Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Wat is er lawaaierig aan de server? De ventilatoren? De harde schijven?
De Antec P180-series zijn erg in trek voor zo'n dingen (heb er zelf een, ding is fluisterstil). Standaard geluidsdempende zijpanelen, een paar stille ventilatoren (120mm), etc. Pure luxe
. En dat ding kost niet gek veel, al moet je er wel nog een voeding apart bij kopen natuurlijk.
De Antec P180-series zijn erg in trek voor zo'n dingen (heb er zelf een, ding is fluisterstil). Standaard geluidsdempende zijpanelen, een paar stille ventilatoren (120mm), etc. Pure luxe
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
Let wel op je ventilatie. Een beetje server produceert best wat hitte. Dat moet je alsnog weer afvoeren en uiteraard moet je ook verse lucht aanvoeren. Dan zit je dus alsnog met fans. Dat kun je dan ducten dus dat scheelt maar toch.
Dank je voor de suggestie, maar het gaat niet om een PC-behuizing maar om een KAST OM de server HEEN. Zoals hier staat:Borromini schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 05:17:
Wat is er lawaaierig aan de server? De ventilatoren? De harde schijven?
De Antec P180-series zijn erg in trek voor zo'n dingen (heb er zelf een, ding is fluisterstil). Standaard geluidsdempende zijpanelen, een paar stille ventilatoren (120mm), etc. Pure luxe. En dat ding kost niet gek veel, al moet je er wel nog een voeding apart bij kopen natuurlijk.
Een omkast dus. Vandaar dat er weinig in te vinden is, het gaat niet om de behuizing zelf. Die serverhardware past natuurlijk niet in een standaard ATX-kast. Verder komt aanpassing van de hardware zelf nicht im Frage, want het betreft een vrij nieuwe server (2007) die dus nog in garantie zit.We zoeken een geluiddempende kast om een vrij lawaaiige Fujitsu Siemens (Primergy tower) server in te plaatsen.

En om hier nu 600 euro aan uit te geven...
Ik denk verder dat ik heel goed in staat ben een geluiddempende kast met voldoende ventilatie, luchtfilter etc. te ontwerpen en te bouwen maar ik denk dat dit veel tijd kost en bovendien qua uiterlijk niet zo professioneel wordt als de hier genoemde kasten. Maar voornamelijk vraag ik me af of er nog meer aanbieders zijn. Ik kan namelijk niets vinden.
[ Voor 25% gewijzigd door pinockio op 22-12-2007 10:17 ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.