één nummer dat 2 lengtes heeft? :S

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:06

Saven

Administrator

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een raar probleem met een liedje dat ik heb gedownload. Als ik hem wil branden met Nero dat is het maar 5:21 lang, maar als ik het afspeel in iTunes dan is ie meer dan 35 minuten lang :S Een soort 2 in 1 nummer zegmaar?
Dit terwijl het bestand maar 8 mb groot is :S

Nog een raarheidje: in WMP geeft hij ook 5:21 aan, maar als hij bij het einde is loopt het nog steeds door, maar kan ik dus ook niet verder skippen omdat het balkje al vol zit zegmaar :P

Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?
En eventueel vertellen hoe ik ook met Nero de 35 minuten tellende song kan branden :P Vind hem vetter dan de 5:21 durende.

Alvast bedankt!

PS: Ik weer niet 100% zeker of ik dit topic in de goede categorie heb geplaatst, dus mocht ik het toch fout hebben liever niet bashen of locken, ik dacht echt dat dit de beste categorie er voor was :P

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:07

QinX

Shai-Hulud

ik weet er ook niet zo gek veel van af, maar volgens mij heb je dan een .mpu of iets dergelijks dat is een soort album extensie. dus een aantal liedjes bij elkaar.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

In de header van het nummer staat dat hij 5:21 is, maar het nummer is gewoon langer. Er is vast wel software die dit corrigeert.

[ Voor 20% gewijzigd door jelmervos op 21-12-2007 23:08 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Als ik hem via Nero afspeel dan speelt ie ook maar 5:21 af (je kan hem zegmaar beluisteren voor je hem brand) Hij loopt daar dus niet door, en ik ben bang dat als ik nu ga branden hij inderdaad maar de 5:21 pakt.

[ Voor 32% gewijzigd door Saven op 21-12-2007 23:12 ]

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
Indien het een mp3 is, kan het ook zijn dat hij in VBR (variable bitrate) is geencodeerd.
MP3 heeft geen header gedefinieerd waar in staat hoe lang het nummer is, en dus moet de software die de mp3 afspeelt deze lengte zelf bepalen.
In het domste (maar snelste) geval wordt de bitrate van de eerste frame gebruikt en de grootte van het bestand.
Omdat er vaak een stilte aan het begin van het nummer is is de bitrate daar echter meestal veel lager dan in de rest van het nummer, waardoor de berekende lengte vaak te lang is.
Slimmere software neemt de gemiddelde bitrate over de eerste x frames, en echt nauwkeurige software scanned het volledige bestand tot het einde. Dit maakt echter de laad-tijd wel een stuk langer.

Edit: Waarschijnlijk is 5:21 wel de juiste lengte, ook gezien de grootte van het bestand. Als je het van het begin afspeelt, en niet de positie veranderd zal het na 5:21 waarschijnlijk wel gewoon stil zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Adion op 21-12-2007 23:16 ]

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Nee het zijn 2 verschillende nummers,
Echt eentje van 35+ minuten en eentje van 5+ minuten
Het nummer van 35 minuten heeft een hele lange intro zegmaar, dan komt pas wat gesproken tekst en dan blijft het een beetje zo doorgaan.
Dat nummer van 5 minuten is zoiets als een radio edit, korte intro van halve minuut nog minder en dan meteen al zang enzo :P

dat is het vreemde

en nog vreemder is dat het nummer van 35+ minuten gewoon goede geluidskwaliteit is, hetzelfde als die van 5+ min :S

[ Voor 13% gewijzigd door Saven op 21-12-2007 23:19 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40
Dat is wel heel apart, heb je echt die 35 minuten helemaal afgeluisterd?

Als het trouwens een probleem is met de VBR, foobar2000 heeft daar de functie 'Fix VBR MP3 Header' voor om dat te fixen. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-12-2007 23:27 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Ja helemaal afgeluisterd, net foobar 2000 gedownload maar kan die functie nergens vinden :P

Krijg trouwens:
Could not process item (Sharing violation):
"C:\Software\LimeWire\Shared\01. Hardsoul & Marnix Present Barrington - Generate Love (Sergio Flores 4 Da Love Mix) @ 4UsOnly.biz.mp3"

[ Voor 56% gewijzigd door Saven op 21-12-2007 23:32 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:55
misschien is de bestandsnaam te lang ofzo? maak er eens hallo.mp3 van?

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Vreemd ik moest het als Administrator uitvoeren (in vista) heb dat nog nooit ergens voor gemoeten maargoed :P

Nu is het nummer 5:58 lang :S Maar hoe kan dit dan?
Dat nummer van 35 minuten was veel vetter :P dus die heb ik eigenlijk liever

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-01 13:56
Vreemde situatie, maar als ik het goed bedrijg is er dus het volgende aan de hand:
1 bestand van 8MB
Open je het bestand met iTunes, dan hoor de 35 minuten versie
Open je het bestand met WMP, dan hoor je de 5:21 versie..

