Toon posts:

Dilemma: inkomen nodig wegens geen stufi maar ook ziek

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo: ik ben bijna afgestudeerd maar vanaf 1 februari nergens meer recht op (geen stufi en geen lening) en doe nog een tweede studie in deeltijd (ook bijna klaar, 150 van de 180 punten uit de bachelor). Nu wil ik heel graag drie tot vier dagen per week werken zodat ik mijn rekeningen kan betalen, en aangezien ik nog bezig en bijna klaar ben met de studies is 3 dagen (4 dagen werken) voldoende om dat af te ronden (een master zie ik later wel). Nu het probleem:

1. Ik kan niet zo maar bij een bedrijf gaan solliciteren, ik heb last van oververmoeidheidsklachten (arts verklaring) die spontaan optreden, ik kan dus niet zomaar van 9 - 5 opeens gaan werken (tot nu toe studeerde ik nog en liep af en toe stage, zonder arbeidsovereenkomst, dat was 3 dagen per week van 9 - 13, dus dat viel wel mee). Dus ik kan nu wel solliciteren voor een baan maar best kans dat ik na een week door de mand val ivm vermoeidheid - dat levert een hoop gezeur op (want je moet natuurlijk je baas ook alles vertellen voor je in dienst treedt wat invloed kan hebben op je functioneren) en niet leuk want het liefst heb ik een baan waar rekening met mijn chronische vermoeidsklachten kan worden gehouden zodat ik een bepaalde mate van ondersteuning heb/voel.

2. Dus dacht ik: misschien kan ik dan via het CWI via reintegratie iets regelen, maar ik heb de afgelopen 3 jaar nooit een arbeidscontract gehad dus ik heb een recht op WW,WIA etc. Nu het grote probleem dus: een bijstandsuitkering wordt alleen verleend in mijn stad als je aantoont dat je je hebt uitgeschreven voor je studie (en dat is iets dat ik niet wil want bijna klaar).

Wat te doen? Ik kan dus niet zo maar solliciteren (want dan val ik door de mand) en wil dus iets via reintegratie ofzo, maar dat kan alleen als ik me uitschrijf voor m'n studie (maar dat zou echt enorm zonde zijn, ben ook al 27..dus wil het zsm nu afronden), en dan maak ik nog minder kans op een baan..

Terug bij m'n ouders gaan wonen zie ik nou ook direct niet echt zitten (die wonen niet te ruim).

Help!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:27

Vos

AFCA

Is een bijbaan van bijv. 5 dagen 4 uur geen optie? Dan houd je iedere dag tijd over voor je studie, maar je werkt niet heel lang. Of is studeren dan niet meer mogelijk ivm de vermoeidheid?

[ Voor 57% gewijzigd door Vos op 22-12-2007 14:24 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je kan toch gewoon solliciteren? Hoeveel sollicitaties heb je al doorlopen, hoevaak ben je al geweigerd?
Zoek anders ook part-time banen. Bedrijven zitten nl te springen om personeel nu. Gewoon eerlijk zijn en precies vertellen hoe vork in de steel zit.
Als jij gewoon inzet toont kan er vaak best wel wat geregeld worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Kurios op 22-12-2007 14:29 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Als je verwacht dat je echt moeilijkheden gaat krijgen, zelfs met een (zoals Kurios zegt) parttime baan, kan je ook gewoon een afspraak maken met iemand van het CWI: die gaan vervolgens kijken hoe of wat mogelijk is in jouw specifieke situatie. Althans, dat is wat de ervaring van mensen om mij heen is bij het CWI, zoals een jongen die nooit heeft gewerkt en 1 dag stage heeft gelopen en toen is gestopt wegens zware faal-angst en een vorm van contactgestoordheid.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 13:36
Wat voor soort baan zoek je?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:47

Onbekend

...

Bij een solicitatie zou ik de klachten niet geheim houden. Gewoon aangeven waarom je geen 40 uur per week wilt (kan) werken en dan weet het bedrijf waar ze aan toe zijn.
Als je het niet vertelt en "je valt door de mand" dan weet je bijna zeker dat je wéér een andere baan mag zoeken.

Maar bij een sollicitatie mag je natuurlijk ook argumenten aanvoeren zoals gunstige vooruitzichten zoals een diploma. (Als je oververmoeidheidsklachten afnemen kan je dat natuurlijk ook aanvoeren.)
Ik raad je aan om bij een wat groter bedrijf te solliciteren, want deze hebben namelijk meer mogelijkheden om wat extra aandacht te besteden aan minder valide personeel. Je bent namelijk niet de enige die dit soort klachten hebt en wil werken.

