconfigureerd worden als er geen wireless op hangt en je kan met een 100 tal pc's het internet op en je kan je abo verkleinen naar een single ip in plaats van een duo abbo

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
dan zegt hij 'kan geen contact met de DHCP-server maken"

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:21
Het ligt waarschijnlijk aan je abonnement bij telenet.
Je hebt zeker expressnet?

Je krijgt maar 2 IP-adressen toegewezen, en aangezien je ze al alle 2 gebruikt krijgt je derde pc er geen meer.

Dit moet je doen.
leg 1 van je vaste pc's uit.
Trek de stroom uit je modem van telenet.
Sluit nu je derde pc aan.
Steek na ongeveer 5min. de stekker van de modem er weer in.
Nu zal het wel werken.

Let wel als je je 2de pc weer wilt gebruiken moet je deze stappen opnieuw doen.
Als je dit regelmatig zal doen raad ik je toch aan om een router aan te schaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is in orde, allemaal heel fel bedankt, tc982, jij vooral, de oplossing was idd gewoon de modem in en uitschakelen:)
Pagina: 1