[XP] Standaard verbergen van een bepaalde extensie

Pagina: 1
Acties:
  • 919 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LM1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-02 16:41
Ik ben momenteel een beetje aan het rommelen met het programma 'mixmeister' (programma om muziek te mixen). Als je een muziekbestand in het programma laadt maakt mixmeister, in dezelfde map waar het muziekbestand staat, een .mxm bestand. Ik vind het behoorlijk irritant werken als die bestandjes tussen al mijn muziek staan.

Daarom vroeg ik me af of het misschien mogelijk was om een bepaald extensie (in mijn geval dus ".mxm") standaard het kenmerk "verborgen" te geven, zodat ik dit niet bij elke map handmatig hoef te doen...

bij voorbaat dank! _/-\o_

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:49
Voor zover ik weet is dit geen functie die standaard in XP/Vista aanwezig is.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:50
In de commandprompt: attrib *.mxm +h (in de juiste folder).

Geen idee of het werkt overigens...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Misschien kun je de mxm bestanden via het register toevoegen aan de standaard bestanden waarvan xp de extensie al verbergt. Even zoeken op 'Hide file extensions for known file types' en je komt bij de registry key 'NeverShowExt', misschien dat je hier bestanden kunt toeveoegen, zit zelf even niet op een windows machine dus kan niet kijken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nielson schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:35:
Misschien kun je de mxm bestanden via het register toevoegen aan de standaard bestanden waarvan xp de extensie al verbergt. Even zoeken op 'Hide file extensions for known file types' en je komt bij de registry key 'NeverShowExt', misschien dat je hier bestanden kunt toeveoegen, zit zelf even niet op een windows machine dus kan niet kijken.
Dat is niet wat de TS bedoelt. Als je had gelezen, dan had je kunnen lezen dat hij het bestand wil verbergen zoals je desktop.ini standaard niet ziet. Hij wil het bestand de attribuut hidden geven.

Ik zou ook gaan voor een klein script dat deze attribuut aanzet zoals Marco aangaf. Dat werkt prima (net ff getest).

Commandline FTW | Tweakt met mate