Gouden steeksleutel 2007: Beste Internetprovider

Pagina: 1
Acties:
  • 764 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Erg leuk deze verkiezing, maar er missen een aantal grote ISP's.
@home en Orange staan er niet eens tussen, terwijl die toch wel groter zijn dan een BBeyond of Telfort.
Wat is hier mis gegaan?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik vind het sowieso raar om de beste internetprovider te kiezen. Hoe kan je je mening daarover geven als je niet alle providers hebt gehad? Sommige providers werken alleen in bepaalde gebieden (Casema, Multikabel en UPC), terwijl van de anderen je toch eerst echt uitgeprobeerd moet hebben om een oordeel te kunnen vellen. In mijn geval zou ik alleen kunnen kiezen tussen Casema of Orange, omdat ik daar persoonlijk ervaring mee hebt. Dat betekent dat ik de anderen niet zou kunnen kiezen (niet omdat dat niet mag, maar omdat dat niet eerlijk is omdat ik die nog geeneens ken qua performance, prijs/kwaliteit enzo), maakt dit dan wel een eerlijke verkiezing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Dat argument dat geldt voor ongeveer alles wel. Ook voor die printers en ook voor die geheugenfabrikanten. Dat is dus helaas een non-argument.
Op die manier zou alleen t.net zelf dat kunnen doen door elke ISP, printer of geheugenchip uitgebreid te testen. Alleen is dit een publieksprijs, dus kan het publiek kiezen. Zo gek is dat toch niet?

Het gaat mij nu vooral om de beperkte keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door Murcielago op 22-12-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tegen polls die je een bepaalde richting op willen sturen door niet alle mogelijkheden er in op te nemen, kun je een paar dingen doen:
-negeren en dus niet invullen
-het meest onwaarschijnlijke antwoord geven: als de meerderheid dat doet, wordt de uitslag compleet ongeloofwaardig

Wat betreft het gegeven dat de meeste bezoekers/stemmers alleen maar ervaring hebben met het merk dat ze thuis hebben, of het merk dat ze er voor hadden (en weggedaan is omdat het -toevallig- niet beviel), da's zeker ook een probleem.
Op die manier wordt de uitslag van een "beste bla-bla"-poll meer "het merk/bedrijf dat bij t-net bezoekers in het algemeen het minste problemen/zorgen/ergernis geeft", dan "het merk/bedrijf dat het het beste product in huis heeft, objectief getoetst op kwaliteit, garantievoorwaarden, nazorg, helpdesk etc.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Het is een publieksprijs, dus dat probleem geldt voor alle prijzen waar een publiek op kan stemmen. Het is geen kwalitatieve meting maar een kwantitatieve meting. Maar dat laat ik liever buiten deze discussie.
Ik vrees dat ik nu moet stemmen op BBeyond? Dat is toch wel het meest onwaarschijnlijke antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis Orange in de lijst !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik heb dit zo'n beetje met alle polls van deze verkiezingen, mijn merk/type staat er steeds niet tussen.. ondanks dat het niet onbekende zijn, het is een beetje een gekleurde bedoening, naar mijn mening.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:25

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik mis XMS (heb ik zelf) in deze lijst en ook Orange. Wat is de bedoeling van deze verkiezing? Buiten het feit dat de kans dat er veel tweakers misschien bij 1 en dezelfde provider zitten (omdat iedereen die goed vind) kan hier dus nooit een duidelijke evenwichtige uitslag uitkomen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vind het ook een bijzonder matige poll... een aantal ISP's (4 maar liefst!) die onder hetzelfde bedrijf vallen (KPN), eentje die alleen voor zakelijk verkeer is (BBeyond), en als klap op de vuurpijl ontbreken een paar van de allergrootste ISP''s (Orange, @Home, TweakDSL).

Dit is geen poll 'beste ISP', dit is een poll 'wat is je huidige ISP' die ook nog kreupel is door het ontbreken van diverse providers.

Vind het idee van deze steeksleutels wel goed, maar de uitvoering matig tot ronduit slecht. Ook die van gisteren over printers... staan er welgeteld een paar zeer specifieke modellen. Wat is de kans dat iemand ervarting met méér dan één van die modellen heeft, laat staan met allemaal? Of ze zelfs maar kent? Ik schat ongeveer 1 op 1 miljoen ongeveer....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Die van de printers was inderdaad ook niet al te best, had daar dan gewoon de fabrikant genoemd zodat er in elk geval iets te kiezen is.

