Toon posts:

[WLAN] 11Mbit moet 54Mbit zijn :|

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
1x Tele2 WIFI modem/router in huiskamer. Werkt goed, geen problemen.
1x Sweex WIFI Router in een kamer boven, Werkt soort van goed, hij zou 54MBit zijn, maar ik krijg er niet meer dan 11 uit.

De opstelling.

In de huiskamer tele2, waarvan de wifi dus goed werkt. Met m'n laptop is het snel, prima werken, downloaden alles gaat goed :)

Echter 2 pc's die boven staan, ook WIFI kaartjes in, alleen is het signaal te zwak om goed verbinding te kunnen maken.

Dus:

Sweex bakkie ergens vandaan getoverd, WIFI 54Mbit. prima. ethernet kabel van Tele2 naar boven, en die in het sweex routertje gestopt. Wlan boven is nu ook goed, alleen is de verbinding niet meer dan 11Mbit. Mijn vraag...hoe kan dat? :S Kabel te lang? doe ik iets verkeerd?

• Dracoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-03 21:56
Heej KrewZial,

Ik begrijp dat je een wifi pci kaartje in de pc's boven hebt zitten? Heb zelf de ervaring dat deze dingen veelal gestoort worden door de pc kast. Misschien is een externe wifi module (via usb) een betere oplossing.. en anders gewoon aan een draadje naar je pc's leggen , heb je bij een vaste pc toch geen last van.

Succes,
Dracoo

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:44

QinX

Shai-Hulud

Sorry hoor ,maar wat is het nut van wifi op 2 pc's als je een ethernet kabel naar boven moet aanleggen op die in een router te stoppen zodat je alsnog wifi hebt? het punt van draadloos is toch dat je geen draden hoeft te leggen? al helemaal naar boven.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Verwijderd

Topicstarter
Dracoo schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:57:
Heej KrewZial,

Ik begrijp dat je een wifi pci kaartje in de pc's boven hebt zitten? Heb zelf de ervaring dat deze dingen veelal gestoort worden door de pc kast. Misschien is een externe wifi module (via usb) een betere oplossing.. en anders gewoon aan een draadje naar je pc's leggen , heb je bij een vaste pc toch geen last van.

Succes,
Dracoo

Dongle heb ik notabene liggen, ga ik zo even proberen
. Dank je.
Haalt helaas ook maar 11 mbit uit die sweex.

Draadje zou geen ramp zijn, maar waarom WIFI kopen om er vervolgens een draad aan te hangen 8) Alleen ben ik zo iemand die wilt weten waar het kastje niet doet waar het voor gemaakt is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
QinXi schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:59:
Sorry hoor ,maar wat is het nut van wifi op 2 pc's als je een ethernet kabel naar boven moet aanleggen op die in een router te stoppen zodat je alsnog wifi hebt? het punt van draadloos is toch dat je geen draden hoeft te leggen? al helemaal naar boven.
Omdat boven een kantoor gedeelte is waar ook met een laptops gewerkt moet worden.
Er zijn verschillende kamers boven, waar die WiFi router niet komt te staan...kabeltje naar boven, router tactisch verstoppen en klaar. Dan moet er nog een afstand afgelegd worden naar 1 van de kamers boven. Wat dus draadloos kan...

Je bent niet verplicht te reageren natuurlijk.... :/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 13:05 ]

Verwijderd

Haal je maar max 11Mbit op 54g of staat je wlan op 802.11b te werken? Is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.

• Dracoo
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:01:

Dongle heb ik notabene liggen, ga ik zo even proberen
. Dank je.
Haalt helaas ook maar 11 mbit uit die sweex.
Heb je die dongle nu rechtstreeks op je pc aangesloten? Dan heeft ie natuurlijk ook last van de pc. heb je geen usb hub/verlengkabeltje waarmee je m op je bureau kan leggen (of in ieder geval verder van je pc af)

Dracoo

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:10:
Haal je maar max 11Mbit op 54g of staat je wlan op 802.11b te werken? Is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.
Ik haal maar Maximaal 11Mbit op 54g inderdaad.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Wat bedoel je met ik haal maar 11mbit?
Hoe kom je aan de waarde? Maakt je netwerk verbinding met 11mbit?
Of heb je een internet speedtest gedaan en haal je daar 11 mbit?

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:22:
Wat bedoel je met ik haal maar 11mbit?
Hoe kom je aan de waarde? Maakt je netwerk verbinding met 11mbit?
Of heb je een internet speedtest gedaan en haal je daar 11 mbit?
Als ik naar de verbindingseigenschappen kijk, zie ik staan

- Signaal: Uitstekend
- Snelheid: 11 Mbit

Waar ik beneden bij m'n tele2 router met laptop hetzelfde krijg maar dan

- Snelheid: 54Mbit

Nog een verschil, als ik boven usenet aanzet, komt hij niet boven de 500KB/s uit
Doe ik dit beneden, dan zit ik aan de 1,2 MB/s

Verwijderd

Dan zit je dus niet op 54G, naar mijn weten geeft Windows anders ook geen 11Mbps aan bij snelheid. Heb je de Sweex wel op 54g ingesteld of op mixed (als dat mogelijk is)? Probeer hem dan eens hard op 54g te zetten en kijk of je verbinding kan krijgen met de Sweex.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:48:
Dan zit je dus niet op 54G, naar mijn weten geeft Windows anders ook geen 11Mbps aan bij snelheid. Heb je de Sweex wel op 54g ingesteld of op mixed (als dat mogelijk is)? Probeer hem dan eens hard op 54g te zetten en kijk of je verbinding kan krijgen met de Sweex.
Wazig dus, ik ga het even proberen, Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:53:
[...]