In welke richting doe je een opleiding en uit welke regio kom je?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

- Wajong uitkering? (Gaat dus niet op als ik naar je leeftijd kijk, weet ook niet of dat nog bestaat met de huidige regels)

- Idd partime
Ik kom zelf uit de wao vandaan, ben nog steeds voor een deel afgekeurd. Vermoeidheid is een van de gevolgen waar ik mee te maken heb. Hiervoor werkte ik fulltime.
Ik werk 2 dagen in de week, en val in waar het nodig is (laatste tijd veel weken gewerkt waar ik bijna fulltime werkte), en moet zeggen, prima te doen. Maar ik moet zelf de grens in de gaten houden, maar zet ook alles op alles om mezelf stabiel te houden (zorgen dat ik niet meer ziek wordt, ont-stressen/gezond eten/leven, dat gaat nu 2 jaar goed, ik kampte met ernstige darmontstekingen die van chronische aard zijn + burnoutklachten, maar goed, das waarschijnlijk omdat ik zo moe was van me lichaam achteraf gezien).

Als je iets mankeert is het idd knap lastig want de regels kijken niet meer naar wat je mankeert of wat je kunt, maar gaan van heel algemene dingen uit en een aantal dingen worden niet onderkent.
Pas als je bijv een aantal keer per week naar het ziekenhuis moet voor behandeling dan wordt er gesteld dat je op die dagen dus niet in staat bent om te werken.

Mijn ervaring is dat cwi weinig ervaring heeft met deze dingen, daarvoor moet je bij het uwv zijn.
Bij mij waren er niet eens zaken overgedragen van het uwv naar het cwi.
Ook misschien huisarts/verdere behandeling?
Waar komen je klachten vandaan, wat is de oorzaak? Is er een behandeling voor mogelijk? Hetzij lichamelijk hetzij psychotherapie?

Ik heb eerlijk bij m'n sollicitatie gezegd hoe de vork in de steel zat, en ze zijn eerder te voorzichtig met me dan andersom (steeds vragen als ik extra werk van gaat het nog goed, wordt het niet teveel? Dat vind ik erg attent van een werkgever want het kan ook anders weet ik).

En voor jezelf een plan opstellen van kijken hoe je zoveel mogelijk uit jezelf en je dag kunt halen, een goede balans leggen in je dag zodat je ook meer draagkracht krijgt en zo optimaal mogelijk je energie verdelen. Voor jezelf kijken waar je energie van krijgt en wat juist veel kost, en kijken of je daar een balans in kunt vinden.
Bepaal ook voor jezelf wat je qua werk aankunt qua belastbaarheid.

En een budget opstellen; dan kun je zien wat je uitgeeft, mogelijk op wat je kunt besparen, en dus zien wat je nodig hebt aan inkomsten. Ook kijken of er regelingen zijn als huursubsidie, vangnetregeling (weet niet of dat nog bestaat) etc.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:17
offtopic:
Ik heb een poging gedaan de titel aan te passen zodat het enigszins het onderwerp dekt. Suggestie evt. per topic report :)

Verwijderd

Topicstarter
Vos schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:23:
Is een bijbaan van bijv. 5 dagen 4 uur geen optie? Dan houd je iedere dag tijd over voor je studie, maar je werkt niet heel lang. Of is studeren dan niet meer mogelijk ivm de vermoeidheid?
Dit is inderdaad wel een goeie tip, door een baan proberen te vinden van halve dagen, dan kan ik ook weer wennen (en hopelijk meer energie opbouwen) aan het werk en kan ik ondertussen gewoon m'n twee studies afronden (tegen de zomer klaar). Maar 20 uur per week kan ik nauwelijks m'n rekeningen van betalen, daarom dacht ik via het CWI zodat ik een compensatie kan krijgen voor de uren dat ik niet in staat ben te werken (ziekte). Maar misschien dat ik gewoon met 20uur moet beginnen, m'n ouders kunnen me financieel wel tijdelijk ondersteunen voor 6-12 maanden maar ook niet veel (ca. 300 euro per maand). En dan na een paar maanden gewoon naar het CWI te stappen om te kijken wat te doen met de rest uren die ik niet kan werken (WIA ofzo), dan hoef ik me in ieder geval niet uit te schrijven voor m'n studie nog. Een ochtend of een middag lukt nl. prima, maar daarna slaat de vermoeidheid toe en moet ik rusten/slapen anders val ik gewoon om.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 15:37 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien dat sommige mensen nu even flink tegen de schenen schop maar volgens mij is het CWI nooit echt een instelling geweest die geld "weggeeft" aan mensen die nog nooit gewerkt hebben. Ze kunnen ongetwijfeld je helpen een baan te vinden die past bij jouw huidige situatie. Verder is er nog zoiets als de IB-Groep; geen idee hoeveel je rekeningen/schulden zijn en wat er maandelijks uitgaat maar met een redelijk heftige lening en aanvullende beurs, zie ik voldoende mensen hun studie kunnen afronden.