@maniacshouse, als iedereen die ene ISP goed vind, dan klopt de uitslag toch? Het is tenslotte een publieksprijs, geen kwalitatief onderzoek naar alle aspecten van het ISP-schap.

ontopic: Deze poll is inderdaad te beperkt, ik zou nog liever zien dat deze opnieuw gestart of geannuleerd wordt. De huidige is gewoon niet uitgebreid genoeg.

De keuze uit de volgende ISP's
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  Planet
 Casema
 Tele2
 Xs4all
 bbeyond
 Het Net
 Telfort
 UPC
 Multikabel
 KPN

is gewoon te beperkt.
Vooral als in het I&H subforum wordt gekeken.
Speedlinq, TweakDSL, Orange, @home, Alice, Tiscali, Caiway ontbreken allemaal.

Ik kan begrijpen dat de keuze tot 10 beperkt moest worden, maar de selectie is nu echt te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56

Martinspire

Awesomeness

En zoiezo, waarom de bedrijven (waar ervaringen eigenlijk heel verschillend kunnen zijn) en niet de hardware? Dus de routerfabrikanten enzovoorts?

Nouja, er zijn dna ook maar eigenlijk 5 polls die mij interessant lijken, de overige zijn niet mijn genre of zijn net als deze: overbodig.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De waarde van de uitslag is iig nihil. Als zelfs een @home er niet tussenstaat is de luist gewoon onzorgvuldig opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35
Ik ga niet weer alles herhalen wat anderen al genoemd hebben, maar ik ben ook van mening dat deze poll te beperkt is.

Goed, als je er nog meer bij moet zetten ben je haast wel genoodzaakt ook Belgische internetproviders er bij te zetten aangezien daar ook een groep gebruikers vandaan Tweaken. Waar stopt het dan? Wil je dan ook meteen alle providers van Europa aangezien je voor het zelfde geld ook in Takkichikistan kan zitten ;)

Persoonlijk had ik liever meer te kiezen gehad, dit is hetzelfde als het printerverhaal. "Wat is de beste printerfabrikant" oid. Neemt niet weg dat er ooit een grens is, maar het feit dat een aantal grote spelers op de internetmarkt niet zijn meegenomen vind ik toch wel erg slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sypher schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:16:
Ik ga niet weer alles herhalen wat anderen al genoemd hebben, maar ik ben ook van mening dat deze poll te beperkt is.

Goed, als je er nog meer bij moet zetten ben je haast wel genoodzaakt ook Belgische internetproviders er bij te zetten aangezien daar ook een groep gebruikers vandaan Tweaken. Waar stopt het dan? Wil je dan ook meteen alle providers van Europa aangezien je voor het zelfde geld ook in Takkichikistan kan zitten ;)
Overdrijven is nou ook weer een vak he ;) Zie het gewoon als de beste ISP in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhrm Alice er niet bij? ;)
Zoals bijna iedereen heb ik alleen maar echte ervaringen met één provider, de provider die ikzelf heb dus(XS4ALL) Wat ik over de rest weet heb ik alleen maar van horen zeggen en dat zijn dus meestal de negatieve ervaringen Want er zijn maar weinig mensen die hun positieve ervaringen met een provider posten op een forum oid.
De poll lijkt me dus een beetje onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 13:51

ODF

Wilbert de Vries lijkt wel een dip te hebben toen hij dit schreef want hoe kun je anders zoveel ISP's overslaan. Als die poll niet aangepast wordt start ik een poll voor de slechtste nieuws post van het jaar en er is maar 1 kandidaat.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Naast het feit dat de lijst dusdanig incompleet is - wat gewoon belachelijk is - zijn we tweakers. Dat de gouden steeksleutel verwijst naar het tweaken zou voor iedereen wel duidelijk zijn en daarmee zou een poll voor de meeste innovatieve provider veel meer op zijn plaats zijn.

Ik dacht altijd dat tweakers.net zich op wou stellen als een website voor professionele of gevorderde computergebruikers maar de gouden steeksleutel reeks is tot nu toe gewoon bar slecht uitgewerkt en hoort hier niet thuis imho.