Raar hoor, nooit eerder van gehoord.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Dat klopt ja :P
Inderdaad heeeeel vreemd. Heb dit ook al een keer eerder gehad met een ander nummer, maar nooit aandacht aan besteed. Maar dit nummer wil ik wel graag hebben :P

Er staat ook dat het maar een 32bitrate nummer is, wat zou betekenen dat de kwaliteit barslecht is. De kwaliteit is juist heel goed :S

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Het is ook wel heel opmerkelijk dat het bestand maar 8M is, terwijl je zegt dat er 35 minuten aan muziek in zit. Dat kan dus nooit _tenzij_ de bitrate echt 32kbit is. Dus zo raar vind ik dat niet.
En het is kennelijk ook vbr, en als dat intro heel stil is en weinig pieken heeft, dan kan de bitrate makkelijk heel laag blijven zonder dat je daar kwaliteitsverlies hoort.

Dus eigenlijk... niet zo raar achteraf gezien :D. Bitrate is eerste x minuten gewoon 32kbit vbr (wat dus gewoon heel weinig inneemt) en daarna start het leuke gedeelte pas met hogere bitrates. Uiteindelijk zou daar best eens 8M uit kunnen komen.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Opnieuw c.q. elders downloaden misschien? Zelf krijg ik het nogal benauwd van dit soort dingen en het is maar een mp3'tje. Niet dat het geen interessant probleem is, maar als er iets niet lijkt te kloppen ga ik geen risico lopen, voor een stukkie muziek, als je begrijpt wat ik bedoel.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Klinkt alsof het nummer is geript met een MP3Pro codec. Heb er hier ergens ook 1 die dat heeft. Elke player geeft een andere lengte. Nummer duurt hier officieel 4:13. Als ik hem met Media player classic afspeel stopt het nummer idd bij 4:13, maar het balkje is nog niet op het eind. Als ik dan doorspoel dan hoor ik soms niets ( klopt ook ) en soms loopt wmp classic vast :). In mijn geval ging dat dus om een nummer dat middels een mp3 pro codec was geript van een cd, met een hele lage bitrate. gek genoeg hoor je dat bijna niet.

Misschien heb je er wat aan.
Zet hem dan eens om naar een normale MP3, met een CBR van 192. Waarschijnlijk ben je er dan vanaf.

[ Voor 4% gewijzigd door Banshee op 21-12-2007 23:51 ]

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
En enig idee hoe ik dat doe Banshee? :P
Want veel programma's zien hem ook gewoon als 5:58 en niet als 35+ minuten

[ Voor 49% gewijzigd door Saven op 21-12-2007 23:52 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Als test: haal je internetverbinding eens los als jehet nummer in itunes opent.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Rob schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:52:
Als test: haal je internetverbinding eens los als jehet nummer in itunes opent.
En wat heeft dat er mee te maken als ik vragen mag? :P

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:55
misschien download hij de rest nog wel via het net ;)

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:12
Saven schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 00:00:
[...]

En wat heeft dat er mee te maken als ik vragen mag? :P
Dat (de rest van) het nummer gewoon gestreamed wordt via het internet?..

Mijn idee (ivm cache)
-Zet het mp3'tje op USB stick
-Stop deze in een pc waar je het mp3'tje nog niet eerder op afgespeeld hebt
-Haal de internet stekker uit deze pc
-Speel hem op deze pc af, en kijk of hij verder gaat dan 5.xx minuten

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 22-12-2007 00:05 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
SmiGueL schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 00:03:
[...]

Dat (de rest van) het nummer gewoon gestreamed wordt via het internet?..

Mijn idee (ivm cache)
-Zet het mp3'tje op USB stick
-Stop deze in een pc waar je het mp3'tje nog niet eerder op afgespeeld hebt
-Haal de internet stekker uit deze pc
-Speel hem op deze pc af, en kijk of hij verder gaat dan 5.xx minuten
Nog steeds 35+ minuten in itunes :P

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-02 12:06
LOL, zet dat mp3tje dan eens even op internet, dan kunnen wij dit wonder ook meemaken.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
:P zal hem even op rapidshare zetten.

edit:

snip

[ Voor 157% gewijzigd door teacher op 22-12-2007 09:32 . Reden: iets met copyright enzo ]

• Banshee
Saven schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:52:
En enig idee hoe ik dat doe Banshee? :P
Want veel programma's zien hem ook gewoon als 5:58 en niet als 35+ minuten
Dat idee heb ik wel :)

Kan je Nero gebruiken.
Hiermee kun je het foute bestand inladen ( wel een kopie maken!) en omzetten naar een ander formaat.
Kun je doet vanauit de verkenner binnen Nero Kies daar dan voor extra -> tracks coderen.
Kies dan voor LAME MP3 als decoder. Pas de decoder instellingen aan naar Constant Bit Rate op 192 kHz. Save die handel met een iets andere naam en vergelijk even of het heeft geholpen.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Dan ziet hij hem ook maar als 5:58 ;(