Wat mij betreft is jouw situatie erg vervelend, vooral omdat je klachten redelijk "random" zijn en dus niet kunnen worden ingepland in een werkschema maar als ik om me heen kijk naar het huidige arbeidsklimaat, vermoed ik dat een werkgever liever jou in dienst neemt voor x aantal uur in de week, bij voldoende inzet, dan iemand die daar "verplicht" is komen te solliciteren.

Gooi er eens een briefje of 10 a 15 uit naar een aantal bedrijven in de buurt waarvan jij denkt dat hun werk en jouw tijd/klachten op elkaar afgestemd kunnen worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als je niet genoeg verdient om je rekeningen te betalen, kan je je ook 'laten' afkeuren. Als je afgekeurt bent(of waarschijnlijk gedeeltelijk in jouw geval) krijg je een aanvulling op je inkomen.
Een brief van je huisarts is alleen is dan echt niet genoeg.

Dus: gewoon gaan solliciteren en pas aankloppen bij CWI/UWV als je echt geen (partime)baan kan vinden

Verder zou ik als overheid ook zoiets hebben van: wel 2 studies kunnen afronden, maar niet (gedeeltelijk) kunnen werken...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:17
Parttime werken is een oplossing, maar dan nog zal er een keuze gemaakt moeten worden. Zoals het nu gepresenteerd wordt is het voor een werkgever eenvoudigweg niet aantrekkelijk:
• 50% energie* werken
• 40% energie studie 1
• 25% energie studie 2
Terwijl TS maar ca. 50% energie heeft door z'n ziekte. Een werkgever is wel gek om hier in mee te gaan (diezelfde houding zou TS overigens moeten hebben). Een realistisch scenario bestaat eerder uit het verdelen van de energie over werk (30%) en studie 1 (20%).

De oplossing hier is om "beter" te worden en dat lukt niet door financiele en studie redenen voor te laten gaan.

* = voor normale gezonde stervelingen

Verwijderd

Kurios schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:17:
Als je niet genoeg verdient om je rekeningen te betalen, kan je je ook 'laten' afkeuren. Als je afgekeurt bent(of waarschijnlijk gedeeltelijk in jouw geval) krijg je een aanvulling op je inkomen.
Een brief van je huisarts is alleen is dan echt niet genoeg.

Dus: gewoon gaan solliciteren en pas aankloppen bij CWI/UWV als je echt geen (partime)baan kan vinden

Verder zou ik als overheid ook zoiets hebben van: wel 2 studies kunnen afronden, maar niet (gedeeltelijk) kunnen werken...
Afkeuren is niet zomaar gebeurd, en ik gok dat er op basis van chronische vermoeidheidklachten ook zeker niet afgekeurd zal worden.
Ook niet met artsenverklaring. Maargoed, dat verschilt ook per arts/per uwv. Maar met wat ik weet zullen ze op basis van enkel die klachten zeker niet afkeuren, misschien wel een reintergratietraject in.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Misschien handig om te weten, je bent niet verplicht om je gezondheid status tijdens je solicitatie gesprek aan te geven.

link: http://www.leren.nl/cursu...onbehoorlijke-vragen.html

Door tijdens het eerste gesprek al aan te geven welke klachten je hebt, levert dit direct al een slecht beeld op. Doe dit eventueel bij een tweede gesprek, waarbij je al geselecteerd bent en je wensen naar voren kunt schuiven zoals, de klachten, eventueel compensatie op salaris etc.

Ik ken namelijk iemand die met een chronische spierziekte, door deze methode toe te passen ook een goede baan heeft gevonden.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
PCMedic schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:20:
Misschien handig om te weten, je bent niet verplicht om je gezondheid status tijdens je solicitatie gesprek aan te geven.

link: http://www.leren.nl/cursu...onbehoorlijke-vragen.html

Door tijdens het eerste gesprek al aan te geven welke klachten je hebt, levert dit direct al een slecht beeld op. Doe dit eventueel bij een tweede gesprek, waarbij je al geselecteerd bent en je wensen naar voren kunt schuiven zoals, de klachten, eventueel compensatie op salaris etc.