Ik ben heel erg benieuwd wat het doel is van deze poll en welke argumenten/gedachten hierachter steken.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
We zijn er intern al mee bezig; de opmerkingen worden meegenomen. Hier komen we nog op terug :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Robin schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:39:
We zijn er intern al mee bezig; de opmerkingen worden meegenomen. Hier komen we nog op terug :).
Goede zaak, want deze verkiezing lijkt wel gewonnen te moeten worden door KPN (Telfort, het net, Xs4all, planet en kpn zelf). Telfort heeft nog nauwelijks historie. Hoe lang kunnen mensen daar nu over oordelen als ze alleen een abonnement afsluiten? Ik vind dat een provider wel een groot deel van dit jaar diensten moet hebben geleverd.
Maar hoe dan ook 5 van de 10 gekozen providers van kpn is gewoon erg raar.

Betere opties:

- kpn top (planet, xs4all, of kpn)
- kpn budget (telfort, tiscali, speedlinq) (hetnet hier ook bij?)
- tele2
- orange
- tweakdsl
- upc
- casema/@home/multikabel (zijn immers gefuseerd)
- caiway

Dan zit ik op 8 opties. Wellicht ben ik nog grote spelers vergeten.
Dan heb je nog kleine spelers als concepts-ict, compuserve en abel.
Alice sla ik over, omdat die nog nauwelijks historie heeft.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Robin schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:39:
Netjes, echter is de stemmingsronde bijna afgelopen. Of je wilt weer een nieuwe maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 20:22

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Wilbert de Vries in 'nieuws: Gouden Steeksleutel: beste internetprovider'
Klaarblijkelijk is niet iedereen het eens met de keuzemogelijkheden bij deze poll. Een leermomentje zullen we maar zeggen, maar dan wel een pijnlijke. Omdat we het nooit iedereen naar de zin kunnen maken, zal er altijd discussie blijven over waarom bepaalde merken, namen en fabrikanten wel of niet voorkomen.

Ik kan wel verklappen dat dit nimmer ingegeven zal zijn door commerciële belangen en dat we, zoals nu, moeten constateren dat een lijstje van tien isp's te beperkt is. Het compromis: stuur mij op wilbert@tweakers.net binnen 48 uur de naam van de provider waarvan jij vindt dat deze niet mag ontbreken en 27 december zal ik dan nogmaals een poll voor de beste internetprovider publiceren als een soort herkansing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede oplossing, chapeau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Met slim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe kan iemand nu werkelijk een oordeel over de verschillende internetproviders geven? Wij bijvoorbeeld hebben hier maar beperkte mogelijkheden en daarom altijd casema gehad. Het internet werkt goed, maar ben over een aantal zaken minder te spreken. Maar hoe moet ik nu de beste internetprovider kiezen? Ik kan natuurlijk nooit beoordelen hoe de andere internetproviders hadden kunnen zijn in die periode.

Op deze manier is met meer een populariteitspoll dan de kwaliteitspoll die bedoeld was.

[ Voor 20% gewijzigd door Kurios op 22-12-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:20:
Hoe kan iemand nu werkelijk een oordeel over de verschillende internetproviders geven? Wij bijvoorbeeld hebben hier maar beperkte mogelijkheden en daarom altijd casema gehad. Het internet werkt goed, maar ben over een aantal zaken minder te spreken. Maar hoe moet ik nu de beste internetprovider kiezen? Ik kan natuurlijk nooit beoordelen hoe de andere internetproviders hadden kunnen zijn in die periode.
Dan stem je dus gewoon niet. Op die manier tellen alleen de stemmen van de beste ISP, aangezien jij Casema niet goed vind en geen ervaringen hebt met anderen stem je niet. Op die manier krijgt Casema ook een stem minder als beste ISP wat juist jouw bedoeling is en daardoor stijgen automatisch de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kurios schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:20:

Op deze manier is met meer een populariteitspoll dan de kwaliteitspoll die bedoeld was.
Neem het niet te serieus ;). De uitslag wil gewoon zeggen dat bepaalde merken of bedrijven goed worden gewaardeerd of gebruikt door veel tweakers, of dat er juist veel verdeeldheid is. Dit los van enige onderbouwing, daar gaat deze hele serie polls helemaal niet over.

Maar idd, netjes Wilbert :) Misschien is het nog slim om even een linkje in het nieuwsitem naar je reactie te plaatsen zodat niemand zich meer ergert en gaat klagen? :)

/edit/
Zojuist mailde ik dit:
Solcon, TweakDSL, @Home, Tiscali, Orange, Speedlinq, Alice, Abel, CompuServe, Universiteitnetwerk @ thuis (Surfnet?), Scarlet, Quicknet, Fiberworld, Caiway, CompICT, Zeelandnet.
offtopic:
(CompICT is geen ISP zie ik net, maar ik heb't al gemailt :P)

Belgisch: Telenet, Telebyte.

