Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[howto] hoe zit een UPS in elkaar => als de stroom uit valt

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 00:00
ik heb een vraagje ik weet niet hoe een UPs in elkaar zt en zou deie graag zelf willen maken ik kan aan alles komen en zekker aan de acccus of battereien
maar ik weet nie hoe het in elkaar zit
kan iemand mij helpen a.u.b. ??? :?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

de simpelste ups is een constante spanningsbron van 13.8v, een stel accu's en een omvormer
:)
je kunt trouwens geodkoper een bestaande ups kopen, die zijn beter geoptimaliseerd, hebben een mooie behuizing, software, gaan zuinigermet electriciteit om, noem maar op......

• PRaGA88
zou ge ook ene in u pc inbouwen
da zou handig zijn
hé??

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

joh dat is zo ongeveer het primaire bestaansrecht van een ups .. computers

anders waren die ding nooit zo goedkoop

fish zijn laptop heeft al een ingebouwde ups :P

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 22-12-2007 12:22 ]

Iperf

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

PRaGA88 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:15:
zou ge ook ene in u pc inbouwen
da zou handig zijn
hé??
Je kunt er een kopen en in een pc bouwen.
Maar het gewicht, de extra storingen die kunnen onstaan door een slecht afgeschermde zware trafo in je pc, en de benodigde ruimte. maken dit gewoon bijzonder onpractisch.

En als je zelf niet kan bedenken hoe het kan, doe het dan ook niet.
Die krengen zijn niet bepaald ongevaarlijk om aan te sleutelen.

Verder wil ik best geloven dat je trots bent om belgisch te zijn, maar dit is een nederlandstalig forum dus probeer ook een beetje fatsoenlijk nederlands te typen s.v.p.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:38

T1psY

Dumo-Technics

gwn een transfo --> 220V omzetten naar 13.8V, gelijkrichten, dikke condensator om af te vlakken... Voor de transfo een relais. Als stroom van het relais afvalt, schakelt het een contact om, 12V van de battery wordt aan de omvormer gesloten, en die geeft weer netjes 220V af die je kan gebruiken voor wat dan ook...

http://www.dumo-technics.com

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Ik erger me ook wel soms dood aan mierenneukerige taalregeltjes (is dat nu met een of 2 tussen-n-en?), een taalfoutje maakt me écht niet uit, maar jou taalgebruik is echt abominabel. Punten en hoofdletters aan het begin van een zin, en ervoor zorgen dat je tekst toch een beetje leesbaar is, is al wat ik vraag.
De opbouw van een UPS is redelijk bekend hier (netspanning ==> acculader ==> accu ==> wisselrichter), je hebt 2 type's:
-Iets zuiniger en goedkoper: de uitgang hangt rechtstreeks aan de ingang, bij uitval van de netspanning wordt de wisselrichter zo snel mogelijk opgestart. Je hebt hier enige kans dat de overgang niet perfect verloopt, dit zelf maken is nogal moeilijk, en er is geen beveiliging tegen piekspanningen of te lage/hoge spanningen op het net. Daarnaast is het overschakelen als de netspanning weer opkomt een probleempunt (als de frequentie en fase van de gegenereerde spanning niet perfect overeenkomt met die van het net, kan je niet overschakelen).
-Wat duurder, maar superieur in eigenschappen: de ingang zorgt enkel voor het voeden van de accu, de uitgang wordt altijd gevoed door de wisselrichter. Deze types UPS kunnen erg veel aan, leveren altijd een nette uitgangsspanning (ook al wijkt de ingangsspanning en/of frequentie af).

Verder met heuveltje^, als je met deze info niet verder kan dan begin je er beter niet aan, een UPS bevat een aantal gevaarlijke punten die zonder meer dodelijk kunnen zijn.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• PRaGA88
maaar kunt ge ook 1UPS => scherm+PC+geluid
ofzo doen???

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Natuurlijk, je kan net zo veel aan een ups hangen als je wil, als je maar rekening houdt met de maximale belasting (een 600VA ups kan je met max 600watt continue belasten, idem voor een 1000VA)

Het beste kan je eens een energiemeter aan je pc hangen, pc flink belasten en kijken wat je verbruikt, daar 1/3 bij optellen en daar een ups op kopen.

• PRaGA88
ik kan zelfs mijn pc in mijn auto zetten als ik die eens nodig heb in de auto
maar da is nie practis en denk zelfs ook slecht voor u pc 8)7

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 06:22
PRaGA88 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:26:
ik kan zelfs mijn pc in mijn auto zetten als ik die eens nodig heb in de auto
maar da is nie practis en denk zelfs ook slecht voor u pc 8)7
Ooh, ja, natuurlijk. En dit heeft op welke manier te maken met je topic? :+

Volgens mij kan je beter even de posts van de moderator en andere mensen eens goed lezen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Clock schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:11:
[...]
Volgens mij kan je beter even de posts van de moderator en andere mensen eens goed lezen.
En de TS kan maar beter zijn Nederlands oppoetsen, anders is die vervloekte taalstrijd in België gauw over. Op zich is daar niks mee, maar ik gun die Walen de overwinning niet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
PRaGA88: ik heb je het voordeel van de twijfel gegeven, blijkbaar ben je na aandringen nog altijd te lui om het leesbaar te houden voor de mensen die je willen helpen.
Slotje wegens absoluut gebrek aan eigen inzet.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.