Wazig dus, ik ga het even proberen, Thanks!
Krijg nou het heen en weer... :) Het schijnt te werken nu _/-\o_

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:48:
Het kan wel 802.11g zijn hoor. Veel routers/kaartjes verlagen de doorvoersnelheid bij een slecht signaal om een goed signaal te bekomen.

Zo krijg ik, bij verbinding met het netwerk van de buren, een snelheid tussen 24 en 54mb/s. Bij zeer slechte ontvangst kan het zelfs 1mb/s zijn.

Je kan de snelheid wel forceren op 54mb/s maar je gaat in praktijk geen snelheidswinst krijgen denk ik. Natuurlijk; meten = weten ;) Snelheidstest dus!

[ Voor 10% gewijzigd door Admiral Freebee op 22-12-2007 14:03 ]

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:03:
[...]

Het kan wel 802.11g zijn hoor. Veel routers/kaartjes verlagen de doorvoersnelheid bij een slecht signaal om een goed signaal te bekomen.

Zo krijg ik, bij verbinding met het netwerk van de buren, een snelheid tussen 24 en 54mb/s. Bij zeer slechte ontvangst kan het zelfs 1mb/s zijn.

Je kan de snelheid wel forceren op 54mb/s maar je gaat in praktijk geen snelheidswinst krijgen denk ik. Natuurlijk; meten = weten ;) Snelheidstest dus!
Dat klopt, maar dan geeft Windows geen speed van 11Mbps aan ;) De 'speed' in windows is namelijk de maximale snelheid die gehaald kan worden met de 802.11-standaard die op dat moment wordt gebruikt. Aangezien daar 11Mbps stond, kon het dus geen 802.11g zijn.

• Dracoo
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:09:
[...]

Dat klopt, maar dan geeft Windows geen speed van 11Mbps aan ;) De 'speed' in windows is namelijk de maximale snelheid die gehaald kan worden met de 802.11-standaard die op dat moment wordt gebruikt. Aangezien daar 11Mbps stond, kon het dus geen 802.11g zijn.
Zodra de snelheid (vanwege slechte verbinding) omlaag gehaald word, wordt er een andere (langzamere) 802.11-standaard gebruikt.. dit betekent echter niet dat de router verkeerd ingesteld staat, maar gewoon dat de verbinding niet goed genoeg is om hogere snelheden te behalen.

Verwijderd

Dracoo schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:16:
[...]

Zodra de snelheid (vanwege slechte verbinding) omlaag gehaald word, wordt er een andere (langzamere) 802.11-standaard gebruikt.. dit betekent echter niet dat de router verkeerd ingesteld staat, maar gewoon dat de verbinding niet goed genoeg is om hogere snelheden te behalen.
Dat zegt Admiral Freebee ook en ik geef toe dat dat klopt :z Ik geef alleen aan dat het in dit geval geen 802.11g was dat er werd gebruikt tussen Sweex en pc/laptop itt wat de TS dacht.

• Dracoo
Wat dus betekent dat dat er express terug geschakeld is en daar doelde ik net dus op ;).

Maar goed, probleem lijkt naar mijn idee nog steeds te liggen aan teveel storing rond de wifi module/dongle.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt gruwelijk aan de Sweex... na heel even goed gedraaid te hebben.. sneuvelt het ding zojuist... .lampjes uit, verbinding weg... doet niks maar dan ook niks meer :D

Even router geleend van de buurman, en die werkt prima. 54Mbit, volle snelheid, no problemo. Ik ga nu dus maar even een nieuwe router halen. :*)

Dank nogmaals aan iedereen _/-\o_

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:30:
[...]

Dat zegt Admiral Freebee ook en ik geef toe dat dat klopt :z Ik geef alleen aan dat het in dit geval geen 802.11g was dat er werd gebruikt tussen Sweex en pc/laptop itt wat de TS dacht.
Welke standaard wordt er dan volgens jou gebruikt als Windows 24mbit aangeeft? Ik zou het gewoon vreemd vinden mocht er dan overgeschakeld worden naar 802.11b wat andere apparaten op het AP trager laat werken, ook al zijn ze verbonden in 802.11g modus.

Verwijderd

Topicstarter
Daar waar ik de snelheid zie, geeft hij de snelheid aan op bereik.
Dus als ik volle bak bereik heb, zegt hij 54Mbit

Als ik 1 of 2 streepjes heb, geeft hij lagere snelheden aan. Ik denk niet dat de opmerking van Herelam op gaat, over dat Windows iets niet aan kan geven. Want dat doet het weldegelijk.

Verwijderd

Dan denk ik idd dat ik daar toch een foute opmerking over heb gemaakt, heb ik blijkbaar altijd vol bereik. My bad!
Pagina: 1