Zoals ook hier op GoT is besproken, werkt het XMLTV-script tv_grab_nl niet meer om de programmagids van Mythtv te updaten. Ik ben daarom overgestapt naar tv_grab_nl_py, hetgeen ik inmiddels aan de praat heb gekregen. Het volgende commando werkt dan ook prima vanuit de shell:
Hetzelfde commando lijkt echter als Cron-job niet te werken. Ook al draai ik het iedere nacht (althans, daar geef ik Cron opdracht toe), na een paar dagen heb ik geen programma-informatie meer. Draai ik het vervolgens handmatig, dan is de database weer vol... voor een paar dagen.
Het gaat om Kubuntu 7.04; ik gebruik KCron om het in te stellen. Crontab ziet overigens ok uit:
Ik kan nergens een log vinden van Cron en na bestuderen van diverse manuals heb ik ook geen optie gevonden om logging aan te zetten. Iemand een idee hoe ik die kan aanzetten? Of wat ik fout doe?
code:
1
| mythfilldatabase --graboptions "--slow --config-file /home/crakie/.xmltv/tv_grab_nl_py.conf" |
Hetzelfde commando lijkt echter als Cron-job niet te werken. Ook al draai ik het iedere nacht (althans, daar geef ik Cron opdracht toe), na een paar dagen heb ik geen programma-informatie meer. Draai ik het vervolgens handmatig, dan is de database weer vol... voor een paar dagen.
Het gaat om Kubuntu 7.04; ik gebruik KCron om het in te stellen. Crontab ziet overigens ok uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| # Backup Home 0 4 * * * cp -r -u /home/* /media/External/Backup\ Home/ # Mythfilldatabase 0 8 * * * mythfilldatabase --graboptions "--slow --config-file /home/crakie/.xmltv/tv_grab_nl_py.conf" # This file was written by KCron. Copyright (c) 1999, Gary Meyer # Although KCron supports most crontab formats, use care when editing. # Note: Lines beginning with "#\" indicates a disabled task. |
Ik kan nergens een log vinden van Cron en na bestuderen van diverse manuals heb ik ook geen optie gevonden om logging aan te zetten. Iemand een idee hoe ik die kan aanzetten? Of wat ik fout doe?
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.