Misschien kun je zelf ff kijken hoe het zit :P Download link staat een post boven je

[ Voor 54% gewijzigd door Saven op 22-12-2007 00:23 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Saven schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:29:
Ja helemaal afgeluisterd, net foobar 2000 gedownload maar kan die functie nergens vinden :P

Krijg trouwens:
Could not process item (Sharing violation):
"C:\Software\LimeWire\Shared\01. Hardsoul & Marnix Present Barrington - Generate Love (Sergio Flores 4 Da Love Mix) @ 4UsOnly.biz.mp3"
Ehhh .. je shared de file nog in Limewire ?

Heb trouwens de betreffende CD net gedownload - niet jou link, maar zelfde release waarschijnlijk. File-size is 8.16 MB en het nummer duurt "in het echt" 06:12 (gebruikmakend van WinAmp) maar de playlist geeft inderdaad 36:30 aan. Heb ik wel vaker meegemaakt met VBR mp3'tjes ... zal wel een vage header zijn waar per abuis zoiets als "CBR 32 (48 ?) kbps" in gecodeerd staat ofzo.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Banshee
Ik haal uitde de TAGvia wmp11 dat het een mp3 is van 5 m21
op 320kbps Stereo op 44 kHz.
Zie er niets raar aan eigenlijk, behalve dat die op het einde wel erg abrupt stopt.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Iedereen verschillende tijden enzo, raar toch?
Maar moet je hem eens luisteren in iTunes, dan hoor je dat hij anders is dan in Nero oid

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-02 15:46

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Ik open het geljik de eerste keer in VLC player en het geeft gelijk 35.39 minuten aan... :P ..
Maar bij winamp houd die op bij 6.18 bij mij.. maar als ik hem laat terugtellen dan gaat het heel anders... heel raar.. ik heb hier geen verklaring voor..

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

In Foobar duurt ie 5:58 terwijl Foobar wel 35:49 aangeeft als totale tijd.

Als je het nummer laat loopen dan lijkt het einde (5:58) en het begin best wel op elkaar aan te sluiten. Misschien laat Itunes hem wel een aantal keer loopen tot de totale tijdsduur er op zit?

Als itunes echt iets anders laat horen dan kan ik dat helaas niet testen, ik heb geen itunes.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Nope iTunes laat echt iets anders horen ;)

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
Bij mij stopt itunes gewoon met afspelen na 6 minuten, en daar klinkt het ook gewoon hetzelfde als het einde in andere players.
Als je het niet volledig in 1 stuk uithoort, dan lijkt het inderdaad langer, maar dat is enkel omdat het seeken in het bestand procentueel gebeurd. Als je dus in de helft zou beginnen luisteren, zou iTunes dus waarschijnlijk van 16 minuten spelen, maar stoppen op 19 minuten omdat dan het einde van het bestand bereikt is.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

Heb het nr nu in VLC staan, geeft 0:35:39 aan, op 0:03:30 is de slider al ver over de helft van de balk heen. Nummer duurt werkelijk maar 5 minuut nogwat, maar wel een abrupt einde idd (zal wel onderdeel van een mix CD zijn). Als ik stukjes door skip verspringt de timer naar 20 minuut nogwat oid, passend bij de foutief aangegeven lengte.
Heb het ook even in iTunes gepleurd (wat een bout programma zeg, bah, word er helemaal chagrijnig van), zelfde verhaal; 5minuut nogwat speelduur, abrupt einde, foutief weergegeven tijd.

Ik denk dat er ergens gewoon iets brak is. Het zijn in ieder geval geen 2 nummers in 1 bestand, het is geen nummer van 35 minuten, en het is ook geen mp3 dat de helft ergens anders vandaan streamed.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 02:52:
Heb het nr nu in VLC staan, geeft 0:35:39 aan, op 0:03:30 is de slider al ver over de helft van de balk heen. Nummer duurt werkelijk maar 5 minuut nogwat, maar wel een abrupt einde idd (zal wel onderdeel van een mix CD zijn). Als ik stukjes door skip verspringt de timer naar 20 minuut nogwat oid, passend bij de foutief aangegeven lengte.
Heb het ook even in iTunes gepleurd (wat een bout programma zeg, bah, word er helemaal chagrijnig van), zelfde verhaal; 5minuut nogwat speelduur, abrupt einde, foutief weergegeven tijd.

Ik denk dat er ergens gewoon iets brak is. Het zijn in ieder geval geen 2 nummers in 1 bestand, het is geen nummer van 35 minuten, en het is ook geen mp3 dat de helft ergens anders vandaan streamed.
Ah zo, vandaar dus.. Vreemd :X :P
Dat ie zo abrupt stopt is ook wel "vreemd", want hij komt niet van een mix cd :P
Pagina: 1