Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[N95] firmware update en backup restore probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.656 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren besloot ik om mijn N95 te upgraden naar de laatste firmware versie V20.0.015. Reden: ik vond de telefoon wat traag in zijn menu's, en hij crashte regelmatig (reboot). Verder hoorde ik veel positieve geluiden over de nieuwe software.

Natuurlijk eerst een backup gemaakt via Nokia PC Suite. Ik heb alleen een backup van het telefoongeheugen gemaakt, omdat ik die van de geheugenkaart al had. De backup heb ik gemaakt via de datakabel, op de pc (een .nbu bestand), en niet op de geheugenkaart.

So far so good. De backup werd gemaakt zonder foutmeldingen. Het bestand is zo'n 18MB. Daarna de firmware update gedaan via Nokia Software Updater. Dit ging ook vlekkeloos. Na de firmware upgrade startte de telefoon probleemloos op. Wel zag alles er anders uit, en was mijn thema gereset. Geen probleem, even de backup terugzetten en klaar. Dacht ik.

Het terugzetten van de backup lukt niet. Het proces start wel op, maar het blijft hangen op 85%. Achteraf heb ik (o.a. hier) gelezen dat een backup die is gemaakt met een vorige firmware versie niet altijd zonder problemen terug gezet kan worden (Nokia bedankt...). Okee, het is ook wel mijn eigen schuld, ik had beter moeten lezen/voorbereiden voordat ik het had gedaan |:(

Goed, allemaal "had ik maar dit", "had ik maar dat", maar ik zou zo graag mijn contacts, berichten en agenda-items terug krijgen.

Nu heb ik ontdekt dat de backup die ik 3 maanden geleden had gemaakt op de MMC kaart wel probleemloos kan worden teruggezet. Dit terwijl hij ook gemaakt is met dezelfde oude firmwareversie als mijn nieuwe backup van gisteren! :? Jammer is echter dat de oude backup alleen mijn contacts bevat, en geen agenda/berichten. Ik had deze backup gemaakt op de 1e dag dat ik de telefoon had.

Volgende pogingen:
1) backup van MMC terug gezet (die oude dus)
2) backup van pc geprobeerd hier overheen terug te zetten. Mislukt. Blijft weer hangen op 85% |:(
3) het hele proces van firmware update installeren en backup terugzetten zo'n 5x herhaald. Zonder resultaat

Conclusies:
1) het backup bestand van de MMC kaart (Backup.arc) kan probleemloos worden teruggezet, maar is te oud om voor mij bruikbaar te zijn.
2) het backup bestand dat op mijn pc staat (Nokia N95_21-12-2007.nbu), kan niet worden teruggezet. Hij blijft eerst lange tijd steken op 51%, dan loopt ie door naar 67%, blijft daar ook even steken en blijft vervolgens hangen op 85%. Vannacht de hele nacht laten draaien met processor op volle toeren, in de hoop dat ie hem ooit zou oppakken. Helaas en jammer... Vanmorgen nog steeds op 85%.

Overige constateringen:
- Route66 (geinstalleerd op de MMC) draait, wonderlijk genoeg, zonder problemen na de firmware upgrade, en hoeft niet (zoals veel te lezen is) opnieuw geinstalleerd/geactiveerd te worden.
- Fring (skype/msn progje) is geheel verdwenen.
- Het bestand Nokia N95_21-12-2007.nbu (de backup op de pc) toont in Notepad alle informatie van mijn contacts/berichten/agenda-items.

Vragen:
- Is er een mogelijkheid om een .nbu bestand te converteren naar een .arc bestand? (die zou ik dan op de MMC plaatsen, om vanuit de telefoon de restore te doen) Ik heb al gegoogled, en kwam op het programma ABC Amber NBU Converter. Heb het geinstalleerd, maar bij het openen van het bestand worden slechts 2 berichten getoond, meer niet... :/
(Overigens kan ABC Amber NBU Converter niet converteren naar .arc, wel naar een hoop andere formaten waaronder .csv. Maar zoals gezegd wordt niet de hele inhoud van het bestand getoond, dus ik denk dat dit niet werkt...)
- Is er een mogelijkheid om handmatig het .nbu bestand te 'strippen', en datgene wat je nodig hebt (in mijn geval dus agenda-items en berichten) op te slaan in een terugzetbaar formaat?

Wie o wie heeft een oplossing, ik zou zo graag mijn agenda terug hebben....

Verwijderd

Ik zit met exact hetzefde probleem..

Erg frustrerend inderdaad, ik wil ook mijn contacten, berichten en kaldender items terug.
De voorkeur zijn toch de contacten.

Ik ben bezig geweest met Noki, een programma dat de .nbu kan extracten naar orginele files die nokia gestanderiseerd heeft. Deze bestanden kunnen vervolgens naar de telefoon worden gekopieerd via pc suite. Werkt prachtig, erg mooi programma, :O

Máár; het programma is gelimiteerd tot 50 contact items, ik heb er 400+ (die hij overigens netjes aangeeft maar niet uitpakt).

Jij al een (goede) oplossing ondertussen ?

Doe maar via het forum, daar is het immers een forum voor.

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 24-01-2008 12:16 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Probeer het eens in Nokia N95 (8GB) - Deel 8 ; dat topic gaat alleen maar over de N95. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Dit topic is gesloten.