Ik ken namelijk iemand die met een chronische spierziekte, door deze methode toe te passen ook een goede baan heeft gevonden.
Ondanks dat deze niet positief mogen overkomen hoe is het voor de werkgever verwacht je als hij opeens vermoeid wordt en weg moet? Dat zal ook niet echt bepaalt netjes overkomen dat je zoiets achter de hand hebt gehouden.
Ik zou zelf eerder rustig opbouwen adhv een bijbaantje bv bij een callcenter, dat is lekker relaxed werk en kun je met de tijd ook het aantal uren opbouwen. Die lijmen je toch graag voor meer uren dan je eerst in je hoofd had zitten. Tevens is het mogelijk om daar bv in het weekend vaak te werken wat ook nog eens meer verdient. Ik deed dit 32 uur tijdens mn studie en hield 1400 euro per maand over. Hier kreeg ik toch wel bijna alles mee betaald.
Tevens vraag ik me een beetje af, als je plots moe wordt, hoe verwacht je hier in de toekomst dit in te gaan vullen? Dit kan toch knap lastig zijn lijkt me voor ongeacht welke baan. Is het zo dat je het aantal uur kunt opbouwen tot 40 zodat je er meer gewend aan raakt en zodanig ook minder last van ult krijgen?

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-01 17:52

feej

giraffemeisje

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:36:
Maar 20 uur per week kan ik nauwelijks m'n rekeningen van betalen, daarom dacht ik via het CWI zodat ik een compensatie kan krijgen voor de uren dat ik niet in staat ben te werken (ziekte). Maar misschien dat ik gewoon met 20uur moet beginnen, m'n ouders kunnen me financieel wel tijdelijk ondersteunen voor 6-12 maanden maar ook niet veel (ca. 300 euro per maand).
Begrijp ik goed dat je nu uit de situatie komt dat je leeft van je stufi, je stufi ophoudt en je dus moet gaan werken, maar dat je niet kan rondkomen van 20 uur per week werken?

Met 80 uur per maand werken verdien ik meer als wat ik aan stufi krijg, en ik krijg een aardige mep stufi, zeg maar :+. Ik zie even het issue niet zo?

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
n4m3l355 schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:51:
[...]

Ondanks dat deze niet positief mogen overkomen hoe is het voor de werkgever verwacht je als hij opeens vermoeid wordt en weg moet? Dat zal ook niet echt bepaalt netjes overkomen dat je zoiets achter de hand hebt gehouden.
Ik heb toch niet neergezet dat hij alles achterwege moet laten.. of wel soms?
Ik geef alleen maar aan, dat hij niet verplicht is om deze vraag tijdens een solicitatie gesprek te beantwoorden. Hoewel jij het niet netjes vindt, dat dit tijdens het eerste gesprek achterwege wordt gelaten. Vindt ik het niet netjes dat een solicitant op basis van een ziekte word bevooroordeelt. Je soliciteerd ten slotte voor een baan en de werkgever zoekt iemand die een functie kan vervullen.

Als hij dat kan, zelfs met een chronisch ziekte. (Daarvoor soliciteer tenslotte, je kiest voor iets wat bij je past.)
Dan bestaat er gewoon een grote kans dat hij afvalt vanwege het feit dat hij tijdens zijn eerste gesprek al aangaf dat hij ziek is. De eerste indruk tijdens een solicitatiegesprek is al belangrijk, in die paar seconde wordt er al gekeken of je bij hun past. Daarna probeert men te kijken of je bij de functie past. Wees nou eerlijk, zou jij tijdens een solicitatiedag iemand aannemen die tijdens zijn eerste gesprek al aangeeft dat hij ziek is en jij nog 5 andere solicitanten voor de deur hebt staan?

Ik zou zeggen door het tijdens het eerste gesprek achterwege te laten. Heb je gewoon een grotere kans op een eerlijke beoordeling.

Verwijderd

Wat ik niet helemaal snap (niet als bash bedoeld) is dat je dan wel 2 studies naast elkaar half om half aan het doorlopen bent ipv eerst eens eentje helemaal af te ronden. Dan heb je A een betere kans op een fatsoenlijke baan en B levert dat minder vermoeidheid op lijkt mij dan 2 studies en een baantje. Persoonlijk vrees ik ook dat er niet veel werkgevers zullen zijn die slikken dat je last hebt van oververmoeidheid, maar intussen wel vrolijk 2 studies volgt ipv 1 zoals de meesten...

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:35

Miezie

Niet te moeilijk doen...

De IB heeft voor ziektedingen allemaal regelingen, wellicht kun je contact met hen opnemen?

