Ik erger me ook wel soms dood aan mierenneukerige taalregeltjes (is dat nu met een of 2 tussen-n-en?), een taalfoutje maakt me écht niet uit, maar jou taalgebruik is echt abominabel. Punten en hoofdletters aan het begin van een zin, en ervoor zorgen dat je tekst toch een beetje leesbaar is, is al wat ik vraag.
De opbouw van een UPS is redelijk bekend hier (netspanning ==> acculader ==> accu ==> wisselrichter), je hebt 2 type's:
-Iets zuiniger en goedkoper: de uitgang hangt rechtstreeks aan de ingang, bij uitval van de netspanning wordt de wisselrichter zo snel mogelijk opgestart. Je hebt hier enige kans dat de overgang niet perfect verloopt, dit zelf maken is nogal moeilijk, en er is geen beveiliging tegen piekspanningen of te lage/hoge spanningen op het net. Daarnaast is het overschakelen als de netspanning weer opkomt een probleempunt (als de frequentie en fase van de gegenereerde spanning niet perfect overeenkomt met die van het net, kan je niet overschakelen).
-Wat duurder, maar superieur in eigenschappen: de ingang zorgt enkel voor het voeden van de accu, de uitgang wordt altijd gevoed door de wisselrichter. Deze types UPS kunnen erg veel aan, leveren altijd een nette uitgangsspanning (ook al wijkt de ingangsspanning en/of frequentie af).
Verder met heuveltje^, als je met deze info niet verder kan dan begin je er beter niet aan, een UPS bevat een aantal gevaarlijke punten die zonder meer dodelijk kunnen zijn.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.