Misschien handig om in dit topic de ISPs een beetje bij te houden zodat Wilbert niet 100x dezelfde namen in z'n mailbox krijgt :P

[ Voor 24% gewijzigd door kamerplant op 23-12-2007 00:24 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah, da's ook wat zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Voor de laatste keer, het argument dat je maar 1 ISP hebt is een non-argument. Datzelfde kan ook gelden voor die printer-verkiezing. En ook voor die geheugenfabrikanten verkiezing.
DIt is een kwantitatieve poll, je kiest gewoon jouw favoriet. Bij een kwalitatieve poll zul je toch wel een hele zooi aan vragen moeten beantwoorden. En dat is hier niet de bedoeling.

@Wilbert de Vries,
Goede oplossing, ik ben blij dat dit gelijk rechtgezet gaat worden. Dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Vind de naam van de prijs zeer slecht gekozen 8)7
Dit is meer iets voor een autobedrijf met een werkplaats waarbij elk jaar iemand de gouden steeksleutel krijgt.
Wie heeft dit verzonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07
Het logo van T.net (en Henk voorheen ook) bevat een steeksleutel en vandaar die naam, zo gek is dat niet als je er even 2 seconde bij stilstaat.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Hahn schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:31:
Het logo van T.net (en Henk voorheen ook) bevat een steeksleutel en vandaar die naam, zo gek is dat niet als je er even 2 seconde bij stilstaat.
Ja, een omgekeerd huis of een halve moer zie ik er ook in en dat al in 2 miliseconden 8)7

Volgens mij ziet een steeksleutel er anders uit dan wat jij ziet, een steeksleutel is ook wat langer.
pak maar eens een steeksleutel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het is een steeksleutel, klaar. Dat jij er een koe in ziet verandert daar niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:18:
Het is een steeksleutel, klaar. Dat jij er een koe in ziet verandert daar niks aan.
ik zie er een wekker in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

carpin schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:17:
(...) Volgens mij ziet een steeksleutel er anders uit dan wat jij ziet, een steeksleutel is ook wat langer.
pak maar eens een steeksleutel
Het ís echt bedoeld als een steeksleutel, iets wat je goed zit in het favicon van GoT. Vanuit dat perspectief is het huidige logo ook een stuk herkenbaarder vind, alhoewel ik direct moet toegeven dat het wel erg veel fantasie vergt :) .

DM!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 20:22

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 12:53
Volgens mij is het meer "welke internetprovider heb jij?", maar ach :z .

• Murcielago
Hulde voor deze nieuwe lijst. Deze is tenminste voor 99% dekkend.
En uiteraard hulde voor de democratie hier op tweakers :D

• Hahn
hello_moto schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:23:
Volgens mij is het meer "welke internetprovider heb jij?", maar ach :z .
Ach ja, want iedereen is natuurlijk altijd helemaal tevreden over z'n eigen internetprovider :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hahn schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:40:
[...]

Ach ja, want iedereen is natuurlijk altijd helemaal tevreden over z'n eigen internetprovider :z
Maar hij heeft wel gelijk. Er zijn drie simpele mogelijkheden (met 100% verzonnen statistieken!):

1) Tevreden gebruiker, kiest eigen provider (95%): Vindt z'n eigen provider prima en dus z'n beste keus.
2) Tevreden gebruiker, kiest andere provider (1%): Gebruiker geeft toe te lui te zijn om van provider te wisselen en vindt het allemaal wel prima zo. Kiest andere provider op basis van gevoelens, de gebruiker heeft immers niet alle providers geprobeerd. Niemand geeft graag toe dat hij lui is.
3) Ontevreden gebruiker (4%): Kiest andere provider op basis van gevoelens.

In geen van de drie gevallen wordt er de juiste provider gekozen. Maarja, dit is zo'n beetje het probleem met alle "gouden steeksleutels". Alsof je democratisch kan kiezen wat "de beste" is. Er is niet eens gedefiniëerd wat "de beste" inhoudt.

Maarja, wat kun je er nu nog aan doen :? Er zal toch niet gestopt worden met de gouden-steeksleutel-verkiezingen (gezichtsverlies t.net). Waarschijnlijk hetzelfde als met de Utrechtse en toekomstige Eindhovense burgemeester verkiezing -> grote flop. Leren van het verleden is ook zo ouderwetsch :z.
Pagina: 1