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Als je een constructieve bijdrage hebt, graag. Dit soort oneliners passen niet in een fatsoenlijke discussie

[ Voor 78% gewijzigd door SmartDoDo op 24-12-2007 18:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:55:
Wat ik niet helemaal snap (niet als bash bedoeld) is dat je dan wel 2 studies naast elkaar half om half aan het doorlopen bent ipv eerst eens eentje helemaal af te ronden. Dan heb je A een betere kans op een fatsoenlijke baan en B levert dat minder vermoeidheid op lijkt mij dan 2 studies en een baantje. Persoonlijk vrees ik ook dat er niet veel werkgevers zullen zijn die slikken dat je last hebt van oververmoeidheid, maar intussen wel vrolijk 2 studies volgt ipv 1 zoals de meesten...
Met mdevente.

Maak eerst studie A af en doe je bachelor een jaar later. Je studieresultaten blijven staan als je een jaar stopt met de bachelor (wel even navragen bij de studieadviseur). Je moet priotiteiten stellen. Volgens mij zijn je prioriteiten: 1) afstuderen in februari (studie A), 2) werk op basis van studie A, 3) bachelor (studie B ) in deeltijd afmaken.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 23:41

Ardana

Mens

Je kan een beroep doen op de Wajong tot ver na je 18e, ik geloof zelfs tot na je 27e.
Voorwaarde is dat je, 't jaar voorafgaand aan 't jaar waarin je 18 werd, al ziek was.

Mogelijkheden:
* Stufi: alles lenen
* Stufi: informeren naar mogelijkheden m.b.t. ziekte
* Wajong aanvragen (deels)
* bijstand aanvragen (wel met 'n goed verhaal komen, bezwaar tegen afwijzing indienen etc.). Bijstand is bedoeld voor hen die niet zelf in hun onderhoud kunnen voorzien. Als je dan ook nog aangeeft dat je bereid bent de bijstand terug te betalen (dus geen bijstand om niet, maar in de vorm van een lening) en 'n onderpand hebt (bijv. je ouders met hun woning), kan je, als je hard knokt, best 'n eindje komen.
* op korte termijn 1 van de 2 studies afmaken, en daarmee part time gaan werken zodat je je 2e kunt afmaken.
* iemand anders vragen 'n lening te verstrekken.
* toch bij je ouders gaan wonen. Zeker als ik lees dat je bijna bent afgestudeerd, zal het maar voor 'n paar maanden zijn, dat is toch wel te overleven?
* thuiswerk gaan doen? Voordeel dat je zelf kan inplannen wanneer je wat doet.
* nu alvast je opgedane kennis ten gelde maken? Geen idee wat je studeert...
* via 'n uitzendbureau gaan werken?
* budgetplan maken over hoeveel geld je nu écht per maand nodig hebt... wellicht veel minder dan je denkt... € 30 pw huishoudgeld is (zeker als 't tijdelijk is) te doen voor 1 persoon.
* is 't mogelijk om je woonkosten te delen? dan is 't voeren van 'n huishouden ook goedkoper.

Veel succes iig.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 11:03
Als je wel beschikbaar bent voor werk, bel dan gewoon eens het CWI en vraag waarvoor je in aanmerking kan komen. Het CWI is GEEN uitkerende instantie dus niemand krijgt geld van het CWI (uitgezonderd het personeel natuurlijk)

Ze kunnen je precies vertellen wat wel en niet mogelijk is aan uitkering (via Gemeente of via UWV) daar is het CWI voor.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je kan een beroep doen op de Wajong tot ver na je 18e, ik geloof zelfs tot na je 27e.
Voorwaarde is dat je, 't jaar voorafgaand aan 't jaar waarin je 18 werd, al ziek was.
De Wajong gaat tot 30 jaar. Hier is wat meer informtie.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

greatgonzo

schit-te-rend!

paar vragen:
- waarom kan je bij de IB niet bijlenen, volgens mij is dit toch mogelijk tot het moment dat je je diploma haalt.

- waarom is wonen bij je ouders geen optie?

Je zegt zelf dat het kleine wonen je ervan weerhoudt. Dat zou ik, persoonlijk, niet als zwaarste tegen argument vinden. Je vind het moeilijk balans te zoeken in de verhouding werk/studie1/studie2), maar vergeet misschien ook nog dat, als je op jezelf woont, ook nog veel tijd in eten koken, schoonmaken ed gaat zitten.
Als ik zelf door ziekte niet alle tijd kan benutten, zou ik het juist prettig vinden bij mijn ouders te wonen, tenminste tot je alle studies voltooid. Je hoeft je niet meer druk te maken over het huishouden, de huur, andere vaste lasten. Je kan dan alle energie stoppen in je studies, en de tijd die je evt over hebt stoppen in een bijbaan.

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 22:29 ]

Pagina: 1